Het Blender-topic

• 24 Reacties
  • 9295 Gelezen
*

Offline bjarno

• 875
Gepost op: 14 maart 2009, 17:53:07
Ik wil ook wel eens proberen iets te doen met blender maar ofwel heb ik te weinig tijd of te weinig geduld. Wel mooi gemaakt (ik kan niks anders zeggen, dat begrijp je).
Inactief.
*

Offline PKHG

• 1011
Gepost op: 14 maart 2009, 18:52:05
Een van der eerste dingen die men moet snappen is de <tab> toets, wisselen tussen edit- und object-mode
Dan de A in edit- mode om alles te kiezen met aansluiten de B en de muis een rechthoek slepen voor knopen ... waar men iets me wil doen ... E extrude (=langmaken) G (grabben = pakken) R voor roteren dacht ik so. 

En hier de URL waarmee ik aan het stoeien ben http://wiki.blender.org/index.php/Doc:Manual/Your_First_Animation/1.A_static_Gingerbread_Man.

Moeilijk was het om TWEE benen te krijgen...maar dat heb ik nu door.
Lastig is noch 'Gus' als gebak laten uitzien ... komt ook nog ...
En dan noch de tutorial om Gus te laten lopen! Dat wordt spannend.
Peter
*

Offline PKHG

• 1011
Gepost op: 29 maart 2009, 19:47:19
Nieuwe creatie, een stoel

dit is uit de 'inleiding' maar ik kan na een G geen punt van de Bezier kromme in Z richting verplaatsen.
Welke versie van Blender gebruikte je?
Peter
*

Offline dilophodd

• 255
  • met een "H" tussen "p" en "o" en DD aan het eind.
Gepost op: 29 maart 2009, 20:06:37
Ik ken dat ja.
Dan moet je op "3d" klikken.
*

Offline PKHG

• 1011
Gepost op: 30 maart 2009, 09:48:00
Oh, zal ik vandaag nog gauw uitproberen, hartstikke bedankt! Dat knopje had ik nog niet ontdekt, gelezen.
Peter
*

Offline PKHG

• 1011
Gepost op: 30 maart 2009, 18:36:52
Hier is die dan, mijn eerste 'Blender-stoel'

Tja, langzaam maar het wordt beter  ;)
Peter
*

Offline dilophodd

• 255
  • met een "H" tussen "p" en "o" en DD aan het eind.
Gepost op: 30 maart 2009, 20:05:40
Leuk :)
*

Offline admin

• 855
Gepost op: 30 maart 2009, 22:05:22
Pas maar op dat je niet verslaafd word PKHG!

Als ik die kunstwerken op die Blender forums ziet en hoeveel uren er in één scene kan gaan zitten..... :-\
Dan heb je aan één leven niet genoeg voor al dat moois ;)
Gepost op: 5 april 2009, 18:05:56
Als ik het goed heb is PKGH al met pensioen ;). Dus altijd een leuke hobby :p. Maar over hoeveel uur heb je het dan precies? Ik kan me wel voorstellen dat het wat langer duurt dan iets maken met gimp...
Tips bij het posten van comments: http://www.dutchgimpers.nl/forum/index.php?topic=142.0
Doenskie
*

Offline PKHG

• 1011
Gepost op: 5 april 2009, 18:54:58
Klopt, ben al 67+. (overigen PKHG = Peter K.H. Gr...   :D dus Peter!)
Nadat ik de stoel maken gesnapt had (dat duurde wel even) is het maken van de stoel met kennis
niet zooo lang, zeg ca. 10 tot 15 minuten, i.h.b. als je alle stappen netjes hebt opgeschreven!
Peter