Eine Mauer mit Steinen (Blender texture)

  • 4 Reacties
  • 2211 Gelezen
*

Offline PKHG

  • 1011
Gepost op: 26 april 2009, 10:09:43
Hallo

Wie heeft een idee om dit probleem te kraken?


Ik wil de muren van een 'castle' met Stenen 'texturiseren' ..

Dat gaat half, zie het plaatje.
Dus hoe krijg ik ook de loodrechte onderdelen net zo als het bovenste gedeelte?

Het object eerst draaien 90 graden (x b.v) , dan texture toevoegen en dan terugdraaien lijkt te werken, maar is dat de bedoeling?
Peter
*

Offline human

  • 63
Gepost op: 26 april 2009, 11:42:21
Beste,

Ik ben zelf nog maar een noob, een mogelijke oplossing zou misschien kunnen zijn om al de vlakken apart te selecteren en dan de texture toe te passen.

Groetjes,

Tom
*

Offline PKHG

  • 1011
Gepost op: 26 april 2009, 18:09:05
Wie maakt mij deze 'blok' van alle 6 kanten met 'stenen' ...
volgens dit plaatje:
In deze blender voor het gemak een zip file: http://pkhg.nl/MyImages/quader.zip

Werkwijze gevraagd ...

Bij mij krijg ik het niet voor elkaat   er is verschil tussen x-y vlak (dat gaat goed) en x-z en y-z vlak gaan mis ?!
Peter
*

Offline human

  • 63
Gepost op: 26 april 2009, 21:34:39
*

Offline PKHG

  • 1011
Gepost op: 27 april 2009, 07:45:00
Ja,
maar gelukkig heb ik het zelf ontdekt hoe dat moet:
Bij de materialen naar: "Map Input" Cube gebruiken en x y en z goed zetten  ;)
Peter