Het stukje over dodge is een aardig begin, maar aangezien je je op fotografen richt, zou je direct vanaf het begin het niveau wat meer omhoog kunnen tillen.
Dat doe je door bijv. al te beginnen met het werken met lagen en laagmaskers.
Nu staat er wel een deel in het artikel over lagen, maar eigenlijk zou je nooit (fotograaf of niet) moeten aanwennen om op je achtergrond te werken.
Dus standaard al met lagen beginnen door de achtergrond te dupliceren en vanuit daar verder te gaan.
G'MIC is een erg interessant iets, maar over het algemeen kom je meestal hetzelfde tegen als op jouw site staat, terwijl dat juist iets is waar je wat dieper op in zou mogen gaan, gezien het best moeilijk kan zijn om tot een mooi resultaat te komen als je geen idee hebt wat je doet.
Dus bijv. wat meer praktische toepassingen (en howto), zoals je zou verwachten van 'recepten'.
Dingen die mij persoonlijk boeien zijn geavanceerde selecties maken (icm lagen en maskers), dodge en burn (waarin men ook ingaat op brush opacity en welk soort brush voor bepaalde toepassingen, en layer modes en opacity), clone en healing brush (beetje zelfde als dodge/burn, het effect is al zoveel beter als je eenmaal weet dat je niet op 100% opacity moet werken...), curves en andere kleurcorrecties, en nog wel andere dingen die nu niet direct in me opkomen.
Portret retouching (al dan niet icm wavelet decompose) is ook iets waarmee je waarde aan je site kunt toevoegen. En dan heb ik het niet over het standaard barbiepop resultaat wat je vaak bij gimp tuts ziet.
Even samengevat: de basis van gimp kun je echt overal vinden, en juist omdat in photoshop alles net even makkelijker/sneller/gelikter werkt, heb je de kans om mensen te laten zien wat gimp nu eigenlijk echt kan