&^% wie kan mij helpen met lettertypes?

• 4 Reacties
  • 1055 Gelezen
Gepost op: 29 november 2017, 14:31:14
 :P
Mijn pc heeft zich bedacht, hersteld, opnieuw ingesteld, lang verhaal, in ieder geval is mijn Gimp niet meer wat het was.

Eerder kon ik altijd met de tekst tool een stukje typen en als ik het lettertype wilde veranderen ging ik met de cursor voor de eerste letter staan van de zin(nen) en vervolgens alle lettertypes openen, bovenaan beginnen en als ik dan met de cursorpijlen een ander lettertype selecteerde, kon ik het effect ervan direct zien.

Op de één of andere manier lukt dat nu niet meer  :-* en ik heb al verschillende dingen geprobeerd maar heb echt jullie hulp nodig.
Wie kan mij vertellen hoe ik het weer zo in kan stellen dat ik het weer heb zoals 'vroeger'  ;) dat ik direct het effect van een ander lettertype kan zien?

Ik lees graag jullie reacties
Gepost op: 30 november 2017, 01:06:35
Zo als jij het zegt heeft het bij mij nooit gewerkt.
Dat zou wel makkelijk zijn ja!
Gepost op: 30 november 2017, 02:21:15
Nou ik weet het zeker want zo heb ik altijd gewerkt, het is ideaal om te kunnen zien hoe je tekst eruit zien in een bepaald lettertype.

Ik heb ooit eens een videootje op YouTube gezien hoe dit precies in werking wordt gestelt en het mooie ervan is dat het ook inderdaad goed werkte, dus helemaal prima. Alleen laat ik nu die video ook niet kunnen vinden.....Als ik me het goed kan herinneren was het een filmpje van Muriel met een cursus Gimp op YouTube.
Ik had gehoopt dat er hier wel een aantal zouden zijn die ook zo werken.

Misschien zijn er nog anderen die hierop het antwoord weten?
Gepost op: 30 november 2017, 14:10:41
Hier al geweest: https://www.cursusgimp.nl/

Muriel ken ik wel maar wil wel betaald worden voor help.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
Gepost op: 30 november 2017, 14:33:37
hoe dit precies in werking wordt gestelt
Bij mij werkt het als ik klik Windows > Dockable Dialogs > Fonts
Ik kan dan met mijn pijltjetoetsen er doorheen zwiepen en de tekst verandert.