Stel je voor!

• 240 Reacties
  • 84452 Gelezen
Gepost op: 7 juli 2010, 12:44:12
Nee hoor gewoon uit Holland.

Gimp en Inkscape gebruik ik inderdaad veel beroepsmatig voor al mijn lesmateriaal. Naast deze twee gebruik ik ook nog andere tekenprogramma's. Net wat op dat moment het makkelijkst werkt.

Bij voorkeur technisch management maar promoveren heb ik ook nog steeds op mijn verlanglijstje staan.

Vergeten C/C++/BASIC/Java en een heleboel assemblers horen ook nog op de lijst. PDP8 programmeren (octaal!!) en eraan knutselen met z'n uP broertje was mijn alleerste kennismaking met computertechniek.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
*

kirsten2903

Gepost op: 20 juli 2010, 20:00:51
Hoe kom je aan je forumnaam?
Kirsten is mijn voornaam en 29-03 ben ik geboren ;)

Kun je meer over jezelf vertellen: werk/opleiding/hobbies?
Ik ben dus Kirsten, ik ben 13 jaar en ik ga naar VWO 2.
Ik zocht al een tijdje een photoshop-programma en toen hoorde ik via een vriend dat GIMP heel handig was ;)

Hoe lang kom je al op Dutchgimpers?
uhm.. 1 á 2 dagen ;D

Wat zijn je favoriete GIMP creatie's?
Ik heb er pas 1 gemaakt :P

Wat zou je graag verandert willen zien in GIMP?
Ik zou het niet weten.

Wat wil je nog meer kwijt?
Zo te zien is het erg gezellig hier 8)
Hopen dat het zo blijft :D
Gepost op: 2 augustus 2010, 12:02:48
Hallo allemaal, ik ben Ginny en kom van het ubuntu forum vandaan. Ik was op het idee gekomen wat tuxjes te willen maken en wellicht binnenkort ook aan een website te werken, dus ik was met gimp aan de gang. Toch was het niet allemaal zo makkelijk als ik dacht, dus vandaar ben ik hier terecht gekomen.  :D
Gepost op: 2 augustus 2010, 22:14:36
Welk ubuntu forum bedoel je?
Er zijn/waren 3 of 4 nederlandstalige ubuntu forums ;)
Gepost op: 20 oktober 2010, 16:22:17
gewoon mijn voornaam.

hobbies : Linux ( of is dit een verslaving  ;) ), en sinds kort weer fotografie na er jaren zo goed als niks mee gedaan te hebben.

sinds vandaag

die heb ik nog niet

alles in 1 scherm, het ziet er nu een beetje rommelig uit

desktop / laptops / EeePC : Debian / Mint Debian

Linux Steunpunt Voorne-Putten Rozenburg ZH eo

dropbox referral link
*

Offline Blanco

• 217
Gepost op: 20 oktober 2010, 17:57:32
Hartelijk Welkom! :)

En Linux kan best een verslaving genoemd worden, ligt eraan hoe je leven er van afhangt! ;)

Wat betreft je wens, die word in de volgende versie ingebouwd. Op Linux kan je eventueel al development versie 2.7 draaien, daar zit het al ingebouwd!

Gimpse...
*

Offline admin

• 855
Gepost op: 20 oktober 2010, 20:20:14
Welkom!
1 scherm is onder Linux al heel goed mogelijk met gimpbox: http://www.omgubuntu.co.uk/2010/09/gimpbox-gives-stable-versions-of-the-gimp-single-window-mode/
Gepost op: 1 november 2010, 19:42:57
Goh ik zie dit ook even te laat staan :P. Nou hier dan even het lijstje van mij ;).

Nou ik ben o.a fan van de groep Sparks. De meesten zullen het niet kennen. In een nummer van de Sparks zat ook het woord Magnolia dus. Ik hoorde dat dus en ik vond het zo leuk klinken. Ik ben de naam toen een keer gaan gebruiken. Ik gebruikte het steeds vaker en vaker en kwam er later achter dat het een soort boom was. Nou ben ik ook gek op die boom zelf en ach.. ik heb gewoon wat met Magnolia :D

Nou vooruit :p. Ik heb vele hobby's, namelijk:
Acteren, tekenen, lezen, verhalen schrijven, computeren, muziek luisteren, verzamelen, Gimpen ;p.
Ik heb een koksopleiding gedaan en werk nog steeds op een fantastische plaats als kok.
Doe nu momenteel een Artiest Drama opleiding :D. Dat is mijn echte passie.

Nog maar net.

ehm.. ik heb een bepaalde stijl die ik erg leuk vind, maar nog moet leren. Zou niet weten hoe het heet XD.

geen idee.

Ehm.... blijf lekker jezelf en doe je niet als een ander voor :D

- Ah, there she is :).

- must been some reason.
*

Offline Victor

• 44
  • Filmmaker/ fotograaf
Gepost op: 6 november 2010, 13:52:24
Gewoon mijn voornaam  ;D
Ik ben 15, wordt op 15 december 16 jaar :P. Ik zit nu in 4vwo, en mijn hobby's zijn:
Fotografie
Film(pjes) maken
GIMP natuurlijk  8)
Linux (ik draai Ubuntu)
Mensen helpen met GIMP
Muziek luisteren!
Site bijhouwen -->. Mijn Site
Een paar weken.
Heb ik niet echt, het meeste wat ik maak met gimp vindt ik wel mooi, en anders maak ik het wel mooi ;D
Alles in 1 scherm, ik zag dat dat in de nieuwe versie komt!  :D
Dat dit een leuk forum is, en dat ik hoop dat we hier elkaar goed kunnen helpen!
« Laatst bewerkt op: 9 november 2010, 15:34:40 door Victor »
Gepost op: 6 november 2010, 14:40:05
Welkom allemaal! :)
Gepost op: 6 november 2010, 14:41:43

een theater stuk hete iemand zo en ik vond het wel een leuke naam  :P

ik zit nog op de basisschool in groep 7  8) ik ben nu 10 ik word 19 jan. 11 :P en mijn hobby ’ s zijn : voetballen , muziek spelen         (klarinet en een klein beetje piano) , en natuurlijk met gimp werken  :P

uhh..... nou heb wel een keer geleden een tijd geleden  gekeken voor tuts maar ben pas 3 dagen lid

heb er geen

kan het beter dan?  :P nee ik heb geen flauw idee

ik vind het leuk van deze site de leden want ze reageren niet hard maar helpen je goed enzo.
*

Offline admin

• 855
Gepost op: 9 november 2010, 13:21:39
Welkom Magnolia, Victor en Leisje!
Gepost op: 10 november 2010, 22:12:04
In dit topic kun je jezelf even voorstellen aan de andere Dutchgimpers leden.
Altijd leuk om wat meer over elkaar te weten.

Ik heb een sjabloon gemaakt die je kan gebruiken!
Let op: Geen één vraag is verplicht!

Hoe kom je aan je forumnaam? mijn voornaam een en een stukje van mijn stad

hulplijnchef in de laadkade van een bedrijf in de voedingsindustrie
recent
In de gimp werk ik graag met kleurverlopen, overvloeimodi.  Om te werken met penselen ben ik niet handig genoeg, maar wil het wel leren. 
Voor het ogenblik vind ik het de beste software die je kan vinden en ik heb er al heel wat getest.
Iets wat ik ondervind ...  Hoe meer je van fotobewerking en fotografie begint te kennen, hoe meer je beseft dat je nog moet leren.

Ik ga wel als eerst ;)

Leendert is gewoon mijn echte naam :)

Ik ben 19 jaar, ben nu bezig met het afronden van MBO ICT Beheer opleiding (4de jaar).
Ik loop nu als softwareontwikkelaar stage bij een bedrijf dat software ontwikkeld voor de medische sector.
Volgend jaar hoop ik 4 dagen te gaan werken als softwareontwikkelaar, en een dag HBO Informatica te gaan doen.
Hobbies: websites maken, programmeren, Linux (Ubunutu).

Ik was het allereerste lid :D

Wat vzijn je favoriete GIMP creatie's?
Echt een favoriet heb ik niet, maar hier vind je mijn gallery: http://www.23hq.com/photogroup/dutchgimpers//user/leendert
Er zitten nog niet echt bijzondere mooie creaties bij. Maar ik heb goede voornemens om wat meer te gaan GIMP'en dit jaar.

- Ik zie uit naar GIMP 2.8: Betere teksttool, vectorlagen, lagen groeperen, brushes en dergelijke taggen.
- verder mag het van mij vooral bij grotere afbeeldingen wel wat sneller.
- Adjustment layers zoals Photoshop heeft
- Laagopties zoals bij Photoshop
- betere webslice-functie
- Betere gebruiksinterface
Maar ik ben vooral erg tevreden over GIMP! Een super goed, uitgebreid, professioneel product!

Ik hoop dat we het zo gezellig blijven houden op het forum zoals het nu is!
Wel allemaal wat meer meedoen met de wedstrijden, en vergeet je beste creaties niet op de gallery te zetten :)
Gepost op: 10 november 2010, 22:20:24
oh ja, en nog iets ik ben nogal toegewijd aan de zaak "open source software" ...  Waarom tonnen betalen als je even goede software voor nop kan krijgen ?  De Gimp is fantastisch, maar daarnaast is er ook nog Open Office, de tegenhanger van de commerciële versie Office ...  Verder gebruik ik ook nog Firefox als internetbrowser, die ik beter en veiliger vind dan IE, en gebruik ik Thunderbird van dezelfde groepering, die ik heel gebruiksvriendelijk vind.
Voorlopig staat den XP nog op mijne pc, maar ik heb een start diskette liggen van linux, en het is gewoon en kwestie van tijd en twijfel hoe lang het duurt eer ik naar die software overschakel ....Vooral inverband met mijn banksoftware dan.  Er bestaat een versie van voor linux, maar ik weet nu niet als ik overschakel naar linux ik nieuwe sleutels moet aanvragen.  Dat houdt me nog tegen ...
Gepost op: 17 november 2010, 16:48:06
Wat voor bank software gebruik je dan precies?