Afbeelding schalen

• 3 Reacties
  • 1205 Gelezen
Gepost op: 3 maart 2016, 15:41:29
Beste
Mijn oorspronkelijk bestand heeft als afmeting 771/500 px en ik wil die afbeelding schalen naar een afmeting van 400/80 px. Als ik dat doe, gaat die oorspronkelijke afbeelding vervormen. Maar dat wil ik niet. De vorm mag niet veranderen. Hoe doe ik dat?
Gepost op: 4 maart 2016, 00:00:20
nou, je verhoudingen zijn natuurlijk anders, dus je zou of een uitsnede krijgen of een vervormde afbeelding. Ik neem aan dat je je dat beseft.

Denk dat het makkelijkste is om bij afbeelding (a) --> canvasgrootte (v) te gaan. Deze zet je dan op 400x80.
Op deze manier blijft je bestand als laag in tact en kun je hem daarna gaan schalen op de gebruikelijk manier ( &schalen;) vergeet daarbij niet de kettinkjes even vast te zetten die naast hoogte en breedte staan zodat je afbeelding niet vervormt.
Taal is bedoelt om te communiceren, niet om foutloos te spellen

Gepost op: 4 maart 2016, 10:11:58
Beste
Mijn oorspronkelijk bestand heeft als afmeting 771/500 px en ik wil die afbeelding schalen naar een afmeting van 400/80 px. Als ik dat doe, gaat die oorspronkelijke afbeelding vervormen. Maar dat wil ik niet. De vorm mag niet veranderen. Hoe doe ik dat?
Niet. De oorspronkelijke afbeelding heeft de verhouding van ongeveer 3:2 (om exact te zijn 1.542:1 ) en dat past zonder vervolrming niet in de gewenste 5:1 verhouding die 400x80 pixels zou zijn. U zult moeten bijsnijden of bijklonen maar met zulke afwijkende bron- en doelmaten lijkt me dat een moeilijke zaak.

Als u het oorsponkelijke bestand schaal naar een breedte van 400 oixels zonder vervorming, zal de hoogte ca. 260 pixels worden. U zult dan dus het grootste deel moeten croppen - lijkt me geen optie.
Open source - smakelijker, verser en goedkoper!
http://mike.bing-photography.com
Gepost op: 9 maart 2016, 18:11:47

.....
 U zult moeten bijsnijden of bijklonen maar met zulke afwijkende bron- en doelmaten lijkt me dat een moeilijke zaak.
......
Niet klonen of bijsnijden resynthesizer het werk laten doen
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin