...

• 2 Reacties
  • 1932 Gelezen
Gepost op: 26 augustus 2009, 13:14:45

Begonnen met een tut,maar vond hem niet leuk,dus eigen weg uitgegaan.
Cogito ergo sum.
Gepost op: 26 augustus 2009, 18:42:43
omdat ik het zo lullig vind dat er geen commentaar komt op al je sigs (en er ook totaal niet meer over design en gimp wordt gepraat) zal ik je eens wat stevige commentaar geven. Zie stevig, overigens niet als neerflamend, dat is TOTAAL NIET MIJN BEDOELING echt waar, ik zal proberen zoveel mogelijk mijn punten van verbetering geven, en manier HOE dat te doen (wat ik heel vaak mis bij commentaar :'(  )

3....2.....1..... READY? GO!

Okay: ik vind het leuk om te lezen dat je een tutorial hebt gevolgd, maar er van bent afgeweken en je eigen weg hebt gekozen.... DAT is het ECHTE begin van designen. Je kan net zoveel sigs maken als je wil, maar als je die allemaal hardcore gevolgd heb van een tutorial, dan vind ik dat geen design. Zodra je zelf begint te veranderen (wat ook betekent dat je meer kennis krijgt van het programma/design) aan de tutorial zal je zien dat designen veel leuker zal worden :D

iig: ik zie een aantal dingen die mij opvallen, je render plaatsing is goed en van goede grootte (wat ik ook zag bij vorige van je).
Ook heb je een goede flow weten te krijgen door alles van de render af te smudgen, dat zorgt voor meer aandacht op de render zelf. LET OP:::::::: je hebt gepentooled zowel links van de render, als rechts, links gaat MEE met de flow, terwijl de pentooling rechts van de render naar boven steekt, en tegen je FLOW ingaat. Probeer deze dus ook de goede richting op te sturen.

Ook heb je lekker gesmudged... En mijn punt van kritiek zit ehm dus in dat ik kan zien dat je gesmudged heb. Probeer het iets minder te doen (ook bij de nek *rechts* van de render is het overduidelijk zichtbaar).

Je lichtbron is aan de goede kant, Maar hoe je deze verwerkt hebt vind ik niet goed. Het is gewoon een overbrightened versie van je C4D of wat het was. Probeer ipv deze manier bijvoorbeeld een LIGHTSOURCE te creŽren doormiddel van een witte brush (maak em groot, 40-50 px) HARD edge gewoon op een nieuwe laag te plakken. Gaussiaans vervaag deze laag op wat jij goed vind staan (echt hoog hoor!)

Probeer overigens de sig iets WARMER te maken, al dat groen kan wel iets warmte gebruiken, doe er een gradient map overheen (copy image op een nieuwe laag, daaroverheen GRADIENT MAP). neem een gradient van Rood naar Oranje, zet de laag op Overlay of een andere die er goed uitziet, en scale down de OPACITY.

ik hoop dat je er wat mee kan :3 succes :D
Gepost op: 26 augustus 2009, 19:30:55
geef je weer net op een lelijke sig commentaar XD
Wat ik ook veranderde/verbeterde,hij bleef lelijk

Toch bedankt voor de commentaar :D
Cogito ergo sum.