.blend importeren in .blend

  • 10 Reacties
  • 4121 Gelezen
*

Offline human

  • 63
Gepost op: 26 april 2009, 20:30:21
Beste,

Graag zou ik een kamer ontwerpen in blender. de ruimte heb ik reeds gemaakt, alsook enkele meubelstukken. Elk in een aparte file. Hoe kan ik deze in de ruimte kopieren?

Groetjes,

Tom
*

Offline PKHG

  • 1011
Gepost op: 26 april 2009, 21:43:45
Hi,
Ook mijn doel: kamer met meubelen en Lampen ...

Heb net (2 uur geleden) gezien (maar niet) gedaan  wat je vraagt,
Ik moet nu stoppen, morgen ga ik het proberen terug te vinden ...

Groetjes
    Peter

:edit:
Het volgende werkte bij mij:
Laad een .blend file en exporteer het b.v. als DXF en in een andere kun je die importeren (als DXF)

geen tutorial nodig geweest (ik moet hem nog terugvinden) ...
« Laatst bewerkt op: 27 april 2009, 07:22:36 door PKHG »
Peter
*

Offline human

  • 63
Gepost op: 27 april 2009, 10:52:56
Merci voor de tip. Het importeren lukt, enkel nog een probleempje met het meenemen van de materials maar dat zal een kwestie zijn van wat te spelen met de instellingen.

Alvast bedankt!

Gr
*

Offline PKHG

  • 1011
Gepost op: 27 april 2009, 15:14:24
Beste,

Graag zou ik een kamer ontwerpen in blender. de ruimte heb ik reeds gemaakt, alsook enkele meubelstukken. Elk in een aparte file. Hoe kan ik deze in de ruimte kopieren?

Groetjes,

Tom

Ha, heb een tafel gemaakt, voorstel: plaats hier  ook meer meubelstukken!http://www.dutchgimpers.nl/index.php?n=Overige.Meubelen en die kan men zo als hieronder mooi linken: 
Peter
*

Offline bjarno

  • 875
Gepost op: 27 april 2009, 16:34:55
Zeer rare tafel XD

De poten moeten wat kleiner (die bollen) en het oppervlak wat vlakker (ik kan dit niet maken  :'(*)

*Ik probeer te blenderen maar steeds is er iets dat ik het vergeet  :'(
Inactief.
*

Offline PKHG

  • 1011
Gepost op: 27 april 2009, 16:48:11
Nee, het was net de bedoeling, het oppervlak NIET glad te hebben ... elke tweede knoop van het bovenste vlak iets omhoog gehaald en dan 'dicht' laten maken ...

Maar het patroon had 'hout-achtig' moeten worden, leuk mislukt dus ...

Ik denk dat deze tafel snel zal omvallen .... maar ja, het is mijn 'eerste' ...

Ja vergeten mag men bij Blender bijna niets, of men moet heel erg goed boekhouden en de 'trucjes' bewaren ... (bv. in 'Cuecards')  ;)
Peter
*

Offline human

  • 63
Gepost op: 27 april 2009, 21:35:07
Om op je voorstel in te gaan http://picasaweb.google.be/tomvrijsen/Blender?authkey=Gv1sRgCP6_hdz11N2ZPg&feat=directlink.

Het lokaal dat ik aan het maken ben en 2 meubelstukken die er nog in  moeten komen te staan.

Groetjes,

Tom
*

Offline admin

  • 855
Gepost op: 27 april 2009, 21:58:01
ziet er leuk uit human!
*

Offline PKHG

  • 1011
Gepost op: 29 april 2009, 18:28:57
@human
Als je wilt kun je dit mesh krijgen voor een stoel:



Helemaal met 'spiegelen' gemaakt.

Uit de meubelmakerij van PKHG  ;)
Peter
*

Offline human

  • 63
Gepost op: 1 mei 2009, 15:51:15
Bedankt voor het aanbod maar niet direct het type stoel dat ik zoek. Ik heb je tut over spiegelen gezien, interessant...

Hier http://picasaweb.google.be/tomvrijsen/Blender?authkey=Gv1sRgCP6_hdz11N2ZPg&feat=directlink vind je het lokaal met de meubelen in. Er moet nog veel aan gebeuren maar goed...

Het invoegen van de objects heb ik trouwens op volgende manier gedaan:

file => append or link => 1 mapje  naar boven => ... .blend selecteren => object => gewenste object selecteren

Best in cameraview de figuur invoegen...

Groetjes,

Tom
« Laatst bewerkt op: 1 mei 2009, 15:55:02 door human »
*

Offline PKHG

  • 1011
Gepost op: 1 mei 2009, 16:07:26
Wordt dat een 'klaslokaal'?
Leuk!

Uh: goed zo: Append ... leuke feature ...!
« Laatst bewerkt op: 1 mei 2009, 17:25:12 door PKHG »
Peter