Fruitgezicht/inkleuren

• 12 Reacties
  • 3786 Gelezen
Gepost op: 30 november 2012, 07:36:04
Hallo allemaal.

Ik probeer al een hele tijd om wat moois te maken met wat foto's van mijn kleinkinderen.
Het onderwerp "Fruitgezicht" leek mij weel wat, en ik ben al aardig aan het stoeien, maar wat mij niet helemaal duidelijk is, is dit gedeelte  7. pak nu de gum, en kies een groot penseel uit met zachte randen.
Schilder hiermee over de randen van het gezichtje zodat deze zacht overlopen
Hoe kan ik hier kleur kiezen van het penseel. Nu wordt alles gewoon in het zwart ingekleurd>

Met vriendelijke groet van een beginneling,

jabuca
*

Offline tomatito

• 1228
Gepost op: 30 november 2012, 17:05:09
Onderin het scherm zie je een zwart- en wit vlak. Als je met de muis dubbelklikt op het zwarte vlak opent er een nieuw scherm. Met de muis kun je nu een kleur uitkiezen of een kleurcode intypen. Dat is alles.

NB. Het bovenste vlak -bij de standaardinstellingen is dat de zwarte kleur- is je voorgrond kleur. D.w.z. de kleur die je penseel gebruikt.  Heb je een andere kleur gebruikt dan kun je door op de D te drukken weer de standaarkleurinstellingen. Handig als je bijvoorbeeld een tekst maakt.
Gepost op: 30 november 2012, 18:10:03
Bedankt    Tomatito, ik duik er even in.

Vr.gr.

jabuca
« Laatst bewerkt op: 2 december 2012, 11:35:53 door jabuca »
Gepost op: 2 december 2012, 11:50:36
Hallo Tomatito de kleur van het penseel kiezen is gelukt, Bedankt!
Maar waar ik nu nog tegenaan loop is; ik gebruik de appel  van Leendert zijn voorbeeld, en daar wil het gezicht van mijn kleindochter dan inplakken. Ik gebruik de lasso, en volg verder alle handelingen 6. ga naar "Selecteren" -> "Inverteren", "Bewerken" -> "Wissen", "Selecteren" -> "Niets"  maar bij mij blijft er dan een hele hoop wit om de afbeelding van het gezicht wat  ik wil invoegen heen zitten. Enig idee wat ik hier fout doe?

Vr.gr.

jabuca
Gepost op: 2 december 2012, 16:25:30
Verkeerde appel ;)

Kun je misschien een paar tussenresultaten laten zien?? Dat praat meestal wat makkelijker en is ook voor ons goed te zien wat er fout (geloof ik niet) gaat.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
Gepost op: 3 december 2012, 18:52:23
Hallo  E. Sullock Enzlin.

Hierbij een link naar de bewerking met de lasso;6. ga naar "Selecteren" -> "Inverteren", "Bewerken" -> "Wissen", "Selecteren" -> "Niets"
wat ik dan moet inkleuren zijn niet alleen de randen, maar ook al het wit wat daar omheen zit. De afmetingen na het schalen zijn niet conform het voorbeeld i.v.m. het hoofd.

http://www.flickr.com/photos/77200679@N07/8242193862/in/photostream

Met vriendelijke groet,
jabuca
Gepost op: 3 december 2012, 20:12:53
Ik denk dat je even een alfa laag moet toevoegen aan de laag met het gezicht. Dan kun je dat witten doorzichtig maken ipv wit.
Rechtermuisknop op de laag en dan Alfalaag toevoegen
Taal is bedoelt om te communiceren, niet om foutloos te spellen

Gepost op: 3 december 2012, 21:29:57
Zo te zien is bij stap 6 al iets verkeerds gegaan. Bij Leendert zie ik dat alles buiten z'n selectie transparant is, bij jouw foto van het gezicht is alles wat eromheen zit NIET transparant.
Jammer dat bij je screenshot niet het complete lagenvenster zit dan konden we dat vergelijken met die van Leendert.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
Gepost op: 4 december 2012, 07:39:43
Bedankt Tijger99 en E. Sullock Enzlin voor jullie reactie.
Vanavond ga ik weer aan het oefenen, en ik zal proberen  wat betere screenshots te maken. Wordt vervolgd

Vr.gr.
jabuca ;)   
Gepost op: 5 december 2012, 09:56:28
Gisteravond laat even aan het stoeien geweest met Gimp, en het lukte mij niet. Maar ik had nog een klein net netbookje met Lubuntu 12.10 boven liggen, en daar vlug even Gimp opgezet; en daar kwam Gimp 2.8 op te staan. Op mijn werkpaard met Ubuntu 12.04, staat Gimp 2.6.

Vanochtend op het werk ben ik even aan het oefenen geweest; (de afbeelding van de appel en het kindergezicht had ik gisteravond al gedownload op mijn netbook voor op het werk) en daar lukt het wel mee, al is het resultaat nog niet zo mooi als het voorbeeld van Leendert. Kan ik Gimp2.6 upgraden naar 2.8. Of moet ik de oude versie verwijderen en dan de nieuwste versie installeren?

Met vriendelijke groet,

jabuca
« Laatst bewerkt op: 5 december 2012, 11:15:42 door jabuca »
Gepost op: 5 december 2012, 11:34:44
Gimp updaten (betekent oude grondig verwijderen, maar stel je plugins, scripts, textures, etc wel eerst veilig). In Ubuntu software center staat deze versie al voor zover ik mij kan herinneren.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
Gepost op: 14 december 2012, 08:11:55
Het is gelukt, ik weet nu hoe het moet. Wat ik maak is nog geen kunstwerk, maar al doende leert men.
T.z.t. zal ik hier iets laten zien.

Vr.gr.

jabuca :D :-[
Gepost op: 14 december 2012, 10:04:01
We zijn benieuwd naar je kunstwerken :)
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin