Website verhuisd!

• 5 Reacties
  • 528 Gelezen
*

Offline admin

• 855
Gepost op: 9 februari 2019, 08:51:22
Vannacht is deze website verhuisd naar een andere server.

De website draaide al meer dan 10 jaar op een server van iemand die daarmee deze site 'sponsorde' .
Maar Dutchgimpers was na al die jaren nog maar de enige website die daar gehost werd.
Dus nu is de site verhuisd naar een door mij betaalde webhosting.

Ik hoop dat alles nog werkt, zo niet dan kun je het melden dit topic of een mail sturen naar het info mailadres van dutchgimpers.nl.
« Laatst bewerkt op: 9 februari 2019, 12:12:22 door admin »
*

Offline FransR

• 1727
Gepost op: 10 februari 2019, 11:30:35
Hallo Leendert,
Wat een enorme klus is dat overzetten, maar volgens mij draait alles weer prima. Nu nog even lekker veel activiteiten zien, dan zou het helemaal perfect zijn.
Groetjes,
Frans
Wat je wilt, dat kun je!
Gepost op: 10 februari 2019, 14:12:18
Ik schrok al, kon niet meer (semi-automatisch) inloggen. Volgens mij ben je daar wel eventjes zoet mee geweest, maar het lijkt gelukt. Betekent het nu dat we naar een nieuwe (webhostende) sponsor moeten gaan zoeken??
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
*

Offline admin

• 855
Gepost op: 11 februari 2019, 17:50:51
Het ging eigenlijk makkelijker dan ik had verwacht!
Bestanden en database kopiŽren, wat settings aanpassen en dat was het eigenlijk.

Nee, we hoeven niet op zoek naar een andere sponsor.
Ik blijf het zelf gewoon betalen.

Zou wel mooi zijn als we de site weer actiever kunnen maken.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik zelf nog maar weinig in GIMP doe.
97% van de bewerkingen doe ik in Rawtherapee, in GIMP eventueel nog wat plaatselijke bewerkingen zoals het kloongereedschap.
Maar misschien kan ik mijn workflow in Rawtherapee  wel een keer documenteren!
Gepost op: 11 februari 2019, 21:06:10
RawTherapee. Dan werk je dus voornamelijk met raw bestanden. Een tikkeltje hier en een tikkeltje daar aanpassen en klaar is kees. Daar heb ik ook last van (gebruik overigens Darktable hiervoor). Alleen als er meer met de foto moet gebeuren gebruik ik Gimp. Herinnert me direkt  aan dat ik Indexprint moet herzien en aanvullen. Installatie verloopt momenteel nogal problematisch. De ontwikkeling van Glade/GTK lopen helaas niet geheel gelijk op met de ontwikkeling van Gimp.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
*

Offline FransR

• 1727
Gepost op: 14 februari 2019, 16:11:50
RawTherapee is uiteraard speciaal voor raw bestanden, maar werkt ook prima met jpg of png. Natuurlijk mis je dan de extra info in het raw bestand.
Voor de "technische" dingetjes gebruik ik daarna Gimp.
Wat je wilt, dat kun je!