Linux Mint

• 8 Reacties
  • 5090 Gelezen
*

Offline FransR

• 1720
Gepost op: 28 juli 2012, 09:06:43
Wat je wilt, dat kun je!
Gepost op: 28 juli 2012, 11:17:32
*

Offline FransR

• 1720
Gepost op: 28 juli 2012, 13:28:57
Bedankt voor je snelle reactie.
Na de regel met sudo add-apt-repository ppa: enzovoort komt er een lijst met berichten waarvan hier het eerste deeltje:
Traceback (most recent call last):
  File "/usr/bin/add-apt-repository", line 65, in <module> if not sp.add_source_from_line(line):
  File "/usr/lib/python2.7/dist-packages/softwareproperties/SoftwareProperties.py", line 630, in add_source_from_line .......... enzovoort

Kennelijk is er iets niet helemaal zoals het moet zijn. Ik heb python 2,7, dus dat is het niet...
Wat je wilt, dat kun je!
Gepost op: 28 juli 2012, 15:34:39
Mijn ervaring is dat je over het algemeen prima op internet kunt zoeken mbv foutmeldingen.
Neem het eerste deel van de error (kan 1 regel zijn, maar soms is meer echt relevant), gooi het in een zoekmachine en kijk of anderen dit probleem al eerder hebben gemeld.
*

Offline FransR

• 1720
Gepost op: 28 juli 2012, 19:39:42
Ja, gedaan, maar de enige antwoorden daarin zijn bij de paar zoekresultaten: "Gebruik nooit ppa en zeker niet op Mint"
Maar een uitgebreide video liet wel Mint en die ppa zien en die installatie ging wel goed. Ik zal nog eens goed puzzelen.

Tot zover bedankt.
Als ik het juiste antwoord heb gevonden kom ik daarmee terug in dit topic.
Wat je wilt, dat kun je!
*

Offline FransR

• 1720
Gepost op: 3 augustus 2012, 13:40:20
Daar ben ik weer na een rumoerige week...
De Mint die ik gebruikte was op de PC geinstalleerd en ¨misbruikt¨.
Na ander gehannis heb ik gisteren besloten helemaal opnieuw te beginnen en meteen Mint 13 te installeren.
Gimp 2.8 kan ik via ppa:otto-kesselgulasch enzovoort gewoon laden. Werkt prima.
Via het software venster krijg ik net als bij ubuntu de versie 2.6.
Wat je wilt, dat kun je!
Gepost op: 5 september 2013, 09:22:08
Linux Mint is een Linux-distributie voor desktop computers gebaseerd op Ubuntu of Debian. Linux Mint is verondersteld om een "modern besturingssysteem, stijlvol en comfortabel, dat is zowel krachtig en makkelijk te gebruiken." Mint biedt een volledige multimedia-ondersteuning uit de doos bevat ook een aantal eigen software, zoals Java en Adobe Flash. Mint's motto is "vrijheid kwam elegance".
*

Offline FransR

• 1720
Gepost op: 5 september 2013, 21:52:01
Dit topic is meer dan 1 jaar geleden voor het laatst gebruikt.

Niettemin ben ik nog steeds zeer tevreden over mijn Mint, het kan bijna alles wat ik wil. Op een paar kleine alleen MS-windows toepassingen na.
Wat je wilt, dat kun je!
Gepost op: 6 september 2013, 10:21:53
Tja dat vond ik ook maar de reactie kan.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin