muiswieltje en Blender

• 5 Reacties
  • 2945 Gelezen
*

Offline FransR

• 1736
Gepost op: 7 mei 2009, 19:43:20
Ik werk met een tablet met pen en heb dus geen middelste muisknop en ook geen wieltje.

Hoe kan ik de kommando's met "MMB" of "Scroll wheel" vervangen door sneltoetsen of toetskominaties?
Wat je wilt, dat kun je!
*

Offline dilophodd

• 255
  • met een "H" tussen "p" en "o" en DD aan het eind.
Gepost op: 7 mei 2009, 20:08:08
ctrl+alt+mmb. dat doet het bij mij  ;D
*

Offline PKHG

• 1011
Gepost op: 8 mei 2009, 07:00:32
ctrl+alt+mmb. dat doet het bij mij  ;D
Frans heeft toch geen MMB!
Maar ik heb ook vervangende toetsen gelezen ... zal dit editeren als ik het 'teruggevonden' heb ;)

Tikfout denk ik:  ctlr-alt  == MMB

Zie hier: http://wiki.blender.org/index.php/Doc:Manual/Vitals/User_Preferences

:extra edit:
Ahh  en natuurlijk: Trek de opties (verstop helemaal boven) naar beneden ... aldaar staat ook iets over de mogelijkheden met de muis ...
« Laatst bewerkt op: 8 mei 2009, 07:27:39 door PKHG »
Peter
*

Offline FransR

• 1736
Gepost op: 8 mei 2009, 19:04:44
Toetscombinaties met de Ctrl erin hebben te maken met het bewegen in raster-stapjes, dus springend.
Dus dat is geen oplossing voor mij.

In het door Peter genoemde artikel staatnietsover het emuleren van de MMB of het scrollwieltje.
In het optie menu vind ik ook niets terug.
Wat je wilt, dat kun je!
*

Offline dilophodd

• 255
  • met een "H" tussen "p" en "o" en DD aan het eind.
Gepost op: 8 mei 2009, 19:24:00
Volgens mij heeft een tablet 3 knoppen, klik, LMB en MMB. je hoeft met control+alt niet te scrollen, alleen heen en weet te bewegen. ik heb namelijk zelf ook een tablet.
*

Offline FransR

• 1736
Gepost op: 9 mei 2009, 07:53:23
Helaas, ik heb een pen met klik=LMB en een knopje=RMB.

Het is een Wacom tabletje die ik aangeschaft heb om RSI door de muisbeweging te voorkomen. In een vlaag van opruimwoede heb ik de originele muis aan iemand anders gegeven.

Maar in een tutorial zag ik dat zelfs met een 2-knops muis goed te Blenderen is, alleen was daar geen oplossing bij.
Wat je wilt, dat kun je!