Waar moeten de tools?

• 5 Reacties
  • 3803 Gelezen
*

Offline bjarno

• 875
Gepost op: 7 januari 2009, 15:14:41
Aangezien dat alle tools (twee slechts) bij fotobewerking staan in de wiki heb ik alle overige tools als communityartikel zitten lijsten. Misschien toch een apparte sectie met basisGIMP tools, is nu eigenlijk een heel grote lijst.
Inactief.
*

Offline admin

• 857
Gepost op: 7 januari 2009, 15:31:15
Aangezien dat alle tools (twee slechts) bij fotobewerking staan in de wiki heb ik alle overige tools als communityartikel zitten lijsten. Misschien toch een apparte sectie met basisGIMP tools, is nu eigenlijk een heel grote lijst.

Ik denk dat het geen goed idee is om van elke tool een apart artikel aan te maken.
één artikel die kort alle tools behandeld kan wel.

Nu hebben we bijvoorbeeld  al een beginnersles 'tekengereedschappen' waar het penseel, het potlood en de gum al behandeld gaan worden. En deze 3 gereedschappen hebben trouwens ook bijna dezelfde opties dus de verschillen zijn minimaal.
Het artikel over werken met selecties behandeld weer alle selectiegereedschappen, die ook veel overeenkomstige opties hebben.
En dan hebben we ook al een basisartikel over werken met tekst.

Ook is het zo dat beginners snel op weg geholpen willen worden. Je hoeft dus niet elke optie te behandelen. Als je de basisopties behandeld ontdekken ze de rest vanzelf.

*

Offline bjarno

• 875
Gepost op: 7 januari 2009, 15:46:17
Ik zal de selectie's dan ineen zetten, sorry van die lange lijst
Inactief.
*

Offline PKHG

• 1011
Gepost op: 13 januari 2009, 08:11:50
Beste DGers
A.u.b. http://www.dutchgimpers.nl/index.php?n=Gereedschappen.Pipet nog op verbeteringen bekijken, het is een overgehaalde van.

Overgehaald van http://members.home.nl/m.weisbeek/gimp/oudje/gereedschap/index.html
 en m.b.v. Gimp 2.6.3   aangepast.

Is dit de bedoeling?
Peter
*

Offline bjarno

• 875
Gepost op: 15 januari 2009, 17:53:50
Is gereedschappen writeable? (uploads ??? )
Inactief.
*

Offline PKHG

• 1011
Gepost op: 15 januari 2009, 18:23:57
Is gereedschappen writeable? (uploads ??? )
Ja heeft Leendert voor gezorgd,
Alles wat Gereedschappen.******* gaat heten laat uploads van plaatjes toe (indien niets is gewijzigd) en we moeten nog de default grootte van plaatjes weten. Indien dat niet is aangegeven is het vermoedelijk 50 KB.
Peter