Te kleine icoontjes

• 10 Reacties
  • 1699 Gelezen
Gepost op: 27 december 2017, 17:19:41
hallo,

Ik heb jaren gimp gehad op mijn vorige laptop, nu een nieuwe laptop (surface pro I7, resolutie 2736X1824, windows 10) en dus weer gedownload, aangezien ik hierop fijn kan tekenen. Ik zie nu alleen dat al mijn icoontjes van bijvoorbeeld de brushes etc in de gereedschapdskist enorm klein zijn! Dit is te zien in de bijgevoegde foto. Ik heb geen idee hoe ik dit aan kan passen, is er hier iemand die het wel weet?

Mvg
« Laatst bewerkt op: 27 december 2017, 17:22:56 door A-Aa »
Gepost op: 27 december 2017, 21:22:35
Nee niet direct. Niet alleen Gimp heeft daar last van ook Libre Office. Op de een of andere manier worden de hoge resoluties (nog) niet goed ondersteund.

Misschien bij preferences de resolutie van je monitor goed instellen.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
Gepost op: 28 december 2017, 12:39:39
je kan proberen bij jou instellingen van Windows: om de grootte van de lettertypen en iconen aan te passen. Testen.
Hoe je dit precies doen moet, weet ik niet meer want ik gebruik géén Windows meer (ik ben een 'Linux-men' sedert 2014).
Doet wel, ziet niet om.
Gepost op: 28 december 2017, 18:24:20
Windows heb ik niet meer. Zelf heb ik nog niet zo'n hoge resolutie monitor maar mijn dochters wel en daar merkte ik het bij de installatie van Libre Office.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
Gepost op: 28 december 2017, 19:45:49
Probeer het volgende eens:

https://www.seniorweb.nl/tip/tip-grotere-letters-in-windows

= lees bij: lettergrootte wijzigen in Windows10...

Je kan ook eens lezen op volgende webstek:  https://alexion.nl/faq/hoe-kan-ik-de-grootte-van-het-lettertype-in-windows-aanpassen  :

=   grootte van het lettertype in Windows 10,
én, grootte van het lettertype in Windows 10 creators update eens lezen.

** In Gimp ( versie: 2.8.22 ) zelf:

Gimp Menu > Bewerken > Voorkeuren > Weergave > Beeldschermresolutie  (staat reeds/eventueel ingesteld als automatisch waar ook een waarde bij staat --- die kan je handmatig aanpassen ??? = testen, proberen, ...)

Succes.
« Laatst bewerkt op: 29 december 2017, 09:45:05 door klokke »
Doet wel, ziet niet om.
Gepost op: 28 december 2017, 21:23:22
Ik kan de icoongrootte (of, zo je wil, de icoonkleinte) afstellen bij Bewerken > Voorkeuren
En dan Interface > Icontheme
Onderin zit een knop, die moet ik omzetten naar Custom Icon Size
En dan kan ik met de schuif de grootte veranderen.
« Laatst bewerkt op: 28 december 2017, 21:49:15 door Nutello »
Gepost op: 29 december 2017, 12:47:13
Welke Gimp versie (en op welk OS draai je) heb jij want ik heb dat wat jij laat zien namelijk niet. Ik heb wel een Theme en daar kan ik kiezen tussen Default en Small.
Terzijde ik zie ook bij jou dat de interface een aantal subfolders bevat ook dat heb ik niet.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
Gepost op: 29 december 2017, 13:30:38
Mijn Gimp zegt dat hij 2.9.7 is.
Maar ik heb hem bij Partha.com gedownload als GIMP-2.9.6-64bit Standard Edition.
OS is Win7 Ultimate.
Ik ben blij met deze versie, de Google NIK-collectie (met een geweldig HDR-effect) en G'Mic zijn al ingebouwd  :P
« Laatst bewerkt op: 29 december 2017, 13:54:49 door Nutello »
Gepost op: 29 december 2017, 13:56:53
Aha vandaar. Ja de 2.9 uitvoering is nieuwer maar nog niet stabiel en die heb ik nog niet draaien. Ik wacht op de 2.10 of de nieuwe 3.0 versie, al zal de laatste nog wel een paar jaartjes duren voordat deze er eindelijk is. Misschien dat ik Partha's uitvoering in een VM ga zetten.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
Gepost op: 29 december 2017, 14:18:46
Ik weet niet of je bij 2.8 in de Voorkeuren Number of Threads kunt instellen?
Mijn 2.9 liep consequent vast bij het neerwaarts samenvoegen van vier lagen van ongeveer 10k bij 10k pixels.
Number of Threads heb ik van 4 (of 8, weet niet meer zeker) naar 1 gezet en toen liep hij niet meer vast.
Er staat ook bij threading support is not yet stable  ;D
Gepost op: 29 december 2017, 17:31:40
Max. number of processors (dus geen threads) kan ik instellen en die heb ik op 12 staan en dat werkt uitstekend (=stabiel). Ik draai wel onder Linux.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin