Programmering site

• 7 Reacties
  • 3413 Gelezen
Gepost op: 22 juli 2009, 17:34:06
Ik ben nog steeds, al sinds het oude forum, van plan om een website te maken, en heb inmiddels ook een redelijk idee van hoe het eruit moet gaan zien, maar ik zit alleen wat met het programmeren. Ik kan namelijk alleen maar simpele sites met HTML maken, maar volgens mij kan ik beter iets anders CSS of C++ gebruiken (tenminste, van deze twee had ik gehoord dat er meer dan met HTML mee kon). Nu wou ik graag vragen of iemand weet wat de beste manier is om een website te coderen... Er is niet veel bijzonders wat ik wil proberen, het enige is eigenlijk dat afbeelding heel klein worden weergeven, en als je er op drukt ze normaal worden weergeven in een soort pop-up (binnen de shell).

Ik kan niet direct antwoorden, aangezien ik een tijdje op vakantie ben, maar het leek me misschien handig om het alvast te vragen...
*

Offline Blanco

• 217
Gepost op: 22 juli 2009, 18:00:46
Een website maak je met HTML en CSS(met C++ kan je geen website's opmaken, das voor programma's)! Dat met die popup moet je met Javascript gaan realiseren. Maar zorg eerst maar is dat je een beetje HTML en CSS kan.. daarna kan je het Javascript gaan inbouwen.

En als je meer vragen hebt, gewoon stellen.. ;)
Gepost op: 23 juli 2009, 02:05:14
Er zijn genoeg kant en klare lightbox achtige oplossingen, dus ik denk niet dat je zoiets zelf hoeft te coden ;)
*

Offline bjarno

• 875
Gepost op: 23 juli 2009, 07:30:30
Er zijn genoeg kant en klare lightbox achtige oplossingen, dus ik denk niet dat je zoiets zelf hoeft te coden ;)
Ik denk dat je templates bedoelt. Of ben ik nu fout?
Inactief.
Gepost op: 23 juli 2009, 10:16:03
Ik weet de naam zo niet, maar ik zal het wel opzoeken dan als ik zo ver ben. Ik zal dan eerst wel naar CSS gaan kijken. Wist nog niet dat C++ programmeer taal is :P
Gepost op: 23 juli 2009, 11:52:54
Ik denk dat je templates bedoelt. Of ben ik nu fout?

Ik bedoel bijv. zoiets als dit (eerste google hit):
http://www.huddletogether.com/projects/lightbox/
Vrij eenvoudig in je eigen brouwsels te verwerken.

Mja en verder ben ik redelijk fan van wordpress, waarvoor ook vele lightbox plugins te krijgen zijn.
*

Offline PKHG

• 1011
Gepost op: 23 juli 2009, 12:15:02
@gentooista
De link naar de lightbox is inderdaad perfect!
Meteen genoteerd ...
Peter
*

Offline bjarno

• 875
Gepost op: 23 juli 2009, 12:54:44
Mja en verder ben ik redelijk fan van wordpress, waarvoor ook vele lightbox plugins te krijgen zijn.
Op mijn website gebruik ik ook wordpress. Ik update zeker elke week. :)
Lightbox kende ik ook al. Sorry, mijn fout  :(
Inactief.