Oude plugins weer werkend

  • 8 Reacties
  • 156 Gelezen
Gepost op: 25 oktober 2019, 16:18:19
zo, het is eindelijk voor (... %) gelukt om mijn extensies van
het Arakne guidelabextra te reannimeren  ::)
Wat was(is) het doel:
Op een makkelijke manier 'guides' aanmaken of ook verwijderen en
wel min of meer regelmatig (het origineel werd aangepast en met
een aantal uitbreidingen voorzien)
Hoofdoel: Precies op de snijpunten van de guides
Of ellipsen (circles) rechthoeken wel of niet gevuld met patronen
voorgeschreven of willekeurig te laten verschijnen.
Of van 'kunstenaars' t/m 46 verschillende patronen te gebruiken
yin-yan Wilbert , bloemetjes, bril etc.
Zie de bijlagen

Het is een tamelijk gedoe, als men iets van jaren geleden weer min of meer
moet snappen.

Het zijn 3 plugins, de een is het origineel voor: Simple_Path_Shapes.py
Mijn knutsel dingen de een gebruikt/heeft nodig Simple_Path_Shapes.py
de Derde heeft het wezenlijke van Simple_Paht_Shapes.py over genomen ...

Helaas zie ik, dat men geen *.gz of *.zip mag opladen,
HOE doet men het dan wel???
De code als text is niet echt leuk voor rond de 100K bestanden

De plaatjes bestaan bij het aanmaken uit meerdere lagen.
Ik heb in 2.10 geen 'algemene' veel layers  'morgen' kunnen ontdekken.

Een naar beneden versmelten was er wel, maar 20 keer doen, vind ik
niet leuk
Python-Fu console geopend en dan deze commando (past copy!)
image = gimp.image_list()[-1]
gimp.image_list()[-1]
layer = pdb.gimp_image_merge_visible_layers(image, merge_type)
merge_type is of 0, of 1 of 2, uitleg via 'Browse' in de Console voor
de pub.gimp.... te lezen

Dat was dan eerst een keer dat.
Groetjes
  opa Peter
Gepost op: 26 oktober 2019, 09:59:43
De basis plugin kun je tijdelijk ophalen:
pkhg.nl/Simple_Path_Shapes.py.zip

Let er op dat de uitgepakte *.py executeerbaar is
copier naar je locale plug-ins directory!

Gimp new starten dan zou er onder Filters een Path knop moeten zijn
klik dan op Simple Shapes Centered

Bij mij is/was de OK knop onderaan niet te zien, is dat bij jou ook zo
dan moet je de Info-text in de *.py weghalen
Het is de tweede text onder 'register':
Deze dus:
"Simple paths shapes centered in the image or selection Ver - 1.0.\n===========================================\nYou can also add a margin on each side (resize the layer and not the path).This option requires script Changing Image Border.scm.\n------------------------------------------------------------------------------\nThanks to Tin Tran, Ofnuts, TheUncle2k,Fencepost and J.Stipe.\n"

Bij mij werkt het nu als ik bovenste text door "" vervang!

Lukt het niet dan maar gaan vragen, misschien weet ik dan een oplossing
;-)

Groeten
     Peter
*

Offline FransR

  • 1739
Gepost op: 26 oktober 2019, 10:17:02
Zo snel al? Ja,ik zit toevallig net achter het beeldscherm en heb meteen de plug-in geprobeerd: inderdaad iets te hoog, maar de OK was nog net een puntje zichtbaar.
mooie figuren kan ik er mee maken. Mooie gui ook.
Wat je wilt, dat kun je!
Gepost op: 27 oktober 2019, 08:46:53
Wat leuk!
Maak de tweede tekst (zo een lange) achter register ...
maar leeg: een "" van maken!
Dan was de interface bij mij volledig zichtbaar!

Overigens deze plugin heb ik in een eigen plugin (uitbreiding van
Arakne guide lab) gebruikt:
Doel: maak horizontale en verticale 'guides' en dan kan men precies rond de snijpunten de figuren laten ontstaan wel of niet gevuld, random of niet ...
Moet er nog ietsje bietsie aan knutselen (contouren of alles doet wat bedoeld was (is) ) ...
Groetjes
     Peter
Gepost op: 27 oktober 2019, 21:12:25
.........
Helaas zie ik, dat men geen *.gz of *.zip mag opladen,
HOE doet men het dan wel???
De code als text is niet echt leuk voor rond de 100K bestanden
.........
Zoals al eerder aangegeven: aangewezen weg is Gimp registry maar die is helaas down dus via GIT of Google of bij GimpChat, of op een eigen website maar er zijn ook nog andere mogelijkheden. Misschien maar eens kijken of het  ook hier kan.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
Gepost op: 28 oktober 2019, 09:55:04
Misschien een beetje gemeen spelen. Maximale grootte bijlage is 200k als type .gif, .jpg of .png een plaatje dus. Maak een (klein) .py bestand en plak er .png of .jpg erachter en voeg dat toe als bijlage. Kijk daarna of je het kunt downloaden, verwijder de .jpg/.png extensie en voila je .py bestand zou nu weer intact moeten zijn. Ik heb het hier niet geprobeerd maar ik heb deze truc elders alwel meer gebruikt.

Dus bijvoorbeeld test.py -> hernoem naar test.py.png of testpy.png, upload.
Download test.py.png of testpy.png -> hernoem naar test.py. Klaar (fingers crossed).
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
Gepost op: 29 oktober 2019, 13:27:32
Mijn plugin, dat van Gimp een dammen-bord maakt m.b.v een GTK-display te besturen werkt weer (Gimp 2.10 Macbook versie)

Het plaatje laat op de dambord achtergrond guide-paint dingen zien

Wie aan dammen mee wil werken (als tester en voorstellen maken)
moge zich hier 'aanmelden' is er minstens EEN iemand, dan start ik een nieuwe post met uitleg en zipfile van benodigde bestanden ...

Peter
Gepost op: 29 oktober 2019, 13:35:26
Nieuwsgierige kunnen mijn oude (en in tussen nieuwe ...)
bekijken (Engels)
http://gimpchat.com/viewtopic.php?f=8&t=15203
Gepost op: 30 oktober 2019, 11:08:39
Zo, mijn damprogramma lijkt weer te werken ;-)
Hier voor nieusgierigen, als je de de plugin op de voor Gimp leesbare plaats
hebt gezet, twee patronen voor de zwarte en witte schijfven op de voor
Gimp leesbare plaats hebt gezet als mede een startpagina dambord met cijfers 1 - 50 van mij hebt gekregen:

Dan maak je een vol met 40 stenen dambord zo:
hoe werk ik met Dam30oct19.py als alle voorbereidgingen gedaan zijn (pattern en startplaatje(s))
1. Start Gimp
2. Haal plaatje damboard_with_digitsLB6.xcf, verberg de docks maak het Gimp window klein genoeg
en schuif het naar rechts, opdat het dambord goed (alleen) zichtbaar is
3. Klik op GTK ==> Test ==> Dam30Oct19 ==> GTK dam interface
4. Klik op game mode (het \/ teken!) en kies "setup mode" omdat er nog geen stenen op het bord staan.
5. onder "setup location to use" is een (nog zwarte balk, waar men de plaatsen voor schijven moet aangeven
verder boven 'black' (zwart) of 'white' (wit) activeren, DIE kleur steen wordt namelijk gebruikt
6. benden "insert stone of stones" activeren (muisklik),  wist je de invoer regels niet dan erschijnt
Sorry, input error only integer, or w,x-y,z or the like  (niet goed aanpassen PKHG!)
                example: 3-5,7,9,11-15
6. bij een leeg bord begin je met 'black' 1-20 invullen in de (nog zwarte) invoerregel en beneden op
"insert stone of stones' klikken
7. nu met 'white' en 31-50 en doen! ==> bord met alle stenen op de goede plaats
8. weer naar game-mode gaan en steen voor steen 'schuiven' de echte uitleg daarvoor komt nog

in de gif: 3 lagen (2 sec afstand) start xcd, zwarte stenen ingevuld daarna nog de witte ;-)

Peter