Technisch tekenen met blender

• 12 Reacties
  • 7656 Gelezen
*

Offline human

• 63
Gepost op: 12 september 2009, 21:50:23
Na een tijdje niet meer met blender gewerkt te hebben ben ik nu nog eens aan de slag gegaan met blender.

Dit keer om het technisch tekenen wat te vereenvoudigen.

Op onderstaande link vind je 2 filmpjes (scrollen voor 2de) gemaakt met blender en imovie...

http://technologielokaal.host56.com/

Groetjes,

Tom
*

Offline PKHG

• 1011
Gepost op: 14 september 2009, 11:22:08
Wow, Tom, super de luxe. Gefeliciteerd!

Ik zou graag willen weten hoe men dat met Blender maakt!
Heb de game-engine gebruikt of met 'bones' gewerkt?
En noch een heleboel 'trucjes' gedaan  :D

Peter
*

Offline human

• 63
Gepost op: 14 september 2009, 13:35:43
Beste,

Deze is gemaakt door in blender afbeeldingen te maken en aan elkaar te plakken in imovie  (denk dat dit ook zou gaan met movie maker op windows of met gimp). Het deeltje waarbij het blokje verplaatst heb ik gedaan door de animatie te gebruiken (zie blender course dl1).

De 2de video heb ik gemaakt met vectorworks (voor de tekeningen) en imovie (voor het aan elkaar maken en de ondertiteling ed).

Met de gameengine zou ik veel willen doen maar ik lijk hier maar niet mee weg te geraken...

Groetjes,

Tom
*

Offline Blanco

• 217
Gepost op: 14 september 2009, 14:21:23
Ligt het aan mij, of ligt je site eruit?? ;)
*

Offline human

• 63
Gepost op: 14 september 2009, 15:36:01
Hier lijkt hij nog te werken...

Groetjes,

Tom
*

Offline bjarno

• 875
Gepost op: 14 september 2009, 15:44:21
Citaat

Website Under Review

You see this page, because the system administrator of 000webhost.com is currently checking this website for malicious content. This redirect will be removed once we will finish manually checking all files on this account. As far we check over 100 websites, it can take about 2-4 hours to complete. If you are the owner of this website, you will get email confirmation once it's done. If you are a visitor - please come back later.

www.000webhost.com is a free web hosting provider and all free hosting providers suffer from abusers. Around 5% of users signup here just to start hacking or phishing website or make other damage. So, in order to survive, we must monitor what our users are hosting.

We are sorry for any inconveniences, but checking all content manually, it is the only way to provide you with the most secure and reliable service. If you have found any illegal website on our network, you can report it here.
::)  :P

Gebruikte vroeger ook 000webhost. Maar ze hebben mij gebanned wegens een menselijk fout (kreeg eerst mail aan dat mijn domein goedgekeurd was, vervolgens ging ik naar site en kwam ik bij errorpagina uit en vervolgens probeerde ik in te loggen en er stond bij dat mijn account verlopen was :( Gebruik nu byethost :) (tot 50 domeinen maar wel gezamenlijke bandbreedte & gezamenlijke ruimte :()

Ik heb (voor je site offline ging) je filmpjes bekeken en het ziet er allemaal goed uit. Maar ik mis een stap voor stap uitleg in gewone tekst.
Inactief.
*

Offline PKHG

• 1011
Gepost op: 14 september 2009, 16:08:07
Ligt het aan mij, of ligt je site eruit?? ;)

Ook ik heb nu problemen, krijg nu een soort  000webhost startpagina ... humans page te zien dat human het kan? Cached pages?

Ah dit is de reden:
Citaat
if you see this page, because the system administrator of 000webhost.com is currently checking this website for malicious content. This redirect will be removed once we will finish manually checking all files on this account. As far we check over 100 websites, it can take about 2-4 hours to complete. If you are the owner of this website, you will get email confirmation once it's done. If you are a visitor - please come back later.

Dus nog een dag wachten ..
Peter
*

Offline Blanco

• 217
Gepost op: 14 september 2009, 17:20:49
Ik kan je www.v3host.nl aanbevelen, heb het ook eens gehad en nooit problemen mee gehad! Of gewoon een eigen domein met hosting nemen bij bijv. Webreus(zit ik zelf ook) voor nog geen 2 tientjes per jaar!
*

Offline human

• 63
Gepost op: 14 september 2009, 18:49:22
Hey,

Hier lijkt hij nog steeds te werken. Heb er vandaag nog niets aan aangepast dus daar zou het probleem niet mogen liggen.

Ik heb net een account bij 000webs omdat je daar best veel mogelijkheden hebt...

In de toekomst ga ik een betalend nemen maar ben nog aant zoeken welk aangezien er zoveel keuze is...

Groetjes,

Tom
*

Offline PKHG

• 1011
Gepost op: 15 september 2009, 11:20:58
000webhost doet het redelijk goed voor NIETS. En het werkt, dus 'vrij gegeven en je hebt, denk ik een email erover ;-).

one.com is goede zaak voor < 30 Euro

Peter
*

Offline human

• 63
Gepost op: 15 september 2009, 22:04:19
000webhost doet het inderdaad goed, zeker voor een gratis hosting. Je krijgt er best veel opties bij die je bij andere gratis diensten niet kan vinden...

De site zou normaal voor iedereen zichtbaar moeten zijn nu.

Iemand goede tutorials voor de gameengine (liefst ned)?

Groetjes

Tom
*

Offline PKHG

• 1011
Gepost op: 16 september 2009, 07:35:42
In het Duits: domino's maken en met de BGE om laten vallen, 'beginners' tutorial vind je hier
http://petertregarg.host22.com/pmwiki/pmwiki.php/Domino/Domino
Peter
*

Offline admin

• 855
Gepost op: 16 september 2009, 09:54:05
Mooi artikel Peter!
En ook voor Nederlanders best wel te volgen.

En Human: Ik ken geen Nederlandse artikelen over de game-engine.
Maar hier vind je een gratis Engels E-book (146 pagina's) om Blender te leren, waar ook een hoofdstukje over de game-engine bij zit: http://www.cdschools.org/54223045235521/blank/browse.asp?A=383&BMDRN=2000&BCOB=0&C=55205
En natuurlijk uitgebreide info in de officiŽle Blender handleiding: http://wiki.blender.org/index.php/Doc:Manual/Game_Engine
« Laatst bewerkt op: 16 september 2009, 10:12:26 door leendert »