Header bij artikelen

• 12 Reacties
  • 3682 Gelezen
*

Offline bjarno

• 875
Gepost op: 6 mei 2009, 17:45:10
Ik ben bezig om bij alle (wilt iemand misschien helpen?) artikelen een header te zetten met informatie zoals de maker, de helpers (mensen die daarna verbeterd hebben), de originele bron (indien aanwezig in de tekst) en de overlegpagina te zetten als header. Ik heb hiervoor als voorbeeld te officiŽle artikelen van teksteffecten gekozen (LINK).Wat vinden jullie ervan of moet het teruggezet worden naar het oorspronkelijke.

Als iemand wilt helpen: Graag!

Code: ( de header) [Selecteer]
%block bgcolor=#59c722% %center%%white%TITLE

|| border=0 align=center width=50%
|| Attach:thumbnail_krullen.png ||'''Gemaakt door:''' MAKER\\
'''Verbeterd door:''' VERBETERD DOOR\\
'''Origineel door:''' ORIGNEEL DOOR + LINK\\
'''Overlegpagina:''' OVERLEG||

>>lrindent round frame<<
%center%[[Effecten.Home|Terug naar de artikelen]]

Gedaan:
- Teksteffecten officieel
- Teksteffecten community (Thanks Toppertje)
- Beginners officieel
- Beginners community

Binnenkort:
De rest
« Laatst bewerkt op: 6 mei 2009, 22:41:40 door bjarno »
Inactief.
Gepost op: 6 mei 2009, 17:56:30
Heel goed! Ziet er beter, en netter uit!

Ik zal mijn artikelen er ook even van voorzien.

Mvg Toppertje
*

Offline bjarno

• 875
Gepost op: 6 mei 2009, 18:01:50
Thanks, als je klaar bent wil je dan PM'en, dan zet ik ze in de lijst met gedaan.
Inactief.
*

Offline Blanco

• 217
Gepost op: 6 mei 2009, 18:40:48
Wel mooi, maar ik zou de items links uitlijnen(wel op dezelfde plaats laten staan)! Dat oogt veel proffesioneler en lekkerder!
*

Offline PKHG

• 1011
Gepost op: 6 mei 2009, 18:54:48
Ik ben bezig om bij alle (wilt iemand misschien helpen?) artikelen een header te zetten met informatie zoals de maker, de helpers (mensen die daarna verbeterd hebben), de originele bron (indien aanwezig in de tekst) en de overlegpagina te zetten als header. Ik heb hiervoor als voorbeeld te officiŽle artikelen van teksteffecten gekozen (LINK).Wat vinden jullie ervan of moet het teruggezet worden naar het oorspronkelijke.

Als iemand wilt helpen: Graag!
<snip>

Ik heb het hier laten zien: http://www.dutchgimpers.nl/index.php?n=Webdesign.Templates
En nog een aanpassing (vorstel van mij)

Indien men het eens is doe ik mee, in elk  geval van mij geplaatste artikelen aanpassen ...

De tabel gebruiken is een leuk idee
Peter
*

Offline bjarno

• 875
Gepost op: 6 mei 2009, 18:59:27
Ik vind die van jou ook wel mooi maar iets te breed hoog voor het zo te houden.

Misschien afspreken welk soort header we nu gaan gebruiken om drie verschillende headers te vermijden!

EDIT:
Breed moet hoog zijn XD
« Laatst bewerkt op: 6 mei 2009, 19:03:08 door bjarno »
Inactief.
*

Offline bjarno

• 875
Gepost op: 6 mei 2009, 22:43:43
Teksteffecten is helemaal af (thanks Toppertje voor je help). En beginners ook. Signatures zal nog gedaan worden door Toppertje en morgen zal ik misschien fotografie & webdesign aanvangen.

---EDIT:
Ook net af:
Fotobewerking (door Bjarno)
Signatures (door Toppertje)

Indien er een fout staat in de header: excuses hiervoor. Het aanpassen van de titel, maker,... lijkt makelijk maar dat nakijken in de tekst en geschiedenis is soms wel lastig. Gelieve dit dan zelf nog aan te passen XD
« Laatst bewerkt op: 7 mei 2009, 16:38:41 door bjarno »
Inactief.
*

Offline FransR

• 1722
Gepost op: 7 mei 2009, 19:59:24
Even een antwoord op het allereerste bericht:

Het idee van een header met de namen van de makers lijkt eigenlijk heel goed, maar.........

- Elk artikel heeft een hystorie-overzicht waarin de namen van de makers en de bewerkers zijn vermeld en zelfs de bewerking die gedaan is. Bovendien is het een wiki, wat wil zeggen dat iedereen kan modificeren en bewerken, dus dan komt er een waslijst met verbeteraars bovenin te staan?

- Bij een vertaling is het een heel goede gewoonte, ik zou haast zeggen een plicht, om helemaal bovenin de naam van het oorspronkelijke artikel, de schrijver en eventueel de datum te vermelden. Dus dan hoeft dat niet in een aparte "header" te staan.

- De naam vn de schrijver is meestal een nick-name die buiten de DG-community in het algemeen geen betekenis heeft. Gasten zullen dus niets aan die naam hebben.

- Het woord "Verbeteraar" of ook "Verbeterd door: ..." is niet juist. De tekst wordt bewerkt, wat meestal een verbetering is, maar niet per definitie. Het kan een aanpassing zijn of een aanvulling. Dus "Bewerkt door: ... " zou beter zijn.
Wat je wilt, dat kun je!
*

Offline bjarno

• 875
Gepost op: 7 mei 2009, 20:17:32
@ FransR
Ik zal je opmerkingen een voor een overlopen:
- Wel ja, momenteel is dit nog zeer weinig maar ik bedoel dat in verbeterd door de namen komen te staan die grote veranderingen hebben uitgevoerd zoals een nieuw deel. Niet dat iemand een letter aanpast (spellingscorrectie).
- In een aparte header is het altijd op dezelfde plaats en makelijk terug te vinden voor iedereen vind ik. Dat het nog in de tekst staat is dan niet zo een ramp maar ik zou de header willen gebruiken voor een soort overzichtje, ik denk nu nog aan moeilijkheidsgraad maar dit kan natuurlijk ook in de tutorial verteld staan en nu een nieuw item toepassen zal wel een beetje moeilijk zijn omdat er al heel veel (lees: veel voor terug opnieuw alles aan te pasen) tutorials aangepast zijn.
- Gasten hebben niks aan deze naam, DG-leden wel. Is er soms een vraag over een tutorial dan kan hij/zij deze stellen via PM of in het topic (overlegpagina)
- Volledig correct maar lees punt 2 op het einde nog eens door en dat snap je waarom niet (het is correct wat je verteld, dat wel natuurlijk!)
Inactief.
*

Offline FransR

• 1722
Gepost op: 9 mei 2009, 07:58:35
Ik kan het wel met je eens zijn en ik heb een paar artikeltjes bekeken en het is misschien toch wel aardig om de achtergrond van het verhaal in 1 oogopslag te zien.

Maar dat duimnageltje slaat soms echt helemaal nergens op. En leidt zelfs af.
Soms is het aardig om te zien wat met een tutorial bereikt kan worden en dan zou een duimnageltje niet mis zijn.
Wat je wilt, dat kun je!
*

Offline bjarno

• 875
Gepost op: 9 mei 2009, 08:17:16
duimnageltje? Je bedoelt dat het resultaat ook in de header word weergeven of ben ik verkeerd?
« Laatst bewerkt op: 9 mei 2009, 08:20:39 door bjarno »
Inactief.
*

Offline FransR

• 1722
Gepost op: 11 mei 2009, 08:48:24
Duimnageltje is de letterlijke vertaling van thumbnail, vandaar.
Alles is tegenwoordig in het engels: kitten, pup, kids, btw(by the way). En ook in het forum staan regelmatig engels-achtige kreten alsof nederlands en vlaams niet goed genoeg zijn. Zo die frustatie is er uit.

Maar terug naar die postzegeltjes of duimnageltjes: ik denk dat als ze niet representatief zijn voor het onderwerp dat ze dan beter weggelaten kunnen worden. Ze storen anders alleen maar.
Kan de schrijver zelf het plaatje maken? Die weet waar het over gaat en heeft wellicht een andere keuze.
Wat je wilt, dat kun je!
*

Offline PKHG

• 1011
Gepost op: 11 mei 2009, 10:16:06
Ik snap het (nog niet) helemaal, over welk duimnageltje hebben jullie het?

Zoiets als bij (mijn) voorbeeld: http://www.dutchgimpers.nl/index.php?n=Overige.MeubelenTafel
?

Men kan toch de grootte van een 'duimnagel' op de wiki met gemak aanpassen:
||voorbeeld ||%width:200px%Attach:tafel1.jpg||  (net van 400 naar 200 verkleind in richting duimnagel)

:edit: of bedoelen jullie dit:
http://www.dutchgimpers.nl/index.php?n=Beginners.Les5?
« Laatst bewerkt op: 11 mei 2009, 10:20:38 door PKHG »
Peter