Laag verankeren?

• 4 Reacties
  • 1006 Gelezen
Gepost op: 31 oktober 2017, 17:51:26
Hey iedereen!

Ik heb een vraag. Ik ben bezig met een Gimp-project en ik wil een zwevende selectie verankeren. Maar die laag verankerd met de achtergrond, terwijl ik hem wil verankeren met de laag boven de achtergrond! Ik kan ook geen andere laag selecteren. Weet iemand hoe dit moet?

Groetjes van Rory! :P
« Laatst bewerkt op: 31 oktober 2017, 17:56:57 door RoryHp »
*

Offline FransR

• 1736
Gepost op: 1 november 2017, 09:19:03
Een zwevende laag veranker je aan de laatst actieve laag, dat hoeft niet perse de achtergond laag te zijn.
Wil je van de zwevende laag een zelfstandige nieuwe laag maken dan kun je op de naam van de zwevende laag klikken en de naam veranderen (afsluiten met de enter-toets).
Wil je deze nieuwe laag vastmaken aan een bepaalde andere laag dan kun je van die beide lagen het schakeltje (naast het oogje) aktiveren.
Wat je wilt, dat kun je!
Gepost op: 1 november 2017, 16:53:15
Bedankt voor jouw reactie! Maar hoe zorg ik ervoor dat die laag waarop ik hem wil de laatst actieve laag is, want ik heb voor het laatst iets gedaan op de laag waarop ik hem wil verankeren. Sorry voor mijn rare zinnen :(

(Ik ben niet heel professioneel in Gimp, dus sorry voor mijn vragen)
*

Offline tomatito

• 1228
Gepost op: 1 november 2017, 19:01:44
Misschien heb je hier iets aan: http://www.gratiscursus.be/GIMP/GIMP_Les016.html

Even naar beneden scrollen en kijken naar het voorbeeld met de 2 luchtballonnen.
Gepost op: 2 november 2017, 16:59:48
Dankjulliewel! Ik heb de laag verwijderd en toen iets gedaan op de laag waarop ik hem wil hebben. Nu zit hij vast op de laag waar ik hem wil hebben!  :) ;D

Groetjes van RoryHp :P