Retoucheren

• 7 Reacties
  • 2120 Gelezen
*

Offline Ad

• 2
Gepost op: 3 december 2015, 11:31:17
Ik ben bezig met portretten en wil uiteraard storende pukkeltjes verwijderen dat zou moeten kunnen via dat gele kruisje of de stempel. Maar dat lukt bij mij niet. Ik krijg een klein geel-bruin getint kruisje met een niet parkeren bordje te zien om het zo maar eens te zeggen . Vraag hoe komt dat en wat kan ik doen dat het wel lukt. Een antwoord mag rechtstreeks gestuurd worden naar ad@objectief-bekeken.nl
*

Offline FransR

• 1736
Gepost op: 3 december 2015, 13:38:03
Dat parkeerverbod betekent eigenlijk niets.
Onder het werkgebied zie je staan "Control-Klik om een nieuwe kloonbron in te stellen", ga naar de plek vlakbij de weg te poetsen oneffenheid, Ctrl+klik daar en ga naar de vlek en klik daar.
Als je sleept gaat de bron mee en kun je een heel gebied klonen.
Zie ook de tutorials op dit forum:
- kloonstempel http://www.dutchgimpers.nl/index.php/topic,2510.0.html
- retoucheren http://www.dutchgimpers.nl/index.php/topic,2525.0.html
Er is ook een plug-in, maar probeer het eerst eens hiermee.
Wat je wilt, dat kun je!
*

Offline Ad

• 2
Gepost op: 4 december 2015, 18:09:59
Hoi Frans bedankt voor je snelle reactie maar het blijft mislukken. Je had het over een plugin welke is dat?
Gepost op: 4 december 2015, 19:58:59
Hoi Frans bedankt voor je snelle reactie maar het blijft mislukken. Je had het over een plugin welke is dat?
Dat zal de resynthesizer plugin zijn (met heal-selection) script maar da's voor een paar pukkeltjes wat overkill. Probeer nog eens rustig de stappen:
1. Kloonstempel tool selecteren
2. Muis in een schoongebiedje naast de pukkel zetten en met de linkerknop klikken terwijl je de CTRL-toets ingedrukt houdt
3. CTRL toets en muiskno loslaten, het "verbodsbordje" verandert nu in een rond kloonstempel (de vorm is te varieren met de gereedschapsopties)
4. Muis naar pukkeltje bewegen en met de linkerknop klikken.
Open source - smakelijker, verser en goedkoper!
http://mike.bing-photography.com
*

Offline FransR

• 1736
Gepost op: 5 december 2015, 08:17:41
Inderdaad de resynthesizer plug-in.
Maar als het met de door newmikey beschreven werkwijze niet lukt dan is die plug-in heel veel te ver weg.

Probeer eens in te zoomen op de oneffenheid &vergrootglas; dan zijn de werkwijze en het resultaat beter te zien.
Wat je wilt, dat kun je!
Gepost op: 5 december 2015, 09:17:30
Ik zou zeggen begin eerst even het kloongereedschap uit op iets anders .meerdere malen is mij opgevallen , opeens je wilt iets doen en dat moet direct perfect zijn . Helaas gaat dit niet zo gemakkelijk . Fotobewerkingsprogramma's zijn geen toverprogramma's.
Je moet ermee leren werken , en dan ga je je kennis steeds meer verfijnen .
What  is reality? what is illusion? Just because you can't see something, does it mean it isn't there?
Gepost op: 6 december 2015, 21:22:03
Resynthesizer plugin is een perfecte tool om pukkels weg te halen niets geen overkill. Zelf vond ik deze plugin beter werken dan de kloon tool. Er is nog een andere plugin (wavelet decompose) waarmee je een heel groot vlak in een keer kunt bewerken maar helaas de registry is op dit moment onbereikbaar gemaakt vanwege de vele spam attacks.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
Gepost op: 7 december 2015, 22:44:20
Resynthesizer plugin is een perfecte tool om pukkels weg te halen niets geen overkill. Zelf vond ik deze plugin beter werken dan de kloon tool. Er is nog een andere plugin (wavelet decompose) waarmee je een heel groot vlak in een keer kunt bewerken maar helaas de registry is op dit moment onbereikbaar gemaakt vanwege de vele spam attacks.
Misschien wat verkeerd verwoord dan, als iemand niet met het kloonstempel overweg kan dan ga ik er van uit dat zowel installatie als gebruik van resythesizer/heal-selection gewoon te hoog gegrepen is en alleen maar tot teleurstelling kan leiden.

Wavelet decompose is een fantastische tool maar leidt wel weer héél vaak tot van die onnatuurlijk gladde huidjeswaar géén detail meer overeind is. Met mate gebruikt is het super maar om nu wavelet decompose in te zetten voor één pukkeltje? Dat zou dan wel weer onder "overkill" vallen, dunkt me.
Open source - smakelijker, verser en goedkoper!
http://mike.bing-photography.com