template maken in gimp

• 4 Reacties
  • 112 Gelezen
Gepost op: 6 september 2019, 10:32:22
Hoi ik ben een beginer met Gimp van daar de vraag  :P
ik zag op wat youtube filmpjes dat ze Gimp gebruiken voor hoesjes voor games maken (SNES) en zelf zijkanten van arcadekasen ontwerpen
hier voor gebruiken ze een template maar ze laten nooit zien hoe ze dat doen  :(
dus mijn vraag is hoe maak je een template in Gimp dat als je uitprint 1 op 1 is zodat het de maatvoering heeft die je wilt

al vast bedankt  :)
*

Offline FransR

• 1739
Gepost op: 10 september 2019, 14:34:17
Ik heb geprobeerd te begrijpen wat je bedoelt, want ik ben niet opgegroeid met games (....). Ik heb een youtube site gevonden met 2 links: https://www.youtube.com/watch?v=xlPeWkbf0x8
Beide links geven een psd bestand, dus photoshop, en die zijn met gimp prima te bewerken.
Ik hoop dat je iets aan dit antwoord hebt, succes
Wat je wilt, dat kun je!
Gepost op: 10 september 2019, 21:01:55
File --> New.
En daar stel je in hoe groot je plaatje moet worden, bijvoorbeeld 40 30 centimeter.
300 pixels per inch is een prima resolutie om te printen.
En als je hem dan print wordt die 40 30 centimeter!  :P  (als je printer groot genoeg is)
Ik hoop dat dat is wat je bedoelt.
« Laatst bewerkt op: 10 september 2019, 21:03:27 door Nutello »
*

Offline FransR

• 1739
Gepost op: 11 september 2019, 10:29:36
Ik realiseer me nu pas dat je een beginner bent met Gimp, dus is het werken met lagen waarschijnlijk een stap te ver zijn. Want de template in de links bestaat uit 5 lagen en daarin moet je nog behoorlijk creatief zijn om het goed te bewerken.
Het komt er op neer dat je een nieuwe afbeelding moet maken van 3366x2100 pixels en, zoals  Nutello al schreef, 300 dpi.
Open daarin "als lagen" de gewenste achtergrond (Ctrl+Alt+o) en  ook de template uit de link.
Daarin kun je velden maken zoals in de template is te zien door hulplijnen te schuiven vanaf de bovenste of linker lineaal. Binnen de dan ontstane rechthoeken moet je dan tekst maken.

Als alles klaar is moet je nog de "oogjes" voor de lagen naar wens uitzetten.

Het  lijkt mij een flinke uitdaging, maar we zijn er om je te helpen. Laat maar weten.
Wat je wilt, dat kun je!
Gepost op: 11 september 2019, 11:53:27
File --> New.
En daar stel je in hoe groot je plaatje moet worden, bijvoorbeeld 40 30 centimeter.
300 pixels per inch is een prima resolutie om te printen.
En als je hem dan print wordt die 40 30 centimeter!  :P  (als je printer groot genoeg is)
Ik hoop dat dat is wat je bedoelt.

Ja dit bedoel ik ja
ga het proberen bedankt voor je uitleg iedereen
« Laatst bewerkt op: 11 september 2019, 11:58:25 door Rokim »