knoff hoff (know how) voor Mac-gebruikers.

• 1 Reacties
  • 82 Gelezen
Gepost op: 23 oktober 2019, 09:56:50
Een aantal oude plug-ins wilden gewoon (in het begin) niet functioneren.

Uiteindelijk is/was de oplossing je bewust zijn dat het Mac-bedrijfssysteem een soort   UNIX is. Dat betekent dan de plugins het x (Unix: executeerbaar) moeten hebben aanstaan. B.v. in een terminal window chmod gebruiken!
(ik doe dat met Emacs ;-) ).

Zo dat dan maar met mijn oude (windows) plug-ins aanpassen en dan
maar kijken wat het wordt:
i.h.b het Arakne guide lab bruikbaar maken. Er zijn twee versies, een basis plugin van de Arakne-groep en een 'uitgebreidere' versie ervan van ondergetekende (dat deel doet het alweer goed, maar er was/is meer mee mogelijk: 46 basis figuren gebruiken om die op de snijpunten van hulplijnen te plaatsen ...)
Als alles weer zo werkt als vroeger (ca. 2013) dan komt de plug-in hier
ergens voor downloaden te staan (direct of via mijn website ;-) ).

Tot binnen kort ...

Peter
Gepost op: 25 oktober 2019, 10:32:37
We hebben (nog) geen mogelijkheden om plugins te posten danwel te downloaden. Indien je een plugin beschikbaar wilt stellen dan is de aangewezen weg de Gimp registry, helaas ligt deze site al een hele tijd 'plat' vanwege de vele spam aanvallen. Zo kan ik mijn eigen Indexprint plugin daar niet meer onderhouden :'( Een ander site is de https://gimpchat.com/ bij de meesten welbekend. Helaas is je plugin dan slecht te onderhouden. Ook is het mogelijk via de GIThub of via Googledocs (laatste ben ik geen fan van). En ja het kan natuurlijk ook via je eigen website.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin