probleem met installatie layer effects plugin in gimp 2.10

• 5 Reacties
  • 146 Gelezen
Gepost op: 28 juli 2019, 18:44:00
Hoi, ik ben een nieuwe gebruiker en wilde layer efects installeren in Windows 10. Heb dit gedaan door het mapje layer effects met het py bestand in de map Local Disc (C:) > Program Files > GIMP 2 > lib > gimp > 2.0 > plug-ins te zetten dat zou het dan moeten doen. Maar na herstarten van Gimp zie ik de layer effects niet staan. Wat moet ik doen om dit werkend te krijgen?
Gepost op: 28 juli 2019, 19:51:48
oeps, ik was een beetje dom, ik had het hele mapje in de plug in directory gesleept. Het moest enkel het py bestand zijn. Het werkt nu. Alleen zijn ze Engelstalig. Zijn er ook Nederlandstalige plug-ins voor laagstijlen?
Gepost op: 28 juli 2019, 21:01:00
Soms, is afhankelijk van de programmeur of deze er vertalingen bij heeft gestopt. Het meeste is Engels. Maar vragen kan hier altijd als je er niet uitkomt.

Maar in de door jouw genoemde directory moet je geen plugins/scripts zetten, dit is de Gimp systeem directory. Fout is het niet maar plugins/scripts zet je normaal in je user directory. Helaas weet ik niet hoe dit precies in windows 10 zit maar je kunt dit achterhalen door in GIMP->edit->preferences->folders->plugins of scripts te bekijken. Daat staat een pad naar je user plugin/script directory.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
Gepost op: 29 juli 2019, 23:17:52
Dankjewel voor je antwoord, ik heb gezocht naar de gebruikers ingang voor de plugins maar kon het helaas niet vinden. Maar het werkt in ieder geval wel nu
Gepost op: 30 juli 2019, 17:42:58
Inmiddels het ik hde layer effects op de juiste manier ge´nstalleerd! Was ff zoeken maar gelukt! En het werkt!
Gepost op: 1 augustus 2019, 19:06:46
Binnen windows kun je zoeken. Ga in de Gebruikers/user dir staan en zoek naar gimp of plugins. Ze poppen vanzelf omhoog.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin