Uitdaging

• 23 Reacties
  • 4521 Gelezen
Gepost op: 26 juni 2015, 20:18:45
Hoi,

Wie kan het overbelichte gedeelte in de Spiegel repareren?
En hoe?

Frans

Gepost op: 26 juni 2015, 23:59:24
Dit is inderdaad een leuke uitdaging .
What  is reality? what is illusion? Just because you can't see something, does it mean it isn't there?
Gepost op: 27 juni 2015, 06:45:57
Da's het zeker! Ook Capture One 8, nieuw met Clone en Heal, biedt (voor mij) geen uitkomst.

Nog ter aanvulling: de weerschijn hoeft niet helemaal weg, maar tot een niet storend niveau te worden teruggebracht.

Frans
*

Offline FransR

• 1722
Gepost op: 27 juni 2015, 07:39:28
Oh, nu zie ik het, je bedoelt die spiegeling van de grond? Dat zal denk ik alleen met de kloontool kunnen  &klonen;, maar dat parket loopt visueel in een bocht, dus dat vraagt extra aandacht.

Veel storender vind ik die vitrine met schijnbare wanorde bovenin.

Maar ik zie dat de foto op statief is genomen met een visoog lens op de camera, dan is de volgende investering een polaroid filter voor het beste resultaat.
Wat je wilt, dat kun je!
Gepost op: 27 juni 2015, 08:20:14
ik ga er vandaag eens aan beginnen , maar ik beloof niks .
What  is reality? what is illusion? Just because you can't see something, does it mean it isn't there?
Gepost op: 27 juni 2015, 09:46:44
Oh, nu zie ik het, je bedoelt die spiegeling van de grond? Dat zal denk ik alleen met de kloontool kunnen  &klonen;, maar dat parket loopt visueel in een bocht, dus dat vraagt extra aandacht.

Veel storender vind ik die vitrine met schijnbare wanorde bovenin.

Maar ik zie dat de foto op statief is genomen met een visoog lens op de camera, dan is de volgende investering een polaroid filter voor het beste resultaat.

Wanorde? Laat de eigenaresse het maar niet horen!
Misschien zie je het zo beter? www.virtueelbezoek.nl/panos/petra/360panos

@Rebell: Ik zocht het niet zo zeer in het klonen van het parket danwel het verminderen van de overbelichting.
Ben benieuwd!

Frans
*

Offline FransR

• 1722
Gepost op: 27 juni 2015, 10:23:18
Kijk nu zie ik de "wanorde" beter: het is de weerspiegeling van huizen en ander zaken door de sieraden heen. Ook dat zou met een polaroid filter oplosbaar zijn. En misschien met wat tijdelijke grijze doeken voor de ramen. Als het kan zou ik zeggen: opnieuw maken en kritisch kijken. Dit zijn wat opmerkingen als fotograaf zo'n 50 jaar geleden.

In het bewegende beeld vind ik die glansplek eigenlijk helemaal niet storend.
Wat je wilt, dat kun je!
Gepost op: 27 juni 2015, 10:35:57

Een eerste poging , maar het kan beter .
Gepost op: 27 juni 2015, 11:26:58
@Rebelle
Dat heb ik ook geprobeerd en zo kom je er volgen mij ook niet.
Daarom zei ik ook dat ik het meer zoek in de vermindering van de overbelichting.
Met local HDR aanpassing in Capture One kan ik het iets verbeteren maar niet significant.

@FransR
Ik viel ook niet over de glansplek, maar de uitbaatster had er een opmerking over.
Dan blijft zoiets mij toch bezighouden. Vandaar de topic 'Uitdaging'

FransD
Gepost op: 27 juni 2015, 12:07:36
Voor de rest de resynthesizer plugin al een keer geprobeerd??
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
Gepost op: 27 juni 2015, 12:32:07
He Sullock!

Interessante gedachte!

Helaas "python.exe has stopped working"
Moet ik dat eerst gaan uitzoeken.

Heb jij het al geprobeerd?

Frans
Gepost op: 27 juni 2015, 13:44:14
Via Filters>Map>Resynthesize  werkt het wel maar geen goed resultaat.
Neem aan dat de plugin via Enhance een zelfde resultaat geeft?

Van een YouTube video heb ik begrepen dat de omgeving er hier ook niet naar is. Te moeilijke pixel omgeving zullen we maar zeggen.

Maar.... het was de moeite van het proberen waard.

Frans
Gepost op: 27 juni 2015, 14:56:31
Toon ons eens wat jou resultaten waren en welke richting je dus uitwilt .
Door resultaten op elkaar te leggen en dan bij te werken met laagmakers en eventueel laagmodus aan te passen geraak je er mss wel .
Gepost op: 27 juni 2015, 15:58:08
Rebelle, dat is niet wat ik wil. De uitdaging is om de overbelichte plek te verminderen.
Daar heb ik meerdere keren mee te maken, meestal spots in het plafond.
Nog geen manier gevonden om dat te dempen.

Frans
Gepost op: 27 juni 2015, 19:13:05

Het is er nog maar minder storend (vind ik )
Algemene belichting aangepast met niveaus.