automatische schaduw bij vrijstaande afbeelding

• 9 Reacties
  • 1786 Gelezen
Gepost op: 27 november 2017, 12:13:46
Hallo allemaal,

Mijn eerste bezoek hier! :-)

En na wat zoeken door de topics heen, maak ik toch een nieuwe.
Ik heb een vrijstaande afbeelding, deze wil ik op een nieuwe gekleurde achtergrond zetten.

Ik heb hem daar in geplakt, maar nu "maakt" gimp daar een schaduw omheen en dat wil ik nu juist net niet :-)
zie afbeelding.

Ik kan me niet herinneren dat dat ooit eerder gebeurd is en verwacht dat eht wellicht een instelling is. Maar kan het niet vinden.
Ik vertrouw op jullie ervaring en een goeie tip!
Dank jullie wel.

Groetjes en een fijne dag,

Monique
Gepost op: 27 november 2017, 16:05:10
Vreemd. Heb het hier hopelijk hetzelfde gedaan maar krijg geen schaduw.

- 1e background layer-->vullen met gewenste kleur
- voeg layer (transparant) toe
- selecteer deze layer
- copieer mijn losstaand object erin

geen schaduw !?!?

Weet je zeker dat je object zonder schaduw was??
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
Gepost op: 27 november 2017, 19:03:30
Hoi,

Ik vrees dat je helemaal gelijk hebt! Wat erg dat ik dat niet heb gezien, het minimale grijsrandje op die zwart grijs geblokte achtergrond...

Toch bedankt voor je snelle antwoord! Het scheelt een hoop gezoek :-)

fijne avond!
Groetjes Monique
Gepost op: 27 november 2017, 19:21:32
Wel een mooie hangertje, zocht nog iets voor mijn dochter.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
Gepost op: 27 november 2017, 21:49:14
check dan even www.edelsmederijpuurenpracht.nl :-) voor meer info

Ik ben goudsmid en maak zelf sieraden :-)

groetjes Monique
Gepost op: 28 november 2017, 07:54:02
Probeer met een andere belichting de schaduwen te voorkomen. Plaats het sierraad op een groene ondergrond, dan kun je middels kleur selectie het sierraad gemakkelijker selecteren. Ik geloof dat er zelfs speciaal papier voor is.

George
Gepost op: 29 november 2017, 20:00:20
Hallo George,

Dat klinkt goed!
ik had nu de afbeeldingen laten uitknippen, omdat het mijzelf te veel tijd kost. Maar wellicht met dat speciale papier.... Ik ga op onderzoek uit! Bedankt!
Gepost op: 30 november 2017, 08:23:15
Ik kom wel eens op tentoonstellingen waar een fotograaf staat die een plaatje van je maakt en dat plaatje verwerkt in een andere foto zodat het lijk alsof je op een terras in Parijs zit.
Ik heb 2 sites gezocht waar het een en ander in wordt uitgelegd. Ik zelf heb er nooit mee gewerkt. Ik ben niet zo'n editor.
https://www.bonjourfoto.nl/How-To/greenscreen-foto-a-video-complete-gids.html
http://zoom.nl/artikel/cursussen/23521-werken-met-green-screen-en-photoshop.html
Lijkt mij simpel te gebruiken voor wat jij wilt.

George
Gepost op: 30 november 2017, 14:26:46
Uitknippen kan op kleur maar ik betwijfel of dat helemaal goed gaat. De kleur van de hanger is maar marginaal anders dan de achtergrond. Uitknippen met de uitkniptool kan maar is een tijdrovend karwei. Je hoeft alleen de contour te volgen en de uitkniplijn volgt automatisch de rondingen van de hanger, lijn aanpassen kan altijd.

Sneller is een nieuwe foto (laten) maken, dat doe je buiten als er geen zon is anders heb je last van schaduwen buiten. Gebruik een contrasterende achtergrond liefst op enige achtergrond. Je hebt ook van die "fotostudio" die je kunt gebruiken voor als het buiten regent (kijk een hier: https://www.cameranu.nl/nl/p616365/caruba-portable-fotostudio-halogeen-40x40x40cm?channable=e28089.NjE2MzY1&gclid=EAIaIQobChMI_ee487Lm1wIVAjwbCh3n-Aa9EAQYBCABEgIYS_D_BwE)

Website van je heb ik even bekeken. Tabblad staat nog steeds open.....
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
*

Offline tomatito

• 1228
Gepost op: 1 december 2017, 17:21:12
Vreemd dat je een schaduw hebt. Zou niet moeten kunnen.

Citaat
Ik heb een vrijstaande afbeelding, deze wil ik op een nieuwe gekleurde achtergrond zetten.

Zou je die vrijstaande afbeelding eens willen posten? Dan kan ik er eens naar kijken.

Ik heb zelf wel eens van deze service gebruik gemaakt:

https://www.removemybackground.com/