Fonts

• 2 Reacties
  • 3899 Gelezen
*

Offline FransR

• 1736
Gepost op: 26 juni 2019, 14:18:59
Hallo collega Gimpers,

Ik heb ruim 400 fonts (ttf, otf en ttc) met de meest vreemde schrijfwijzen en talen op mijn disk staan (meegelift na de installatie van o.a. Scribus), het zij zo.

In Gimp heb ik in de voorkeuren twee mappen staan waarin ik fonts kan plaatsen. Beide mappen zijn helemaal leeg.

Als ik iets met tekst doe krijg ik steevast de hele lijst met al die 400 fonts. Heel lastig om steeds de juiste te bepalen.

Heeft Gimp een trucje om de gewenste fonts te plaatsen in de juiste mappen en de andere fonts niet meer tezien?

Simpel natuurlijk: alles "deleten" en de gewenste uit een backup in de juiste map zetten, oef!
Wat je wilt, dat kun je!
Gepost op: 30 juni 2019, 14:04:12
Dat is vreemd. Indien je bij preferences de twee font folders heb staan en betreffende fontsmappen zijn leeg dan zou je ze niet meer moeten zien tenzij...... Gimp de OS fontmap ook gebruikt en eventueel alle andere die geregistreerd staan. Ik lees net overigens dat je de font refresh dient toe te passen.

Weliswaar voor Windows maar in Linux zal wel iets vergelijkbaars zitten:
------------------------------
gimp had been grabbing fonts that my system says i deleted, even though gimp was still able to find them from SOMEWHERE. but i FINALLY found them using %SYSTEMROOT%\Fonts in WIN + R which showed all fonts versions new and old and all the fonts that were "uninstalled", but wernt.

now they are officially gone from my gimp font folder. and i dont have 15 duplicate slight variations of a font floating around.
------------------------------
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
*

Offline FransR

• 1736
Gepost op: 16 juli 2019, 14:04:37
Lang geleden alweer, bedankt voor het meedenken.
Gimp zoekt het hele massageheugen naar alle soorten fonts, ook al staan er in de voorkeuren geen mappen aangegeven. Ik heb diverse pogingen ondernomen om het aantal fonts drastisch te verminderen, maar dat heeft niet geholpen.
Ik heb ook begrepen dat "mijnheer" google een soort standaard lettertype heeft ontwikkeld dat universeel bruikbaar zou moeten zijn, het type Noto.
Ik kan er mee leven omdat ik voor mijn doel inmiddels de juiste style weet te vinden.
Wat je wilt, dat kun je!