[BLENDER] Mogelijk om een blender viewer te maken

  • 8 Reacties
  • 3833 Gelezen
*

Offline bjarno

  • 875
Gepost op: 13 augustus 2009, 15:43:57
Is het mogelijk om een creatie in blender te exporteren naar een executable of een ander formaat zodat iemand anders het in volle pracht kan bewonderen zonder de blend te downloaden? Een afbeelding is natuurlijk leuk (al dan niet geanimeerd of niet) maar zelf kijken is soms leuker.

Greetz,
Bjarno
Inactief.
*

Offline admin

  • 855
Gepost op: 13 augustus 2009, 16:38:15
Je moet dus even zoeken naar freeware programmaatjes waarmee je 3d modellen kan bekijken.
En welke formaten zij ondersteunen en of je vanuit Blender daarheen kan exporteren.

voorbeeld:
http://www.dewantoro.net/2008/08/25/glc-player-open-source-3d-model-viewer/
OBJ, 3DS, STL, OFF format

Of
http://www.ozone3d.net/lynx_3d_viewer_lite.php
.3DS, .ASE, .OBJ

volgens mij ondersteund Blender de meeste formaten wel (heb hier nu even geen Blender beschikbaar), of er zijn python scripts voor te vinden.
« Laatst bewerkt op: 13 augustus 2009, 16:51:51 door leendert »
*

Offline bjarno

  • 875
Gepost op: 13 augustus 2009, 18:24:34
Voordat ik een van deze twee download en installeer vraag ik of je met die programma's er gewoon een uitvoerbaar bestand van mij kunt maken. Dat hij zichzelf in een kleinere versie én het object in een bestand stopt en dat ik dat één bestand dan kan uploaden.

Het is de bedoeling dat bezoekers van mijn website 3D modellen kunnen bekijken.

Of als iemand iets weet hoe je blend-files naar flash of java omzet... graag
Inactief.
*

Offline dilophodd

  • 255
  • met een "H" tussen "p" en "o" en DD aan het eind.
Gepost op: 13 augustus 2009, 18:36:26
Waarom niet in de gameengine?
*

Offline bjarno

  • 875
Gepost op: 13 augustus 2009, 19:16:05
Hoe doe je dat in de gameengine?
Inactief.
*

Offline admin

  • 855
Gepost op: 13 augustus 2009, 19:20:50
als het voor een website is heb je hier waarschijnlijk wel wat aan: http://www.thoro.de/page/3dnp-introduction-en

In de download zitten ook de python scripts voor Blender.

*

Offline bjarno

  • 875
Gepost op: 13 augustus 2009, 19:46:04
Misschien stomme vraag maar waar moet ik die pythonscripts zetten?
Inactief.
*

Offline admin

  • 855
Gepost op: 13 augustus 2009, 20:47:42
Misschien stomme vraag maar waar moet ik die pythonscripts zetten?

# Linux: ~/.blender/scripts
# Windows XP: C:\Program Files\Blender Foundation\Blender\.blender\scripts
# Windows XP (alt): C:\Documents and Settings\USERNAME\Application Data\Blender Foundation\Blender\.blender\scripts
# Windows Vista: C:\Users\USERNAME\AppData\Roaming\Blender Foundation\Blender\.blender\scripts
*

Offline human

  • 63
Gepost op: 14 augustus 2009, 10:41:03
Beste,

Dit kan ook vanuit blender zelf, meer info hierover; http://en.wikibooks.org/wiki/Blender_3D:_Noob_to_Pro/Making_exe

Groetjes,

Tom