Foto scannen met Gimp

• 3 Reacties
  • 764 Gelezen
*

Offline tomatito

• 1228
Gepost op: 12 december 2018, 23:41:56
Ik ben op zoek naar een plugin zodat ik met Gimp foto´s kan (in)scannen.

Op het moment gebruik ik SimpleScan maar dit programma is te eenvoudig. Ik wil bv. het aantal dpi´s kunnen instellen.

Het gaat nu om 1 foto maar t.z.t wil een groot aantal foto´s inscannen. Daarbij wil ik wat retoucheer werk doen met Gimp. Bijvoorbeeld: gaatjes wegwerken van een punaise.

Last but not least: ik gebruik Ubuntu.

Iemand een tip?

PS. Klopt het dat de site van Registry plat/onbereikbaar is?
« Laatst bewerkt op: 12 december 2018, 23:45:51 door tomatito »
Gepost op: 13 december 2018, 17:46:36
Vuescan is uitstekend. Niet gratis maar z'n geld dubbel en dwars waard. Werkt zowel op windows als Linux.

Xsane is open source en uitgebreider dan simple scan. Lees anders dit maar eens: https://opensource.com/article/18/9/linux-scanner-tools
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
*

Offline tomatito

• 1228
Gepost op: 13 december 2018, 19:27:11
Ik heb mijn vraag ook gepost op het Ubuntu-forum. En ook daar is mij VueScan geadviseerd.

Ik krijg het alleen niet aan de ´praat´. Ik heb alle foutmeldingen gecheckt, maar deze kloppen niet.

Kunnen deze foutmeldingen worden veroorzaakt doordat VueScan niet gratis is? Alle meldingen tot betalen e.d. negeer ik. Mede omdat mij is verteld dat VueScan gratis is.
Gepost op: 13 december 2018, 22:21:16
Vuescan kun je gewoon proberen alleen als je een scan maakt staat op de scan diverse keren vuescan een soort watermerk. Helaas teveel om ze te verwijderen met de resynthesizer. Vuescan werkt trouwens prima onder Xubuntu moet hem alleen weer opnieuw installeren onder Linux draait bij mij nu nog onder windows.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin