het gimp hoekje van gimper47

• 532 Reacties
  • 121964 Gelezen
Gepost op: 27 maart 2014, 10:31:49

Gepost op: 29 maart 2014, 10:51:28

Gepost op: 31 maart 2014, 21:40:31
Prachtige hemel met die spiraal. Wat me stoort, maar misschien heb ik het mis, zijn de slierten die zijn te scherp naar mijn mening.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
Gepost op: 8 april 2014, 17:19:08

*

Offline tomatito

• 1228
Gepost op: 8 april 2014, 22:42:34
Gimper47 ook dit werkstuk ziet er weer fraai uit  :)

Het zou wel leuk zijn als je reageert op de feedback die je krijgt van anderen. De bedoeling van een forum is om zelf beter te worden maar ook dat anderen van je kunnen leren. Dit kun je doen door als je bijvoorbeeld een tutorial hebt gevolgd het linkje te delen of bijvoorbeeld zelf ook feedback te geven op werkstukken van anderen. Door alleen eigen plaatjes te posten verliest dit forum zijn functie. En m.b.t. je laatste werkstuk had je bijvoorbeeld kunnen reageren door te vertellen dat het geen wolken zijn maar rotsen.
Gepost op: 9 april 2014, 10:42:21
Gimper47 ook dit werkstuk ziet er weer fraai uit  :)

Het zou wel leuk zijn als je reageert op de feedback die je krijgt van anderen. De bedoeling van een forum is om zelf beter te worden maar ook dat anderen van je kunnen leren. Dit kun je doen door als je bijvoorbeeld een tutorial hebt gevolgd het linkje te delen of bijvoorbeeld zelf ook feedback te geven op werkstukken van anderen. Door alleen eigen plaatjes te posten verliest dit forum zijn functie. En m.b.t. je laatste werkstuk had je bijvoorbeeld kunnen reageren door te vertellen dat het geen wolken zijn maar rotsen.

ik gebruik regelmatig de tutorials uit de -gimp chat tutorials index-

deze tutorials zijn veronderstel ik toch wel voldoende gekend,bijvoorbeeld het tennisveld dat gemaakt is uit twee verschillende tutorials getekend door -combagui
01-de link om de tekst te maken
http://gimpchat.com/viewtopic.php?f=23&t=9951
02-de link om het tennisveld te maken
http://gimpchat.com/viewtopic.php?f=23&t=9946

wat de rock tekst betreft,ook deze is een kreatie van combbagui en ook deze staat in de tutorials index.
de tekst heb ik gemaakt op een transparante achtergrond en daarna op een anderskleurige achtergrond geplakt,eigenlijk viel dat wat tegen maar ik had toen niet de juiste achtergrond om de rock letters te laten uitkomen.hieronder link naar de rock letters
http://gimpchat.com/viewtopic.php?f=23&t=9791

de galaxy in die wolken,ook deze heb ik gemaakt met onderstaande link ook deze staat in de tutorials index
hier heb ik de galaxy (het cirkelvormige licht) gemaakt en er naderhand de wolken aan toe gevoegd
http://gimpchat.com/viewtopic.php?f=23&t=9841

wat mijn laatste werkje betreft,dit komt uit een franstalige tutorial die ik eerst heb vertaald.
ik heb op het seniorennet forum be een sticky  FRANKJES-GIMP-LEIDRADEN waar ik enkele tutorials uitleg met tekst en printscreens,het laatste werkje dat ik hier bij dutch gimpers heb gepost vind u in mijn sticky onderaan op bladzijde 1
ik geef hier de link mee klik daar even op
http://www.seniorennet.be/forum/viewtopic.php?t=175805&start=15&postdays=0&postorder=asc&highlight=

daar ik veronderstelde dat het -gimp chat tutorials index- wel door jullie voldoende bekent is ging ik er van uit dat daar geen commentaar bij nodig was,zal er wat meer op letten
grtjes,gimper47

« Laatst bewerkt op: 9 april 2014, 11:04:03 door gimper47 »
Gepost op: 9 april 2014, 14:01:21
Helaas gimper47 kennis van gimpchat, gimptalk, gimpguru, gimp-werkstatt en nog veel meer anderstalige gimp sites/forums maar ook van de registry is voor velen een ver van mijn bed show. Vaak is de taal het probleem. Het is netjes als je de oorspronkelijke auteur aanhaalt inclusief link waar je de tutorial of wat dan ook vandaan hebt gehaald en gebruikt. En als je iets speciaals hebt gedaan zou een beschrijving daar ook leuk voor zijn hoe je het hebt gedaan dan kan iedereen het proberen na te doen.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
Gepost op: 9 april 2014, 15:27:17
Helaas gimper47 kennis van gimpchat, gimptalk, gimpguru, gimp-werkstatt en nog veel meer anderstalige gimp sites/forums maar ook van de registry is voor velen een ver van mijn bed show. Vaak is de taal het probleem. Het is netjes als je de oorspronkelijke auteur aanhaalt inclusief link waar je de tutorial of wat dan ook vandaan hebt gehaald en gebruikt. En als je iets speciaals hebt gedaan zou een beschrijving daar ook leuk voor zijn hoe je het hebt gedaan dan kan iedereen het proberen na te doen.

als ik weet dat er volgers zouden zijn als ik de bestaande tutorials in het nederlands zou schrijven en met de nodige prints uitbeelden dan ben ik best berijd om dat te doen.
zo een tutorial met prints uitbeelden en daar dan gelijk nederlandse tekst onder plaatsen vraagt veel werk maar dat zou voor mij geen probleem zijn als ik daar dan resultaten zou zien van mensen die deze dan ook zouden namaken maar als er geen volgers zijn heeft al dat werk geen zin natuurlijk.
*

Offline tomatito

• 1228
Gepost op: 9 april 2014, 17:32:39
Bedankt voor je uitgebreide reactie en het delen van je links. Vergeet ook niet om eens anderen feedback te geven en te reageren op de feedback die je zelf krijgt. 
Gepost op: 16 april 2014, 17:22:50

sorry maar ik ben tijdens het samenbrengen van de verschillende lagen vergeten om de perspectief schaduw laag bij de tekst vergeten mee te nemen. :'(
Gepost op: 16 april 2014, 21:04:45
Dat ziet er erg leuk uit, de perspectief laag was me nog niet eens opgevallen. Persoonlijk vind ik de tekst niet mooi uitgevoerd er is iets wat me stoort maar ik kan de vinger niet op de zere plek leggen.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
*

Offline FransR

• 1739
Gepost op: 17 april 2014, 13:44:58
Lekker vrolijk, ziet er heel goed uit en lekker kleurig.
Wat je wilt, dat kun je!
Gepost op: 20 april 2014, 10:14:46
running water tap tutorial

eerst heb ik  met -selecteren op kleur-alles war rond de wolken was weg geveegd en dan op een blauwe achtergrond geplakt.
dan heb ik de wolk op blauwe achtergrond gedupliceerd zodat ik nu twee wolken lagen heb.
nu heb ik mijn waterkraan (op transparante achtergrond) binnen gehaald (deze had ik reeds eerder uitgeknipt )de kraan op de juiste grootte gebracht met schalen,en ze dan tussen de twee wolkenlagen geplaatst.
dan heb ik de -dekking van de bovenste wolkenlaag zodanig vermindert dat de waterkraan er door te zien is,en onderaan de wolk ook wat weg geveegd zodat de uitgang van de waterkraan duidelijk is te zien.
ik heb de drie lagen
01-wolken laag achtergrond
02-de laag met de waterkraan
03-wolkenlaag boven op de twee vorige lagen
samen gevoegd  met neerwaarts samen voegen zodat ik nu een enkele afbeelding heb van een waterkraan die door de wolken komt.
met die afbeelding heb ik dan de  -runing water tap tutorial-van combagui gemaakt waarvan hieronder de link

http://gimpchat.com/viewtopic.php?f=23&t=10069

« Laatst bewerkt op: 20 april 2014, 19:54:28 door gimper47 »
*

Offline FransR

• 1739
Gepost op: 20 april 2014, 17:57:05
Ik wil niet flauw doen, maar running is met 2 nn'n en bovendien loopt de kraan helemaal niet, hij is alleen maar open of het water is "flowing".
Maar de bedoeling is helemaal duidelijk. Lekker duidelijk ook dat het water echt stroomt. En ook de toelichting over de lagen.
Mooi werk.
Wat je wilt, dat kun je!
Gepost op: 20 april 2014, 20:02:06
Ik wil niet flauw doen, maar running is met 2 nn'n en bovendien loopt de kraan helemaal niet, hij is alleen maar open of het water is "flowing".
Maar de bedoeling is helemaal duidelijk. Lekker duidelijk ook dat het water echt stroomt. En ook de toelichting over de lagen.
Mooi werk.

???  ??? ???ik zal toch eens wat engelse les moeten volgen,maar ja waarom eigenlijk als ik fransR heb om mijn fouten te verbeteren :-*