het gimp hoekje van gimper47

• 532 Reacties
  • 118862 Gelezen
Gepost op: 2 augustus 2014, 16:36:58
Schildpad is zeer netjes uitgeknipt en bijzonder mooi geplaatst.

ON THE zou ik symmetrisch hebben geplaatst (overigens is het volgens mij AT THE... ipv ON THE...).
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
*

Offline FransR

• 1723
Gepost op: 3 augustus 2014, 07:21:48
Prachtig mooie plaat!
Voor mij niets op aan te merken: fijne blauwe kleur, mooie golfpatronen, natuurlijke lichtstralen, vriendelijk ogende schildpad, lekker lettertype, donker blauw naar de zeebodem toe, reflecties tegen de onderkant van de schildpad.
Het is net een deel van een affiche, waarbij de tekst onderin is weggeknipt, bijvoorbeeld: "Tentoonstelling in het zeewateraquarium vanaf zondag ...... enzovoort, enzovoort"

Nou ja 1 klein detail: waarom die roodtint in "the"? Er valt nu iets te veel accent op, terwijl het maar een gewoon woordje is.
Wat je wilt, dat kun je!
Gepost op: 4 augustus 2014, 16:40:45

deze ziet er beter uit

de kleuren in de letters hangt wat af van de achtergrond die ik heb gebruikt,het zijn twee afbeeldingen met dezelfde grootte,ik kan wel wat schuiven met de ondergrond afbeelding maar er is weinig speling en de afbeelding nog vergrootten is geen optie want dan worden de kleine visjes haaien en dat is niet de bedoeling.
vast bedankt voor het commentaar, gimper47
Gepost op: 4 augustus 2014, 20:24:21
Je andere onderwatertekening is verdwenen!! Nu wordt het moeilijk om te vergelijken.

Maar deze compostie/tekening is wel bijzonder mooi, die lichtstralen, de kleuren, plaatsing, etc. valt niets op aan te merken nou ja de W trekt wat aandacht weg omdat deze wat afwijkend van kleur is wat FransR ook al heeft opgemerkt.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
*

Offline FransR

• 1723
Gepost op: 5 augustus 2014, 09:02:47
......  vergroten is geen optie want dan worden de kleine visjes haaien en dat is niet de bedoeling.

en nu ineens zie ik al die heel kleine visjes, net een zoekplaatje. Leuk bedacht.
Wat je wilt, dat kun je!
Gepost op: 24 september 2014, 16:30:31
*

Offline FransR

• 1723
Gepost op: 25 september 2014, 08:19:44
He wat leuk! Je bent er weer bij.
Meteen een fraai werkje met overal de juiste schaduwen. Aangenaam om naar te kijken.
Wat je wilt, dat kun je!
Gepost op: 11 oktober 2014, 11:22:41

http://gimpchat.com/viewtopic.php?f=23&t=11232
de banaan is gemaakt naar een tutorial creatie van conbagui (link hierboven)
de appelsien is gemaakt naar een eerdere tut van conbagui,ik heb de twee gecombineerd en er nog een groen blaadje en Chiquita stikker aan toegevoegd.
Gepost op: 11 oktober 2014, 17:22:42

ik heb er nog een appel aan toegevoegd,de appel is ook gemaakt naar een tutorial van conbagui.
Gepost op: 11 oktober 2014, 17:45:09
Mooi stilleven maar waar bij de eerste de sinaasappel opgaat in z'n omgeving is bij je tweede werkje zowel de appel als de sinaasappel er bovenop gelegd de randen zijn hier te scherp.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
*

Offline FransR

• 1723
Gepost op: 12 oktober 2014, 08:19:03
Goed resultaat. In de tut zijn de vruchten ook zo "zwevend" en zo scherp begrensd.

Dat zwevende komt doordat de schaduw kleiner is dan bijvoorbeeld de banaan en omdat de kant waar de dingen staan zelf ook een schaduw zouden moeten hebben.
Leg een ei op tafel en kijk goed naar de schaduw: het is niet een gekleurde ellips, maar hij is van boven licht en de onderkant bij de tafel heeft zelf ook schaduw.

Klinkt wat ingewikkeld, maar maak eens een nieuwe afbeelding en kleur die groen, maak een nieuwe laag en maak daarin een cirkelselectie. Vul die cirkel met bijvoorbeeld geel.
Maak nu met de verfspuit en een wazig penseel de rechteronderkant van de cirkel een beetje zwart of donkergrijs.
Ga naar de groene laag. Maak met dezelfde verfspuit dezelfde omgeving donker.
Dit lijkt al aardig een losse bol.
Om het effect te versterken kun je de linker-bovenkant van de cirkel iets lichter maken.
Zo lijkt het al net een losse bol op een biljartlaken. Dit komt doordat niet alleen de tafel, maar ook het voorwerp een schaduw heeft.

Er is een filter voor: "Filters" > "licht en schaduw" > "Belichtingseffecten", maar dat vraagt heel veel oefenen om een goed resultaat te krijgen.
Wat je wilt, dat kun je!
Gepost op: 12 oktober 2014, 13:00:37

ik had zelf ook al gemerkt dat het plaatje niet klopte,ik denk dat deze bewerking al beter in de buurt komt
ik heb mijn achtergrond een andere kleur gegeven zodat de scherpte van de appel en appelsien niet meer zo te zien zijn
*

Offline FransR

• 1723
Gepost op: 12 oktober 2014, 13:08:46
Ja, zo werkt het goed. De sinaasappel (of zo je wilt appelsien) en ook de appel hebben nu aanvaardbare schaduwen.
Het geheel doet nu veel natuurlijker aan.
Leuk dat je zo kunt "spelen" met de losse vruchten.
Wat je wilt, dat kun je!
Gepost op: 12 oktober 2014, 20:51:20
Maar wat heb je gedaan gisteren om 11.00   en om 17.00 uur. Kijk eens naar de sinaasappel. Die van 11.00 uur ligt heel mooi in de tekening, heeft een mooi verloop naar de achtergrond. Die van 17.00 ligt op de tekening, heeft een zeer harde rand. Die van 11.00 uur ziet er zeer mooi en natuurlijk uit.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
Gepost op: 24 oktober 2014, 15:33:36