het gimp hoekje van gimper47

• 532 Reacties
  • 118870 Gelezen
Gepost op: 13 mei 2014, 22:08:53
Dat is mooi gemaakt, hier is niets tegen in te brengen.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
Gepost op: 15 mei 2014, 12:18:44

http://gimpchat.com/viewtopic.php?f=23&t=10361

gemaakt naar bovenstaande tutorial
de afbeelding komt wel beter tot zijn recht op ware grootte 1600x1200
Gepost op: 15 mei 2014, 20:28:40

http://gimpchat.com/viewtopic.php?f=23&t=10361

gemaakt naar bovenstaande tutorial
Gepost op: 15 mei 2014, 20:46:23
Zo groot is mijn beeldscherm niet !!!! Jammer, maar ik geloof je op je woord op een groot scherm zal de afbeelding zeker beter tot z'n recht komen. Maar ook wat kleiner zijn het zeer mooie afbeeldingen. Persoonlijk spreekt de laatste mij meer aan.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
Gepost op: 16 mei 2014, 17:09:52

Gepost op: 17 mei 2014, 20:34:10
Ook weer een zeer mooie plaat. De houten plaat waar welcome op staat kun je zowel op de voorgrond als achtergrond zien. Alleen die buitenring........ daar is iets raars mee. Aan de bovenkant bovenliggend aan de onderkant onderliggend m.a.w. de diepte is niet goed gegaan.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
Gepost op: 23 mei 2014, 17:18:29
Gepost op: 25 mei 2014, 16:20:06
Mmmmmm schaduwen bij de kinderen is leuk maar waarom ontbreekt dat bij de lettters? Ook de schaduw van het bovenste kind (op de u) klopt niet helemaal.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
Gepost op: 26 mei 2014, 18:22:14
Mmmmmm schaduwen bij de kinderen is leuk maar waarom ontbreekt dat bij de lettters? Ook de schaduw van het bovenste kind (op de u) klopt niet helemaal.

was wel de bedoeling maar ik vreesde dat het hele prentje dan wat overschaduwd zou raken :)
Gepost op: 26 mei 2014, 18:28:33
Gepost op: 27 mei 2014, 08:33:17
Zon kasteel schaduw klopt helemaal. Randjes langs de handen, het kasteel zijn allemaal goed weggewerkt ik zie althans geen ongerechtigheden. De blauwe lucht mag van mij iets meer verloop hebben. Kasteel trekt meteen aan, heb je de gulden regel gebruikt o.i.d.??
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
Gepost op: 27 mei 2014, 12:57:42

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=ToHF7OhkjTM

afbeelding gemaakt met bovenstaande video tutorial

gulden regel ??? ???
Gepost op: 28 mei 2014, 21:12:06
Binnen de grafische wereld bestaan regels die iets vertellen over de optimale positie (lees trekt de aandacht) van een object binnen je tekening. Helaas kun je binnen Gimp niet direct die regels (lees grid) instellen maar via een omweg (gelukkig heel simpel) kun je wel te weten komen of je je object goed hebt geplaatst.

Open je kastelen afbeelding, kies in het gereedschapsvenster de crop tool (nee we gaan je tekening niet bijsnijden). In de tool options vind je op de derde regel van onderen de combobox met daarin de regels. Kies bijvoorbeeld 'Golden sections (gulden snede)' en trek nu met je muis linksboven beginnend op je tekening een crop venster helemaal naar rechtsonder. Als je het goed hebt gedaan zie je binnen dit crop venster de guides voor de gulden snede. Is je kasteel op een kruising gepositioneerd??? Zo nee probeer eens de regel van derden. Is je kasteel nu op een kruising gepositioneerd??? Nog steeds niet....dan moet je je kasteel verplaatsen.

Je kunt de guides ook met de guides functie aanbrengen maar dan moet je precies weten waar de lijnen horen te liggen. Op wikipedia kun je de voorwaarden (percentages) daarvoor vinden.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
Gepost op: 1 juni 2014, 12:05:52
Binnen de grafische wereld bestaan regels die iets vertellen over de optimale positie (lees trekt de aandacht) van een object binnen je tekening. Helaas kun je binnen Gimp niet direct die regels (lees grid) instellen maar via een omweg (gelukkig heel simpel) kun je wel te weten komen of je je object goed hebt geplaatst.

Open je kastelen afbeelding, kies in het gereedschapsvenster de crop tool (nee we gaan je tekening niet bijsnijden). In de tool options vind je op de derde regel van onderen de combobox met daarin de regels. Kies bijvoorbeeld 'Golden sections (gulden snede)' en trek nu met je muis linksboven beginnend op je tekening een crop venster helemaal naar rechtsonder. Als je het goed hebt gedaan zie je binnen dit crop venster de guides voor de gulden snede. Is je kasteel op een kruising gepositioneerd??? Zo nee probeer eens de regel van derden. Is je kasteel nu op een kruising gepositioneerd??? Nog steeds niet....dan moet je je kasteel verplaatsen.

Je kunt de guides ook met de guides functie aanbrengen maar dan moet je precies weten waar de lijnen horen te liggen. Op wikipedia kun je de voorwaarden (percentages) daarvoor vinden.

u bedoeld het kasteel op de kruising van de lijnen,dan zat ik aardig in de buurt
dat is een heel goede manier om een positie te bepalen ik zal dat bij een volgende keer indachtig zijn
sullock enzlin heel erg bedankt voor de tip
Gepost op: 2 juni 2014, 19:11:39
Yep, je kunt ook de anderen proberen en bestudeer vooral wikipedia over dit onderwerp. De regels zijn niet heilig!!
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin