Je laatste foto

• 162 Reacties
  • 57382 Gelezen
*

Offline admin

• 855
Gepost op: 7 mei 2012, 09:55:38
Bedankt voor de reacties!

FransR: Ik ben geen lid van PhotoTime!
Gepost op: 10 juni 2013, 15:20:37
Mijn allerlaatste foto om de kwaliteit te testen. En kwaliteit is er! ;D Genomen met mijn gloed nieuwe Nikon D3200 :)

.

Gepost op: 10 juni 2013, 15:21:02
Zien jullie de foto wel? Ik namelijk niet.. ???
.

*

Offline FransR

• 1720
Gepost op: 11 juni 2013, 07:31:11
Nee ik zie geen foto of ook maar iets wat op een foto lijkt.
Wat je wilt, dat kun je!
Gepost op: 11 juni 2013, 16:45:26
Ahh... Nouja, hij staat nu ook in "Mijn Creaties" :P
.

*

Offline Wim

• 34
Gepost op: 6 juni 2014, 15:41:27
Een screenshot van een foto van mijn Lytro  camera
*

Offline FransR

• 1720
Gepost op: 6 juni 2014, 16:23:51
Een pracht plaat.
Wat is een lytro camera? Althans: als ik op de site kijk zie ik allemaal fantastische, soms zelfs bewegende, beelden. en een heel erg kale camera alsof er niets op zit, maar wat zit er dan wel op?
Wat je wilt, dat kun je!
*

Offline Wim

• 34
Gepost op: 6 juni 2014, 18:14:25
Hier zie de foto zoals je hem moet bekijken. Klik op verschillende plaatsen op de foto.
https://pictures.lytro.com/wim/pictures/818251

Dit is de camera die ik vorig jaar in china besteld, tegenwoordig ook in nederland te koop.
http://tweakers.net/nieuws/91712/lytro-brengt-camera-die-achteraf-kan-focussen-in-nederland-uit.html

Zie de foto voor de lenzen die er in zitten
*

Offline Wim

• 34
Gepost op: 8 juni 2014, 09:20:21
Een blikje op mijn tuin.
*

Offline FransR

• 1720
Gepost op: 20 oktober 2014, 13:28:58
Dit weekend maar weer eens op de knieen achter een knotwilg in m'n tuin. De ruimte was heel beperkt door een hek achter de knotwilg.
De paddenstoeltjes zijn heel klein, slechts 3 millimeter in doorsnee en de opname afstand was ongeveer 3 cm.
Gemaakt met een heel simpele camera van de Aldi die ik eigenlijk heb om er een film mee te maken.
Bewerkt met Gimp 2.8.6: witbalans, scherpte en uitsnede.

Wat je wilt, dat kun je!
Gepost op: 20 oktober 2014, 21:49:40
Wow wat een plaat zo klein die paddestoeltjes. Als je het niet had verteld dan had ik gewoon grote paddestoelen in gedachte.
Wat wel een beetje jammer is dat de hoedjes allemaal zo'n beetje uitgebeten zijn ik mis daarin details. Misschien omdat je de witbalans hebt aangepast.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
*

Offline tomatito

• 1228
Gepost op: 21 oktober 2014, 20:54:02
Citaat
De paddenstoeltjes zijn heel klein, slechts 3 millimeter in doorsnee en de opname afstand was ongeveer 3 cm.
Dat zou je niet zeggen!  Je had misschien wat meer aandacht aan compositie kunnen besteden: rules of third o.i.d. Ik mis nu een aandachtspunt doordat alles gelijkmatig over het beeld is verdeeld.
Gepost op: 22 oktober 2014, 16:32:34
Dat zal waarschijnlijk lastig zijn met zo'n druk onderwerp dat zo klein is.
Minder scherptediepte zou het ook een stuk interessanter maken, maar ook dat zal moeilijk zijn met die afmetingen.
*

Offline FransR

• 1720
Gepost op: 25 oktober 2014, 08:01:22
Ja, ja allemaal, ik weet het: Deze foto munt niet uit door schoonheid, het was ook meer om te laten zien hoe je de wonderlijke miniaturen met een simpel cameraatje kunt vastleggen.

@Theo: door de veelheid is er geen focuspunt. Misschien meer een soort "wallpaper"? Ik was vooral getroffen door de grote verzameling. Bij het uitsnijden heb ik alleen op mijn gevoel vertrouwd, zonder rekening te houden met andere zaken.

@Elwin: Dit cameraatje heeft 16 Mpixels en de prijs van 100Euro doet mij vermoeden dat het berekende pixels zijn. De meeste foto's hebben iets korreligs, alsof er pixels zijn uitgebeten. De witbalans betrof vooral een soort bruine waas.

@Gentooista: wat leuk dat je er weer even bent. Vorige week kwam Murtun ook heel even langs.
Zoals ik al schreef is het een simpel cameraatje, zonder enige instellingsmogelijkheid van diafragma, iso-waardes of sluitertijden, dus die scherptediepte valt niet te beinvloeden. Het machientje heeft wel een macro en zelfs een super-macro stand. Met die laatste is deze kiek gemaakt.

Uit de exif-data: ISO:200 / f3/1 / 1/15sec / f=4mm (komt overeen met 22mm op 35 formaat)
Wat je wilt, dat kun je!
Gepost op: 4 november 2014, 13:56:30
Mijn laatste paar:

Huis in Broek op Langedijk:

Broek op Langedijk (NL) graphic by newmikey, on Flickr

Put bij het Witte Kerkje in Heiloo(NH):

The magical village well by newmikey, on Flickr

Parlementsgebouw in Boedapest:

The Hungarian Parliament Building by newmikey, on Flickr
« Laatst bewerkt op: 2 januari 2015, 20:37:02 door E. Sullock Enzlin »
Open source - smakelijker, verser en goedkoper!
http://mike.bing-photography.com