Foto's in signatures

• 40 Reacties
  • 16651 Gelezen
*

Offline PKHG

• 1011
Gepost op: 24 januari 2009, 18:33:51
<snip>
link met alle info: http://sync.nl/foto-en-filmrechten-op-internet-zeer-beperkt/1

Dat komt dus overeen met wat er zo in mijn hoofd speelt
Bedankt Doenskie voor het zoeken en vinden en laten zien van deze link!
Peter
*

Offline Ruby

• 173
  • Gimp Photoshop for Human beingns
Gepost op: 24 januari 2009, 19:16:32
Wat me nu net te binnen schiet: Zou het dan ook niet verboden moeten zijn om bijv. game renders te gebruiken? Ik zou denken van niet...
Maar ik probeer eerst wel wat te maken met een eigen foto.
Op zich zou je denken van wel. Maar dan kan elke game developer honderden boetes uit gaan delen  :-\
You live once, so rock till you stop
Gepost op: 24 januari 2009, 20:07:18
Wat me nu net te binnen schiet: Zou het dan ook niet verboden moeten zijn om bijv. game renders te gebruiken? Ik zou denken van niet...
Maar ik probeer eerst wel wat te maken met een eigen foto.
Op zich zou je denken van wel. Maar dan kan elke game developer honderden boetes uit gaan delen  :-\
Dat zou dan hetzelfde zijn met foto's, niet iedereen gebruikt degene die mogen... Het gaat erom of ze de rechten hebben of niet, denk ik. Het lijkt me namelijk wel dat game ontwikkelaars de rechten over hun creaties beschikken, en dat die daar dus ook onder zouden vallen... En het zou zo kunnen, dat is geloof ik ook al wel gebeurd met illegale muziek. En hoewel dat natuurlijk wat extremer is, komt dat om nog grotere schaal voor, en toch zijn er recht zaken over gemaakt...
Gepost op: 25 januari 2009, 20:49:22
vooral mensen op iedeen gaan brengen ;D gwn een melding vn de bron is tog voldoende??
Gepost op: 25 januari 2009, 22:10:23
vooral mensen op iedeen gaan brengen ;D gwn een melding vn de bron is tog voldoende??
Nee, dat stond eerder in het topic geloof ik al.
*

Offline jaapz

• 391
Gepost op: 1 februari 2009, 12:09:54
Tjah je moet ergens een grens trekken denk ik. Als je voor een scheikundeverslag een foto van internet haalt alleen om als voorkant van je verslag te dienen, lijkt me daar geen probleem mee te zijn. Maar als je nou een foto van internet haalt, zonder toestemming van de auteur, en deze vervolgens in een sig zet en daarbij zet "(c) made by me, do not rip" denk ik dat je niet helemaal goed bezig bent, aangezien het grootste deel wat in je sig staat helemala niet van jou is. Gebruik dan gewoon foto's op de voorwaarden van de maker. (bij voorwaarden bedoel ik bijvoorbeeld het creative commons license, of wat de maker van de foto er zelf bij zet)
Minder actief dan voorheen, drukdrukdruk :(
Gepost op: 7 februari 2009, 12:37:13
Als iemand een plaatje gebruikt wat een copyright bevat zal (onder normale omstandigheden) niemand daar gelijk een rechtzaak van maken.... Kortom, ik denk niet dat er reden tot angst is met betrekking tot dit onderwerp. Tenzei echt expliciet vermeld staat dat je een plaatje niet mag gebruiken kan je gewoon gebruiken wat je wil in mijn opzicht.
Bekijk het ook eens van de andere kant: die van de maker van het plaatje.
Als jij een mooi plaatje maakt en iemand anders gebruikt het ergens voor, zou het dan niet fijn zijn als je daar ook de credits voor krijgt?
*

Aron

Gepost op: 7 februari 2009, 13:02:13
Het gaat hier om foto's in signatures, niet het simpel kopie-pasten van creaties. (Ja, ik weet het dat foto's op een bepaalde manier ook creaties zijn)
Gepost op: 8 februari 2009, 01:03:40
Niet om vervelend te doen hoor Aron, maar die opmerking snap ik dus niet.
Wat is volgens jou het verschil?
Bij sommige foto's komt een flinke hoeveelheid techniek aan te pas om het plaatje uberhaupt al te kunnen maken en is het niet ongewoon dat er nog uren aan wordt bewerkt.
Dan ben er ik nog niet uit wat nu erger is: het simpel copy/pasten ervan of een deel eruit knippen en in een sig vernaggelen ;)
*

Aron

Gepost op: 8 februari 2009, 10:55:13
*Zijn best doet daar een antwoord op te verzinnen, maar faalt.
Jij hebt gelijk.
Gepost op: 8 februari 2009, 11:34:40
Niet om vervelend te doen hoor Aron, maar die opmerking snap ik dus niet.
Wat is volgens jou het verschil?
Bij sommige foto's komt een flinke hoeveelheid techniek aan te pas om het plaatje uberhaupt al te kunnen maken en is het niet ongewoon dat er nog uren aan wordt bewerkt.
Dan ben er ik nog niet uit wat nu erger is: het simpel copy/pasten ervan of een deel eruit knippen en in een sig vernaggelen ;)
Volgens mij is dit een kwestie van mening, bijv. wat onder vernaggelen valt , wat eronder valt (gamerenders zijn toch ook creaties?) etc., maar ik ben het wel met Gentooistra eens over de foto's.