Stel je voor!

• 240 Reacties
  • 84512 Gelezen
*

Offline Shika

• 11
Gepost op: 3 december 2010, 15:15:26
Hoi mensies
Ik ben Shika, en als ik me hier thuis voel zeg ik wel ooit mijn echte naam en/of leeftijd *slechte ervaringen met internet*
ik ben aan GIMP geholpen doordat mijn vader het zat was dat ik met Photoshop/filter werkte en zei: probeer hier eens mee te knoeien. Zo staat het al anderhalfjaarom mijn pc zonder dat ik al teveel heb gedaan omdsat ik geen ene bal van snap. Dus toen kwam ik eens hier :'D

@krispop: jij doet me echt heel erg denken aan mijn vader, die heeft bijna precies dezelfde problemen enzo :'D
*

Offline FransR

• 1720
Gepost op: 3 december 2010, 16:45:11
Nou, je bent hartelijk welkom bij ons.
Je kunt hier al je vragen kwijt en er is (bijna) altijd wel iemand die je kan helpen.
Om inspiratie op te doen kun je eens snuffelen in de artikelen. Er zijn er diverse waar je een heel eind mee kunt komen.

Wat doe je het liefst met dit programma? (of wat deed je met Photoshop?)
Wat je wilt, dat kun je!
*

Offline Shika

• 11
Gepost op: 3 december 2010, 16:52:49
Ik was er niet zo goed, maar ik probeerde eigen sigjes en ava's te maken.
Gezien de programma's niet deden hoe ik wilde dat ze het deden, kapte ik er steeds mee x'DDD
Is er dus btw een tuturial setjes maken?? :')
Gepost op: 11 december 2010, 21:38:29
Hoe kom je aan je forumnaam?
Heel oud... gebruik deze naam eigenlijk al jaren sinds 2004 op verschillende spellen en fora. Tijger is mijn lievelingsdier en 99 was het rugnummer van mijn favoriete voetbal speler van dat jaar.
Kun je meer over jezelf vertellen: werk/opleiding/hobbies?
Ik ben 17 jaar, zit in 5 vwo. Mijn hobby's zijn basketbal, forums, games, gimpen, animes en nog wat dingen. Ja wat moet ik verder over mezelf vertellen... misschien dat ik een meisje ben (op veel sites denken ze vreemd genoeg dat ik een jongen ben). Nouja, als iemand wat van me wilt weten vraag maar gewoon.
Hoe lang kom je al op Dutchgimpers?
Sinds ik erachter ben gekomen dat hier een woordenboek Engels - Nederlands voor gimp terme staat. Op het forum had ik alleen nog nooit gekeken (tot vandaag)
Wat zijn je favoriete GIMP creatie's?
Is elke dag weer anders...
Wat zou je graag verandert willen zien in GIMP?
Ik vind het een prima programma, hoe niet perse iets aan veranderd te worden.
Wat wil je nog meer kwijt?
Ik hoop dat het hier gezellig wordt, dat ik veel leert en het lekker actief is.
Taal is bedoelt om te communiceren, niet om foutloos te spellen

*

Offline admin

• 855
Gepost op: 11 december 2010, 21:55:37
Welkom Tijger99!
Leuk dat je je even voorstelt! Volgens mij ben je lekker veel met GIMP bezig en heb je het ook al aardig onder de knie. Dus ik hoop veel werkjes van je te gaan zien en je kunt ook andere leden helpen met vragen op het forum!
O ja, doe gelijk mee aan onze lopende wedstrijd: http://www.dutchgimpers.nl/forum/index.php/topic,1161.0.html
Je kunt een waardebon van 25 euro winnen!
Gepost op: 11 december 2010, 22:08:23
Dank je! Ben inderdaad wel een aantal uurtje per week met gimp bezig ;D maar daar ben ik vast niet de enige in hier ;)

ik ga even kijken of ik wat met die wedstrijd kan. Als ik zo kijk naar de inzending die al gepost zijn, is dat niet zo in lijn met wat ik meestal met gimp doe (op de laatste na misschien). Misschien daarom juist wel een leuke uitdaging, ik ga even naar een leuke foto zoeken.
« Laatst bewerkt op: 11 december 2010, 22:23:08 door Tijger99 »

*

Offline admin

• 855
Gepost op: 11 december 2010, 22:14:51
Je mag er helemaal je eigen invulling aan geven hoor. Het gaat om het principe dat er objecten buiten de rand steken. Verder gaat her er vooral om dat het creatief is...

Wat doe je allemaal met GIMP? Ook fotomanipulaties, matte painting, tekenen, schilderen...?
Gepost op: 11 december 2010, 22:40:18
uhm ja... ik vind het altijd lastig zulke dingen een naam te geven. Maar tekenen en schilderen doe ik eigenlijk nooit met gimp.

Ik heb altijd wel een plaatje nodig en die begin ik dan gewoon maar te bewerken. Zoon plaatje, kan een zelf gemaakte foto zijn, een render, een printscreen uit een film/anime/game, een c4d, een plaatje dat ik tegen kom op internet, van alles eigenlijk. Maar kan dus eigenlijk niks maken zonder hulp middelen... (of misschien dus wel maar dat heb ik nog nooit geprobeerd)

Gepost op: 14 december 2010, 20:49:01
uhm ja... ik vind het altijd lastig zulke dingen een naam te geven. Maar tekenen en schilderen doe ik eigenlijk nooit met gimp.

Ik heb altijd wel een plaatje nodig en die begin ik dan gewoon maar te bewerken. Zoon plaatje, kan een zelf gemaakte foto zijn, een render, een printscreen uit een film/anime/game, een c4d, een plaatje dat ik tegen kom op internet, van alles eigenlijk. Maar kan dus eigenlijk niks maken zonder hulp middelen... (of misschien dus wel maar dat heb ik nog nooit geprobeerd)

Eerder een signature/large art type dus ?
Ik moet wel zeggen dat die in de minderheid zijn op dit forum...
Cogito ergo sum.
Gepost op: 14 december 2010, 21:51:49
jup, eerder Large art en sig inderdaad,
meestal als ik zin heb foto te shoppen LA, Sigs meestal voor wedstrijden en aanvragen. Doordat je bij een sig beperkte ruimte hebt vind ik het vaak wat minder...

Gewone foto's bewerken is ook wel leuk, maar dan moet je er wel echt iets aan toevoegen/veranderen. Ik fotoshop om iets te veranderen, niet zo zeer om iets te verbeteren ;)

Gepost op: 18 december 2010, 18:40:21
jup, eerder Large art en sig inderdaad,
meestal als ik zin heb foto te shoppen LA, Sigs meestal voor wedstrijden en aanvragen. Doordat je bij een sig beperkte ruimte hebt vind ik het vaak wat minder...

Gewone foto's bewerken is ook wel leuk, maar dan moet je er wel echt iets aan toevoegen/veranderen. Ik fotoshop om iets te veranderen, niet zo zeer om iets te verbeteren ;)

pff ik krijg een large art nooit goed, ofwel doe ik hem te vol, ofwel zit ik zonder inspiratie... Geef mij maar een standaard signature
Cogito ergo sum.
Gepost op: 24 januari 2011, 10:52:52
Hoe kom je aan je forumnaam?

ik ben gedoopt als Lois Francina Elisabeth, dus vandaar ;-)
Kun je meer over jezelf vertellen: werk/opleiding/hobbies?

Ik ben bijna 17, en volgend jaar ga ik naar 4 havo, twee keer blijven zitten en ik ging van gymnasium naar vwo en nu dus naar de havo.
Mijn hobbies zijn piano spelen (doe ik al 9 jaar), portretten tekenen en fotograferen. Ik spaar heel hard voor een canon of nikon.

Hoe lang kom je al op Dutchgimpers?

Sinds gisteren! Ik zocht op internet hoe je een foto deels kleur en deels zwart wit kon laten zijn, en toen vond ik het forum! daarna heb ik gelijk gimp gedownloaded.

Wat zijn je favoriete GIMP creatie's?

Ik vind de vlinder heel mooi (heb ik zelf ook al uitgeprobeerd) en ik vind mijn gekleurde beatles op een zwart wit abbeyroad ook heel vet.

Wat zou je graag verandert willen zien in GIMP?

Tot nu toe niets. Ik heb het programma sinds gisteren en ik ben nog op geen enkel probleem gestuitert. Alhoewel het handig zou zijn als de vensters aan elkaar zouden zitten op de mac, want nu moet ik iedere keer 3 vensters openen om weer verder te kunnen met mijn foto.

Wat wil je nog meer kwijt?

Nou, ehm, dat was mijn 'stel je voor' dus ;D
Gepost op: 24 januari 2011, 16:33:11
Welkom.

Je laatste probleem is opgelost in de volgende versie.  Enne..... je school gaat voor.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
Gepost op: 26 januari 2011, 09:09:13
@e.sullock enzlin

Vanzelfsprekend. Alleen komen ze er dit jaar pas achter dat ik een havo leerling ben en 5 jaar lang voor niets keihard mijn best gedaan voor het vwo, maar ik hoop dat het volgend jaar wel beter gaat dan ;-)
Gepost op: 30 januari 2011, 17:25:30
Hallo Allemaal.
Ik ben Hanzz. Een Karikaturist uit Belgie. mijn site is hier te vinden : http://hanzz.be
Ik had voorheen Paint Shop Pro 9, maar het is een beetje verouderd, en windows 7 verandert het systeem telkens weer van 64 naar 32 bits.

Ik was toe aan een nieuw programma, en PSP of PPhotoshop is uitgesloten. Ik nam een kijkje bij de Gimp, en was er metteen voor gewonnen.

Mijn schilderijen maak ik digitaal met ArtRage 3 Studio Pro. Maar ik heb me laten vertellen dat Gimp kan schilderen, net als Photoshop.Dus dat ,en fotobewerkingen gaan mij bijzonder interesseren.
« Laatst bewerkt op: 30 januari 2011, 19:17:47 door Hanzz »