Inkscape

• 6 Reacties
  • 3672 Gelezen
Gepost op: 10 augustus 2009, 14:49:40
Vandaag de zoveelste keer dat ik inkscape heb gedownload, deze keer ook daadwerkelijk wat mee gedaan (wat logo'tjes gemaakt, die upload ik nog wel xtje)

Inkscape vind ik een simpel en goed, duidelijk programma (way better interface then blender)

wat denken jullie van dit programmaatje?
Gepost op: 10 augustus 2009, 15:25:04
Toevallig heb ik me laatst voorgenomen me er weer eens in te verdiepen, ik kan er totaal niet  mee overweg.
Ik heb het gevoel dat je voor inkscape meer moet kunnen (tekenen bijv.), terwijl je met gimp al vrij snel mooie dingen kunt maken zonder getalenteerd te zijn.
Nu is het wel zo dat ik van gimp in het begin ook weinig begreep, dus misschien vind ik het straks ook wel heel logisch en simpel.
Gepost op: 10 augustus 2009, 18:54:13
Tuurlijk, bij gimp kan je natuurlijk werken aan photo-edditing, maar ook bij gimp heb ik t idee dat creativiteit toch altijd werkt. En of men nou bij inkscape echt teken-talent nodig heeft betwijfel ik. Inkscape is namelijk totaal gebouwd voor de pen tool, en dat kan je gewoon met je muis doen, en heeft ook niet bepaald creativiteit nodig (denk ik, misschien moet ik nog meer van het programma leren), het is wel geweldig voor het maken van logo's (zoals ik ook zei in start post) want je kan ze dan gemakkelijk schalen zonder ook maar kwaliteitsverlies! :D
Gepost op: 10 augustus 2009, 19:56:33
Dat schalen is ook de voornaamste reden waarom ik geinteresseerd ben in inkscape, en als je heel nerdy bent kun je zelfs een svg met een text editor te lijf gaan :)
Gepost op: 10 augustus 2009, 20:44:27
WUT?! lol :P
Gepost op: 10 augustus 2009, 20:54:47
Jaja, svg is xml :)

Download maar eens een svg, zoals bijv deze en open het in een text editor:
http://www.hartwork.org/public/gentoo-wordle-1.0.svg

*

Offline bjarno

• 875
Gepost op: 11 augustus 2009, 00:34:29
Of in firefox ctrl+U'en

Ik gebruik Inkscape ook. Meestal gebruik ik het om cliparts over te teken waar een vette (c) op staat. Vervolgens doe ik wat aanpassingen en kan ik het zo groot maken als ik het wil :)

In Vista heb ik wel één probleem en dat is dat ik geen fonts in inkscape zelf kan aanpassen :( moet daarom af en toe dat doen in gimp of de xml bewerken.
Inactief.