Save for web

• 6 Reacties
  • 4083 Gelezen
*

Offline FransR

• 1720
Gepost op: 3 september 2012, 10:07:48
Gimp 2.8.2 heb ik draaiende en ik heb een afbeelding geopend.
De opdracht "Save for web" is mogelijk, maar bij aanklikken gebeurt er helemaal niets, ook geen meldingen of anderszins.

Dus heb ik de hele gimp-plugin-registry opnieuw geladen.
Maar ook zonder resultaat.

Zie ik iets over het hoofd?
Wat je wilt, dat kun je!
*

Offline tomatito

• 1228
Gepost op: 3 september 2012, 10:37:06
Heb je het al geprobeerd door het maken van een selectie? D.w.z. alles selecteren.
Gepost op: 3 september 2012, 22:23:54
Heb net 2.8.2 geinstalleerd en moet deze plugin nog installeren. Heb al veel problemen gehad met indexprint onder windows wel te verstaan. Onder linux draaide indexprint meteen als een zonnetje.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
*

Offline FransR

• 1720
Gepost op: 5 september 2012, 08:08:29
Wat ik verkeerd heb gedaan weet ik niet, maar na opnieuw installeren werkt alles weer prima.
Ook indexprint werkt perfect.
Wat je wilt, dat kun je!
Gepost op: 5 september 2012, 11:47:44
.......Ook indexprint werkt perfect.

Grinnik...... maak eens een directory met niet Nederlandse karakters en kies deze directory: er gebeurt niets --> bug. Net gevonden door iemand, heb de oplossing overigens ook al. Nog een bug: kies 1 kolom bij twee rijen. Er worden twee kolommen geprint. Oh en dan nog een. Bij het kiezen van exif informatie gaat de berekening van de nuttige papierlengte de mist in. Tot slot ook net gevonden: vierkante foto's worden niet goed uitgelijnd.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
*

Offline FransR

• 1720
Gepost op: 5 september 2012, 17:38:08
Ja, dat zijn die randverschijnselen die het testen van software zo duur en onvoorspelbaar maken.
Al de genoemde situaties ben ik overigens niet tegengekomen.
Maar voor de rest een bijna onmisbaar programma: ik bewerk onze foto's en zet die in een aparte directory. Met indexprint maak ik dan een overzicht, waarna mijn vrouw nog eens kritisch naar de plaatjes kijkt en er eventuele notities bij plaatst.
Later zijn ze een aardig hulpmiddel bij het inplakken van de foto's.
Ja, wij doen het nog met schaar en fotolijm.
Wat je wilt, dat kun je!
Gepost op: 5 september 2012, 21:00:26
......
Ja, wij doen het nog met schaar en fotolijm.

Jullie zijn niet de enige ;D
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin