Tekst op pad met de klok mee of tegen de klok in

• 5 Reacties
  • 149 Gelezen
Gepost op: 1 maart 2019, 22:19:22
Om een cirkel als pad wil ik een lange tekstregel plaatsen, dat lukt prima, alleen zet Gimp de tekst tegen de klok in op de cirkel. Hoe kan ik de tekst met de klok mee laten lopen?
Horizontaal of verticaal flippen is daarbij niet de oplossing...
*

Offline FransR

• 1715
Gepost op: 2 maart 2019, 08:31:49
Er is een tutorial: werken met paden. Nogal aan het einde staat tekst van pad maken. Het komt er op neer dat je het beginpunt van het pad moet wijzigen door bijvoorbeeld opnieuw het pad te maken of het pad te spiegelen. Het eerste punt van het pad is het begin van de tekst.
Succes en alaaf.
Wat je wilt, dat kun je!
Gepost op: 2 maart 2019, 19:52:09
Dat klopt, maar ik maak een cirkel, maak daar een pad van, vervolgens met tekst naar pad zet gimp de tekst tegen de klok om de cirkel.
In alle YouTube filmpjes wordt de tekst met de klok op een cirkel of pad afgebeld.
Er moet ergens gekozen worden voor de richting...
ik kom er met de tutorials en filmpjes niet uit, vandaar mijn vraag op dit forum
*

Offline FransR

• 1715
Gepost op: 3 maart 2019, 12:07:35
Ik heb je zonder landkaart het bos ingestuurd, want nu blijkt dat alle plaatjes bij die tutorial niet meer te zien zijn........

Maar toch even antwoorden:
Je maakt een pad, het allereerste punt van dat pad is het begin van de tekst. Loopt je pad rechtsom, dan loopt ook de tekst rechtsom.
Probeer even op een leeg voorbeeld en maak een simpel pad van een paar punten en zet er een willekeurige tekst op.
teken nu een pad andersom en maak daar weer een tekst op.

Succes en laat even weten of het wel of niet werkt.
Wat je wilt, dat kun je!
Gepost op: 3 maart 2019, 12:45:09
Je moet het pad eerst spiegelen met de flip-tool.
1. pak de flip-tool
2. vink het knopje "Pad" aan
3. klik op je pad

Bekijk dit even:
https://youtu.be/_Wq_A-jkWQE?t=329

« Laatst bewerkt op: 3 maart 2019, 12:56:15 door Nutello »
*

Offline FransR

• 1715
Gepost op: 3 maart 2019, 14:01:35
Ja  inderdaad veel eenvoudiger.
Wat je wilt, dat kun je!