heckers gezicht maken

• 7 Reacties
  • 1227 Gelezen
Gepost op: 26 oktober 2017, 15:27:29
Hallo
Ik wil een avatar voor iemand maken
vroeger zag je van die gezichten die uit een foto waren genomen en als waren uit de witte omgeving navoren kwamen met zo een schaduw randje er om heen wat wat vaag was
dat noemde ze iets als heckers coozie of zo iets maar ik weet niet hoe je dat schrijft
weet iemand wat ik bedoel?
weet iemand een tuterial die mij leert hoe ik er zo een kan maken ?

vriendelijke groet reekje
ziet met een oog
 Dell Precision T1700 SFF
 Intel Xeon E3-1246 v3, 3.50 GHz, 8M Cache
16 gb geheugen en  nVidia Quadro nvs510
daar op draait Dabian blender 2.74 gimp2.8 Makehuman1.1.0
Gepost op: 26 oktober 2017, 17:35:38
Ik weet niet goed wat je precies bedoeld. Heb je ergens een voorbeeld hoe het eruit moet zien, of zou moeten zien?
*

Offline FransR

• 1736
Gepost op: 27 oktober 2017, 11:13:39
Ik heb wel eens gehoord van een Russische groep hackers met de naam Cozy Bear of zo, maar dat bedoel je vast niet.

Om een gezicht los te maken van de achtergrond zijn er diverse gereedschapjes en methoden:
schaar, voorgrond selectie, snelmasker, masker, enzovoort.
Als je het gezicht los hebt van de achtergrond ga je naar "Filters" > "Licht en schaduw" > "Drop shadow". Daar moet je wat proberen met de instellingen.

Ik heb ooit een tutorial hier op het forum gezien: "Buiten de rand foto".
Wat je wilt, dat kun je!
*

Offline FransR

• 1736
Gepost op: 27 oktober 2017, 11:18:16
Wat je wilt, dat kun je!
*

Offline tomatito

• 1228
Gepost op: 27 oktober 2017, 14:59:55
Citaat
Ik wil een avatar voor iemand maken
vroeger zag je van die gezichten die uit een foto waren genomen en als waren uit de witte omgeving navoren kwamen met zo een schaduw randje er om heen wat wat vaag was
dat noemde ze iets als heckers coozie of zo iets maar ik weet niet hoe je dat schrijft

Je vraag is wat onduidelijk. Bedoel je misschien een avatar zoals die van jezelf op dit forum? Deze voldoet aan je beschrijving.

Een avatar zoals op dit forum wordt gedaan met html/css.
Gepost op: 28 oktober 2017, 16:23:28
wel mijn gezicht maar dan zonder achtergrond en los van lijf en leden (Het losmaken is niet het probleem)
maar wel met diepte er in Maar hoe maak je wat diepte in het gezicht dus niet dat de bovenkant verder weg is maar dat de ogen dieper liggen en de wangen meer naar voren komen
ook de wat in de achtergrond overgaande randen van het gezicht en dat via een schaduw achtige tint
zoals je die op sommige tech forums soms tegen komt
jaren geleden heb ik ze gezien op verschillende Linux nieuws platforms

Ik hoop dat ik het beeld dat ik in mijn hoofd heb(herinnering) duidelijk genoeg verwoord heb

reekje
ziet met een oog
 Dell Precision T1700 SFF
 Intel Xeon E3-1246 v3, 3.50 GHz, 8M Cache
16 gb geheugen en  nVidia Quadro nvs510
daar op draait Dabian blender 2.74 gimp2.8 Makehuman1.1.0
*

Offline FransR

• 1736
Gepost op: 29 oktober 2017, 14:59:47
Bedoel je een soort haloween masker?
dan moet je met heel veel geduld en heel voorzichtig accenten aanbrengen voor schaduwen en lichten. Bijvoorbeeld de oogkassen iets donkerder en de jukbeenderen juist iets lichter.
Er moet vast wel ergens een tut voor bestaan, maar dat wordt snuffelen en googelen en proberen te begrijpen wat bedoeld wordt.
Lastig.
Wat je wilt, dat kun je!
*

Offline tomatito

• 1228
Gepost op: 29 oktober 2017, 15:17:02
Ik denk dat het handig is als je een voorbeeldje opzoekt. Als je die nog ergens kunt vinden tenminste.