Afbeelding opslaan zonder extra afbeeldings informatie

• 9 Reacties
  • 3277 Gelezen
*

Offline tomatito

• 1228
Gepost op: 20 november 2012, 23:44:00
Hoe sla ik een afbeelding (png) op zonder allerlei extra afbeeldingsinfo.

Ik gebruik deze afbeelding voor een website die zich opent in een nieuw venster als je klikt op een icon. Hij geeft dan alleen bovenin het venster het formaat aan (560 x 750 pixels) en geschaald op 77%. Deze info wil ik verwijderen.

Iemand een idee/suggestie?
Gepost op: 21 november 2012, 11:15:44
Wat jij eigenlijk wilt is dat een browser die info niet weergeeft, ik heb geen idee hoe de browser die informatie ophaalt (want het kan natuurlijk heel goed zijn dat die het plaatje zelf opmeet).
*

Offline tomatito

• 1228
Gepost op: 21 november 2012, 13:43:56
Zelf opmeten zou nog kunnen maar dat mijn browser weet dat ik mijn afbeelding heb geschaald lijkt mij erg sterk.

Volgens mij kun je het aangeven welke informatie opslaan als je een nieuw document aanmaakt.  Schiet mij net te binnen. Vanavond even kijken.
Gepost op: 21 november 2012, 14:38:33
Het geschaalde deel slaat meestal op hoe groot de foto op dat moment wordt weergegeven, je kunt dan op de foto klikken voor 100%.
Gepost op: 21 november 2012, 16:04:43
In de afbeelding staat META informatie zo weet de browser precies hoe groot jouw afbeelding is. In deze informatie staat op z'n minst hoogte en breedte (in pixels) van je afbeelding. Deze informatie is voor zover ik weet niet te verwijderen.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
Gepost op: 21 november 2012, 16:12:23
Dat betekent dat een browser niet in staat is de afbeelding correct te tonen als die info er niet in zou staan, toch?
Interessante vraag trouwens, ik had er echt nog nooit bij stilgestaan.
*

Offline tomatito

• 1228
Gepost op: 21 november 2012, 18:21:32
Net thuis en gelijk even gekeken.

Citaat
Volgens mij kun je het aangeven welke informatie opslaan als je een nieuw document aanmaakt

Kan/lukt  niet.

Zie nu wel - nieuwe sessie op mijn computer - dat de info m.b.t. schalen niet meer word getoond.

Ik kan er natuurlijk ook een html-document van maken i.p.v. een png. Alleen dan is het probleem dat het bestand te groot word.

Hoe doet je dat trouwens van een afbeelding/rooster op een witte achtergrond een html-document maken?
« Laatst bewerkt op: 21 november 2012, 18:24:49 door tomatito »
*

Offline tomatito

• 1228
Gepost op: 22 november 2012, 19:44:13
Citaat
In de afbeelding staat META informatie zo weet de browser precies hoe groot jouw afbeelding is. In deze informatie staat op z'n minst hoogte en breedte (in pixels) van je afbeelding. Deze informatie is voor zover ik weet niet te verwijderen.

Met ´save for the web´ kan het. Bij mij geeft het alleen erg veel kwaliteitsverlies (bijna niet meer leesbaar).

Kwam dit ook nog tegen als mogelijkheid: XnView (schijnt er ook voor Linux te zijn).
Gepost op: 22 november 2012, 22:07:40
Met exiv2.py kun je al je META gegevens uitlezen en bewerken. Op de registry staat ook ergens een exif viewer. Voor zover ik weet laat ook die plugin je gegevens bewerken toe.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
*

Offline tomatito

• 1228
Gepost op: 23 november 2012, 18:25:32
Dank je voor de tip! Ben nu even te druk om er goed naar te kijken. Als ik tijd heb ga ik er eens rustig voorzitten.