Plugin: exporteren naar Flash vanuit GIMP!

• 8 Reacties
  • 3476 Gelezen
*

Offline admin

• 855
Gepost op: 2 april 2009, 17:05:13
Het gaat om een plugin waarmee je GIMP afbeeldingen kan exporteren naar een swf file (flash).
Elke laag wordt dan een aparte frame en de overgangen tussen deze frames zijn instelbaar.

Flash bestanden hebben veel pluspunten tegenover GIF's, zo heb je geen kleur verlies en een kleinere bestandsgrootte.  Ideaal voor presentaties op websites dus!

Er wordt nog hard gewerkt aan deze plugin, het staat nog in de beginfase.

Werkt alleen nog maar op Linx, Een Windows versie komt er nog aan.
http://my.opera.com/area42/blog/flash-swf-export-for-gimp
Gepost op: 2 april 2009, 19:10:57
wow nice! nu nog een upload site waar swf files op gepost kunnen worden, zodat we eindelijk kunnen afrekenen met .gif *muahahhahaha*
Gepost op: 2 april 2009, 19:37:11
Flash is iets waar we dringend vanaf moeten...
Het duurde veel te lang voordat adobe (macromedia) besloot om linux support te leveren (amd64 anyone?), dezelfde ellende zie je met de net zo gesloten silverlight.
Ik kan best begrijpen dat er enthousiasme over die plugin is, maar ik heb niet het idee dat we er echt wat mee opschieten.
*

Offline dilophodd

• 255
  • met een "H" tussen "p" en "o" en DD aan het eind.
Gepost op: 2 april 2009, 19:53:28
Idd.
Ps, voor silverlight heb je "moonlight"
Gepost op: 2 april 2009, 19:59:11
Ik heb ervan gehoord ja, maar dat schijnt (net zoals het met flash heel lang zo was) een paar versies achter te lopen ;)
Dat is zeer irritant als grote sites vragen om de nieuwste versie en er geen andere mogelijkheid is om bij de content te komen.
Gepost op: 2 april 2009, 20:43:56
windhoos xp?

bovendien

Flash > Silverlight >>>>>>>>>>>>>>>>>>> .GIF
*

Offline admin

• 855
Gepost op: 2 april 2009, 23:04:44
Flash is iets waar we dringend vanaf moeten...
Het duurde veel te lang voordat adobe (macromedia) besloot om linux support te leveren (amd64 anyone?), dezelfde ellende zie je met de net zo gesloten silverlight.
Ik kan best begrijpen dat er enthousiasme over die plugin is, maar ik heb niet het idee dat we er echt wat mee opschieten.

Gentooistia: er is simpelweg geen open alternatief wat beter is dan flash of silverlight. Iedereen heeft wel een flashplayer op z'n pc, of het nou Windows of Linux is. En gesloten is geen synoniem voor slecht. Bij thuisgebruik neemt Linux nu eenmaal maar zoŽn 1 procent van de markt in. Daarom kun je het bedrijven ook niet kwalijk nemen dat ze hier minder prioriteiten aan geven.
Dus Flash is tegenwoordig gewoon een goede keuze voor animaties op bijvoorbeeld websites.
En GIF en flash is niet vergelijkbaar.
« Laatst bewerkt op: 2 april 2009, 23:06:36 door leendert »
Gepost op: 2 april 2009, 23:16:02
Ik heb geen woord gezegd over gif, het gaat erom dat die flash/silverlight spul voor veel mensen gewoon niet toegankelijk is.
Het feit dat er geen vergelijkend product is, betekent niet dat het dan maar een goed iets is ;)
Bovendien is er ook nog eens een hele hoop slechte code op het web, als voorbeeld noem ik dan de sufferds die flash gebruiken als navigatie....
Als het gaat om iets wat optioneel is, zoals een filmpje hier en daar gaat het nog wel, maar niet als het 'grote' sites ontoegankelijk maakt (en dan heb ik het niet over het knutselsiteje van de buurjongen).
Zoals ik zei kan ik me best voorstellen dat het voor veel mensen goed nieuws is, maar die zijn meestal al alles gewend wat microsoft hen door de strot duwt.
*

Offline admin

• 855
Gepost op: 3 april 2009, 10:38:21
Ik ben het helemaal met je eens wat betreft het gebruik van Flash in websites.
Maar toch is Flash momenteel de beste keuze als je animaties op je site wilt plaatsen.

Citaat
maar die zijn meestal al alles gewend wat microsoft hen door de strot duwt.
Ik weet niet of je dat Microsoft moet kwalijk nemen, zij doen gewoon wat elk bedrijf doet namelijk zoveel mogelijk zien te verkopen.
Kijk het is eerder het gebrek aan (goede) concurrenten. en dan bedoel ik niet dat Linux slechter is dan Windows, maar meer het marketing gebeuren enzo.