Gimp 2.10 en verborgen features

• 2 Reacties
  • 212 Gelezen
Gepost op: 26 april 2019, 18:37:13
Liep er zomaar tegenaan: Gimp heeft verborgen features. Hoe tover je deze tevoorschijn?

In Linux (windows):
1. Open terminal (command prompt)
2. start Gimp als volgt: gimp --show-playground (voor windows is het 'gimp-2.10' ipv gimp dacht ik)
3. onder Edit > Preferences > Playground (bewerken > voorkeuren > playground) vink de volgende tools aan:
   - N-Point Deformation tool en
   - Seamless Clone tool
4. start gimp opnieuw op

en heb plezier.

Let op!!
Deze tools zijn experimenteel en hebben de neiging om te crashen op de meest ongelukkige momenten.

edit:
bron: https://www.omgubuntu.co.uk/2018/05/gimp-2-10-ubuntu-download
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
*

Offline FransR

• 1727
Gepost op: 29 april 2019, 10:04:04
Helaas heb ik weer problemen met het flatpak (waarom staat er eigenlijk geen c voor de k?) om die playground te "showen".
Overigens lijkt die N-point deformation tool sterk op de kooi transformatie tool zoals die al in Gimp is geimplementeerd denk ik.

Ik wil Gimp 2.10 niet via een ppa installeren (ipv via flatpak), want dan ben ik Gimp 2.8 kwijt.
Wat je wilt, dat kun je!
Gepost op: 29 april 2019, 12:10:22
Maak een virtuele machine (VM) aan met bijvoorbeeld VirtualBox. Kun je heerlijk spelen zonder je basis systeem over hoop te halen.

Een tip. Maak die virtuele machine aan met een dynamische schijf dan kun je achteraf die VM eenvoudig vergroten mocht je te weinig schijfruimte voor de VM hebben. Nadeel is wel dat de VM met dynamische schijf minder soepel draait. Een niet dynamische schijf kan ook maar dan moet je wel meteen weten hoe groot die schijf dient te zijn. Het vergroten van zo'n schijf kan maar zal ik je niet direct aanraden.

Zelf heb ik Linux (Xubuntu 18.04) als native systeem met daarop een aantal VM's.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin