Geduchte concurrentie van Gimp

• 9 Reacties
  • 4810 Gelezen
*

Offline PKHG

• 1011
Gepost op: 5 februari 2010, 15:51:36
Bij 'Seniorweb' is men niet bang om http://photofiltre.free.fr/download_en.htm te gaan gebruiken,
in veel opzichten lijkt het op Gimp! Tal van leuke filters aanwezig ... en nog meer.

Een voordeel van Gimp is dat er of TiniScheme of Python (liever!) gebruikt kan worden in Gimp.
Maar als 'oudjes' Photofiltre durfen gebruiken en Gimp niet?! Wat is dan de conclusie ...ik weet het nog  niet ...
Kijken kunnen jullie wat SW-leden doen http://www.seniorweb.nl/webcontact/forum/default.aspx?g=posts&t=220

Peter
Peter
*

Offline FransR

• 1739
Gepost op: 5 februari 2010, 16:37:03
Leuk programma met veel mogelijkheden.
De balk met allerlei correctiemogelijkheden is echt overzichtelijk.
Veel instelingen lijken op PS en ook op de Gimp.
Het werken met maar 1 window is toch wel erg handig, hoewel als een echt nadeel van de Gimop ervaar ik het niet.

Maar.. het programma kent geen lagen-structuur en allerlei dingen die daarmee gemaakt kunnen worden ontbreken dus.
Ook het werken met exacte instellingen is wat erg onhandig.

Overigens leuke plaatjes op senior-web.
Wat je wilt, dat kun je!
Gepost op: 5 februari 2010, 17:47:32
leuke filters... kan best, maar ik zie geen 1 leuk concept op die site.
Cogito ergo sum.
Gepost op: 5 februari 2010, 19:21:23
Ik ook eigenlijk niet.
Ik schrik best wel als ik zie wat mensen met foto's uithalen...
Gepost op: 5 februari 2010, 19:23:42
Ik ook eigenlijk niet.

Dat dacht ik dus ook.
Cogito ergo sum.
*

Offline PKHG

• 1011
Gepost op: 6 februari 2010, 10:52:08
Ik ook eigenlijk niet.

Dus smaken verschillen aanzienlijk  ;)
Peter
*

Offline bjarno

• 875
Gepost op: 6 februari 2010, 11:23:32
Photofiltre gebruikte ik voordat ik GIMP gebruikte, was een redelijk oudere versie maar werkte wel goed. Misschien moet ik hem nog eens downloaden  ::) (dan kan ik GIMP, PhotoShop*, Paint.net en Photofiltre gebruiken xD)

* niet altijd beschikbaar voor mij ;)
Inactief.
Gepost op: 6 februari 2010, 14:27:58
Dus smaken verschillen aanzienlijk  ;)

Als je met veelbelovende uitspraken komt als 'geduchte concurrentie van gimp', maar vervolgens alleen werkjes laat zien die met één klik op een willekeurige filter zijn gemaakt, dan krijg ik niet echt een goede indruk van wat dat programma kan produceren.
Sowieso maak ik niet gek veel gebruik van filters in gimp, en helemaal niet van die mangel dingen.
Daar zit voor mij dus vooral de teleurstelling, dat die mensen er zelf tevreden mee zijn is uiteraard prima.
*

Offline PKHG

• 1011
Gepost op: 6 februari 2010, 14:47:07
Zoals eerder is opgemerkt, ik kan geen lagen en geen programmeer mogelijkheid ontdekken.
Veel minder dan Gimp ...

MAAR alleen stukken van een plaatje bewerken (o.a. filters, ja ja)  is blijkbaar voor senioren mogelijk,
met Gimp struikelen zijn bijna onmiddellijk ... en dat was mijn idee over 'concurrentie' ...
Peter
*

Offline admin

• 855
Gepost op: 6 februari 2010, 22:15:02
De grote concurrent voor GIMP is Krita (http://krita.org/). screenshot: http://krita.org/images/phocagallery/layer-types.jpg
Ik weet niet of er ook al een Windows versie voor is, ze waren er wel mee bezig.
Krita is een stuk eenvoudiger in gebruik dan GIMP.
Ik heb het idee dat de ontwikkeling bij Krita momenteel ook sneller gaat dan GIMP.
Krita ondersteund al lang CMYK, 16 en 33 bit RGB, 16 Bit LAB en ga zo maar door.
Dingen waar GIMP nu al een paar jaar op de achtergrond mee bezig zijn maar wat nog steeds niet bruikbaar is.
Ook heeft Krita al Vector lagen, lagen groeperen, filter lagen...
Volgens mij hebben ze ook gewoon één persoon die er fulltime mee bezig kan zijn  door donaties van gebruikers.
Dus werk aan de winkel voor GIMP ;)
Voordeel van GIMP is dat het nog wel veel bekender is, er zijn veel tutorials over te vinden, forums...
« Laatst bewerkt op: 6 februari 2010, 22:17:45 door leendert »