Het wedstrijdpuntensysteem

• 10 Reacties
  • 4351 Gelezen
*

Offline bjarno

• 875
Gepost op: 15 juli 2009, 09:35:05
Hallo iedereen,

hierbij introduceer ik het wedstrijdpuntensysteem. Het is een zeer eenvoudig systeem waarbij je punten kunt halen bij het winnen van een wedstrijd.

Elke wedstrijd die in dit board gemeld word kan meedoen aan het wedstrijdpunten systeem. Alle officiële wedstrijden (met de nummering) zijn automatisch aangemeld bij het systeem vanaf het ogenblik dat ik dit merk.

Regels:
- Er moet een eerste en een tweede plaats zijn in een wedstrijd. De eerste plaats krijgt twee punten, de tweede plaats krijgt één punt
- Indien er te weinig inzendingen zijn (inzendingen met minder dan 4 deelnemers, contest #2 nam door deze reden niet deel aan het wedstrijdpuntensysteem) kunnen er bij geen enkele wedstrijd punten gegeven worden
- Bij een gelijke eerste plaats krijgen beide leden twee punten.
- Bij een gelijke tweede plaats krijgen beide leden een punt.

gelieve een PM te sturen om jou wedstrijd mee te laten doen!

Wat valt er te winnen met de punten?
Op dit ogenblik nog niks. Ik ben momenteel bezig met het maken van een signature systeempje waarin je kunt vermelden wat je wedstrijdpunten zijn. Deze kun je dan in je signature plaatsen maar dit systeem is nog in opbouw en kan nog een week of een maand duren voordat dit in gebruik is genomen.

Momentele leden die één of meer punten hebben:
Leendert 2
Ijsmat 1
DilphoDD 1

Greetz,
Bjarno
« Laatst bewerkt op: 15 juli 2009, 09:36:37 door bjarno »
Inactief.
Gepost op: 15 juli 2009, 12:46:11
Wat is het nut hiervan?
*

Offline bjarno

• 875
Gepost op: 15 juli 2009, 13:21:07
Als je een wedstrijd wint krijg je punten die je (later) kunt gebruiken voor in je signature te zetten.

En ook zo een beetje om te vechten om punten.  :P
Inactief.
*

Offline admin

• 855
Gepost op: 15 juli 2009, 13:28:38
Ik vind het een goed idee om op een centrale plaats punten bij te houden!
*

Offline bjarno

• 875
Gepost op: 15 juli 2009, 13:33:16
Misschien pinnen?
Inactief.
Gepost op: 15 juli 2009, 13:53:22
Oh, dus je wilt het rangen systeem afschaffen en dan een puntensysteem ervoor in de plaats?

Ik zie het helaas niet zo voor me...
Stel dat iemand heel veel punten bij elkaar sprokkelt, omdat die persoon eigenlijk weinig moois bakt, maar bij gebrek aan concurrentie en gewoon aan alle wedstrijden meedoet het min of meer krijgt toegeworpen, wat is de meerwaarde hiervan?
Het lijkt me ook niet zo gaaf als mensen zich pas aanmelden lange tijd nadat zo'n systeem al in werking is, dan valt er weinig te vechten.

Het komt bij mij een beetje hetzelfde over als postcount pimpen.
*

Offline FransR

• 1723
Gepost op: 15 juli 2009, 14:09:39
Bij de ene wedstrijd voelt iemand zich geroepen om mee te doen, bij een andere niet. Gevolg: deze selectieve deelnemer krijgt minder punten, ook al is hij (of zij) minstens heel goed.
Zo ook voor degene die een paar wedstrijden geen binding met het onderwerp voelt en dus niet meedoet.

Persoonlijk hou ik trouwens helemaal niet van punten of rangordes voor creatief werk. Het wordt een beetje een prestatie gedoe, zoals in de sport.

Mijn advies: per wedstrijd beoordelen, prima, maar daarna elke wedstrijd opnieuw beginnen.
Wat je wilt, dat kun je!
Gepost op: 15 juli 2009, 14:59:05
Mijn advies: per wedstrijd beoordelen, prima, maar daarna elke wedstrijd opnieuw beginnen.

Helemaal mee eens ;)
*

Offline bjarno

• 875
Gepost op: 15 juli 2009, 21:10:45
@ Gentooista
Dit is een gezamelijk puntentotaal dat helemaal niets te maken heeft met de rangen. Maar ik begrijp wel jou mening.
Stel dat iemand heel veel punten bij elkaar sprokkelt, omdat die persoon eigenlijk weinig moois bakt, maar bij gebrek aan concurrentie en gewoon aan alle wedstrijden meedoet het min of meer krijgt toegeworpen, wat is de meerwaarde hiervan?
Lees regel 2. Er moeten minstens 4 inzendingen zijn in een wedstrijd om de punten door te laten.

Citaat
Het lijkt me ook niet zo gaaf als mensen zich pas aanmelden lange tijd nadat zo'n systeem al in werking is, dan valt er weinig te vechten.
Je hebt gelijk maar het kan misschien leuk zijn om jaarlijks ieders punten op nul te zetten en de winnaar iets te geven op de een of andere manier.

@FransR
Volledig gelijk. Maar zie dit systeem als een toevoeging en om de wedstrijden terug (misschien) beter laten te verlopen.
Inactief.
Gepost op: 15 juli 2009, 21:34:04
Mja, ik vond de plaatjes van tomahowk destijds wel grappig, maar verder dan dat hoeft het voor mij persoonlijk niet te gaan.
Ik ben het met de rest van de post van FransR overigens ook eens, ik zie hier eigenlijk alleen voordeel voor de echte 'spammers'.
*

Offline jaapz

• 391
Gepost op: 16 juli 2009, 16:55:39
Ik vind het ook niet echt een hele toegevoegde waarde hebben ofzo. Bovendien als het zo doorgaat met de wedstrijden denk ik niet dat er erg veel punten gehaald gaan worden ;)
Minder actief dan voorheen, drukdrukdruk :(