1:1 afdrukken

• 4 Reacties
  • 3454 Gelezen
Gepost op: 1 juni 2009, 17:22:26
Hallo, ik ben een nieuwe Gimp gebruiker en loop tegen een probleem aan waar ik niet uit kom.

Ik heb een tekening gemaakt in autocad en wil deze 1:1 afdrukken in Gimp. Gimp doet dit niet, de tekening is zo op het oog gezien wel veertig procent kleiner dan deze zou moeten zijn.

Ik heb al marges op nul staan maar dat heeft niet geholpen.

(Waarom ik niet met autocad afdruk, ik wil de tekening in Gimp van textures voorzien)

JohnT
*

Offline dilophodd

• 255
  • met een "H" tussen "p" en "o" en DD aan het eind.
Gepost op: 1 juni 2009, 17:31:50
Hmm nooit last van gehad.
Probeer het eens met een office-programma
*

Offline FransR

• 1736
Gepost op: 1 juni 2009, 18:01:37
Interessante toepassing van Gimp. Ik heb ooit een tekening met Visio gemaakt en in Gimp verder bewerkt zonder problemen.

Vraagjes:
- hoe groot zegt Gimp in de bovenste balk dat de tekening is?
- welke resolutie past Gimp toe, zie helemaal links onderin het beeld.
- druk je af via Gimp of via een printprogramma?
- en hoe groot zou de tekening moeten zijn?
Wat je wilt, dat kun je!
Gepost op: 1 juni 2009, 21:42:46
Interessante toepassing van Gimp. Ik heb ooit een tekening met Visio gemaakt en in Gimp verder bewerkt zonder problemen.

Vraagjes:
- hoe groot zegt Gimp in de bovenste balk dat de tekening is?
- welke resolutie past Gimp toe, zie helemaal links onderin het beeld.
- druk je af via Gimp of via een printprogramma?
- en hoe groot zou de tekening moeten zijn?

De afbeelding in Gimp is 1248X708
Beeldpunten zie ik alleen rechts een keuze in procenten. Deze staat op 100%.
Ik druk af met Gimp.

Als ik de tekening afdruk met Autocad dan moet ik een selectie maken van wat ik af wil drukken. Deze selectie is een willekeurige rechthoek die de tekening omvat. Na afdrukken op A4 zijn de maten correct.

Maar inmiddels heb ik in het menu afbeelding een mogelijkheid gevonden om de afdrukresolutie in te stellen. Daar ga ik eerst wel mee aan de gang. Bedankt voor de info eerst.

JohnT
Gepost op: 1 juni 2009, 22:15:45
Ik ben er uit, het probleem was dat Autocad wel goed print maar als de tekening als (BMP) bestand wordt opgeslagen het bestand onnodig groot maakt. Bewaard dus meer als de eerder genoemde selectie.

Oplossing:
In Autocad heb ik een kader gemaakt om de tekening met de maten van een A4 tje. De tekening bewaard als (BMP) bestand en in Gimp geladen. In Gimp het kader geselecteerd en gekopieerd, vervolgens geplakt als nieuwe afbeelding. De maten zijn nu wel goed.

JohnT