Afbeelding direct openen in A4-sjabloon

• 4 Reacties
  • 1908 Gelezen
Gepost op: 19 januari 2015, 14:42:50
Ik wil een affiche maken op A4-formaat. dat is 210x297 mm.

Nu wil ik in GIMP een afbeelding, waarvan ik al een bestand heb, openen met DAT als sjabloon (formaat), om verder in te werken. Zoals er tekst in plaatsen etc..
Hoe doe ik dat?
*

Offline FransR

• 1740
Gepost op: 19 januari 2015, 15:45:43
Ga naar "Bestand" > "Nieuw" en selecteer in het "Sjabloon" A4.
Dat levert een 300dpi afbeelding, dus een mooi duidelijk afiche.

Het .DAT-formaat is onbekend in Gimp, maar is het mogelijk om het met "Office" te openen? Volgens mij is het een wordperfect extensie, dus alleen maar tekst(?)
In dat geval met Ctrl+A en Ctrl+C naar de Gimp copieeren.
Als dat copieren niet gaat, dan misschien het tekstvenster openen  &tekst;  en daar in het optie vak "Tekstbewerker gebruiken" aanvinken en ergens in de nieuwe afbeelding klikken en de tekst in de tekstbewerker copieeren.

Succes.
Laat je het resultaat nog even zien en eventueel hoe je het opgelost hebt? Ik ben benieuwd.

Zojuist zag ik op het net dat iemand een dergelijk probleempje oplostte door de extensie.DAT te wijzigen in .EPS.

« Laatst bewerkt op: 19 januari 2015, 15:49:45 door FransR »
Wat je wilt, dat kun je!
Gepost op: 19 januari 2015, 17:15:02
Dit misverstand deed mij wel lachen... ;D Met DAT bedoelde ik die afbeelding.

Jouw aanwijzing kende ik al, maar hoe nu die afbeelding in precies hetzelfde A4-formaat daar op eenvoudige (dus zonder allerlei geschaal -en geschuif) wijze in te krijgen?
*

Offline FransR

• 1740
Gepost op: 19 januari 2015, 19:54:00
Als het een 'gewone' afbeelding is, dan "Bestand" > "Openen als lagen".
Maar aan wat passen en meten ontkom je nooit, tenzij je afbeelding precies even groot in pixels is.
Maar een beetje schalen en/of draaien is toch niet erg?
Wat je wilt, dat kun je!
Gepost op: 19 januari 2015, 20:05:29
OK. Is ook niet erg. Maar nu weet ik, dat dit de meest eenvoudige wijze is.