Installeren Resynthesizer 2.8.0

• 29 Reacties
  • 13594 Gelezen
Gepost op: 22 juni 2012, 15:30:00
Ik heb via www.gimp.org/downloads Gimp for Windows 2.8.0 gedownload
Bij opening Entry point not found. Begrepen dat dit met de scanner heeft te maken.
Voorlopig te negeren dus.
Daarna Resynthisizer for windows-0.13b gedownload.
Die werkt niet en geeft bij opstart resynthisizer.exe - Entry Pointy Not Found en dat gzdirect niet in zlib.dll kan worden gevonden.
Dat ben ik op internet tegengekomen, maar ook het kopieren van zlib1.dll vanuit bin naar plugin werkt niet.
Ook CCleaner toegpast.
Heb Windows 7 / 64 bits

Wat oh wat kan ik er nog meer aan doen?
Gaarne een oplossing, want het lijkt me een mooi tool!

Frans
Gepost op: 23 juni 2012, 11:15:19
Installeren van Gimp 2.8 gaat helaas niet bij iedereen van een leien dakje. Wat moet je aanpassen. In je eigen "documents and settings" (=user directory) moet je op zoek naar de Gimp plugin directory. In deze directory staat om de een of andere duistere reden (een oude) zlib1.dll. Dit bestand verwijderen, hier hoort GEEN zlib1.dll te staan. In de "Program Files" directory staat de Gimp directory. Ga naar de bin directory en zoek zlib1.dll op. Deze zlib1.dll heeft een grootte van ca. 105 kB met fileversion 1.2.6.0, zoniet dan de nieuwste versie opzoeken.

Als je dit hebt gedaan dan ben je in ieder geval af van die "Entry points not found" berichten.

Zo en nu de resynthesizer. Versie 0.13b is obsolete, is de verkeerde. Kijk hier http://registry.gimp.org/node/25219 dit is de nieuwste. Tevens met een antwoord op je vraag of deze onder Gimp 2.8 werkt (zie bij het commentaar)
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
Gepost op: 23 juni 2012, 18:59:20
Bedankt voor je reactie.
Dit zijn mijn bevindingen.

Uitgevoerd wat je in de eerste alinea zegt:

C:\Users\Dekker\.gimp-2.8\plug-ins:  deze is leeg.
C:\Program Files\GIMP 2\bin ::deze is 1.2.6.0 en 109 KB.

Zou dus moeten kloppen maar "Entry points not found" blijft.

De juiste Resynthesizer geeft 8x .py files / 1x -gui en een resynthesizer file.
Met de boodschap:

!!! The attached executables are Linux files. DO NOT download them for Windows. Also do NOT download the Python scripts for Windows (they won't work with the old resynthesizer.exe.) I have built the resynthesizer and tested on Windows, but have not finished an installer for Windows. If you are adept at building, download the source and build Windows executables yourselves.

Dus, begrijp ik, werkt deze niet voor windows? Ik heb Windows 7.

Frans
Gepost op: 23 juni 2012, 23:21:36
Raar van die entry points zal nog eens verder zoeken.

klopt de resynthesizer die daar staat is inderdaad alleen voor Linux. Scroll naar beneden en daar ergens zul je een link vinden naar de windows uitvoering. Bootchk heeft zijn resynthesizer op github gezet. Anderen hebben daar ook een windows uitvoering van gemaakt en op hub eigen site geplaatst.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
Gepost op: 24 juni 2012, 07:50:01
Yeah, het werkt!

Wel verwarrend dat de nieuwe Resynthisizer voor Windows als "Filters > Map > Resynthesize Old..."
in het menu wordt opgenomen.

Heel erg bedankt E.SE!

PS De gebruikte versie is: http://registry.gimp.org/node/25339
« Laatst bewerkt op: 24 juni 2012, 07:56:49 door Rajah123 »
Gepost op: 24 juni 2012, 09:04:39
Te vroeg gejuicht?
Receptioniste proberen weg te halen.
Dit is het resultaat dat ik krijg met de standaard instellingen.

Frans
Gepost op: 24 juni 2012, 16:35:18
Welke receptionist bedoel je?? Die omgekeerde witte zak of die net verscholen is??

Je hebt niet de goede resynthesizer geinstalleerd dit is v0.16 en niet 1.0!! Probeer eerst de plugin uit (en alle andere mogelijke instellingen) op iets makkelijks. Overigens je moet smart heal gebruiken uit het filter menu ;D Ergens op het forum heb ik overigens vbb van de resynthesizer gepubliceerd, kijk daar ook maar eens. (download locatie 1.0: http://www.dutchgimpers.nl/index.php/topic,1687.msg13685.html#msg13685)
(een van de voorbeelden: http://www.dutchgimpers.nl/index.php/topic,1313.msg9940.html#msg9940 en http://www.dutchgimpers.nl/index.php/topic,1449.msg11997.html#msg11997)

Andere vraag. Heb je Gimp geupdate vanaf 2.6??
« Laatst bewerkt op: 24 juni 2012, 16:40:35 door E. Sullock Enzlin »
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
Gepost op: 24 juni 2012, 18:40:27
Die omgekeerde witte zak . (Laat ze het maar niet horen...)

Heb nu http://aljacom.com/~gimp/Resynthesizer_v1.0-i686.zip geinstalleerd.
Precies gedaan wat er staat:

Verwijderd:
 - resynth.exe
 - smart-enlarge.scm
 - smart-remove.scm

10 bestanden in ....\lib\gimp\2.0\plug-ins
 - plugin-heal-selection.py
 - plugin-heal-transparency.py
 - plugin-map-style.py
 - plugin-render-texture.py
 - plugin-resynth-enlarge.py
 - plugin-resynth-fill-pattern.py
 - plugin-resynth-sharpen.py
 - plugin-uncrop.py
 - resynthesizer-gui.exe
 - resynthesizer.exe

Weer terug bij af: geen plug-in te zien en weer Entry Point Not Found.

Ik heb 2.8 als eerste geinstalleerd, toen er weer afgehaald, CCleaner, 2.6 geinstalleerd, weer er af en weer 2.8.

Frans
Gepost op: 24 juni 2012, 23:15:02
Goed die v1.0 is de goede maar plaats die niet in ..\lib\gimp\2.0\plugins maar in  de user plugin directory. Zo min mogelijk aan de systeem directory van Gimp komen.

Gimp 2.8 heb je van www.gimp.org gedownload?? Dit bestand is namelijk met python ondersteuning. Gimp 2.6 niet.

Eerst maar eens GIMP goed krijgen.

Aangezien je Gimp al een keer eerder hebt geinstalleerd en gedeinstalleerd eventueel samen met python zit er voor zover ik kan zien niets anders op dan van voren af aan te beginnen.

Download de vrije versie van "revo uninstaller". Verwijder hiermee in de advanced mode Gimp, pyGTK, python, pycairo, pyobject. Zoek alle files, dir's op van Gimp en verwijder deze. Eventuele plugins, scripts, brushes, etc ergens anders saven. Delete ook de gegl dir's. Leeg je prullenmand en tot slot laat je ccleaner nog z'n werk doen. Bekijk ook het PATH. Verwijder wat er niet in thuis hoort.

Herstart je systeem en als het goed is is nu bijna elke verwijzing verdwenen.

Download GIMP2.8 van gimp.org en controleer of deze goed is overgekomen (MD5, oid).
Installeer Gimp 2.8 opnieuw (eventueel in de custom mode).
Start Gimp.

Nog steeds entry point not found?? Zo ja graag een screenshot van de foutmelding.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
Gepost op: 25 juni 2012, 10:30:47
Heb al gelijk een probleem met de eerste stap: het verwijderen met Revo!
Had dat al eens eerder peprobeerd, maar ook in de advanced mode is er geen Gimp te vinden!

Revo Uninstaller
No Installation Package Found!
Tip: Get more information for the application from the main window and try to onstall it manually!
C:\Program Files\Gimp 2\bin\gimp-2.8.exe

Staat WEL in Programs and Features van Windows. Daar verwijderd en daarna CCleaner en
map verwijderd.

Als probeersel toch alle andere stappen uitgevoerd.
De Resyntisizer files in C:\Users\Dekker\.gimp-2.8\plug-ins
en op de Twain foumelding na loopt Gimp 2.8 prima, maar..... geen Smart Heal te bekennen>

Frans

De 30 dagen trial Pro Revo gedownload. Nu wel zichtbaar. Begin weer opnieuw.
« Laatst bewerkt op: 25 juni 2012, 12:02:27 door Rajah123 »
Gepost op: 25 juni 2012, 12:34:39
De 10 files in de (na de schone instalatie) lege C:\Users\Dekker\.gimp-2.8\plug-ins

Dus in de "punt gimp" directory?
EDIT: nee; er is ook een map zonder punt, maar werkt dan ook niet.

Geen foutmelding, maar ook geen Smart remove. Niet onder Enhance noch onder Map.

Hou je het nog vol E.SE?  :-)  Ben je wel dankbaar voor je geduld hoor!

Frans

« Laatst bewerkt op: 25 juni 2012, 15:50:23 door Rajah123 »
Gepost op: 25 juni 2012, 21:54:27
Als Revo Uninstaller Free Gimp niet ziet dan is er iets danigs mis met het systeem en de installatie van Gimp. De pro uitvoering is niet nodig.

Paar opmerkingen:
-Als je Gimp verwijdert verwijder dan ook alle directories die Gimp gebruikt.
-een "punt Gimp" zonder punt ken ik niet maar lijkt mij niet correct, verwijder met beleid.

Je werkt met windows 7 (32 of 64bit??) heb je ook aan virtualisatie gedacht die roet in het eten kan gooien??

Citaat
Hou je het nog vol E.SE?  :-)  Ben je wel dankbaar voor je geduld hoor!
Daar zijn we voor. Problemen die de een ondervindt kan voor de volgende een oplossing zijn.

Ik begrijp nu dat Gimp 2.8 zonder foutmeldingen start op  de twain dan na??

Controleer of onder filters (ergens geheel onderaan) Python ook werkt.

De resynthesizer vind je onder Filters-->Enhance-->heal selection.

En zie net dat mijn upgrade naar 2.8 ook niet geheel vlekkeloos is verlopen >:( Dus ga Gimp geheel opnieuw installeren, gooi tevens ook alle plugins weg :( Maar :D dan is alles wel weer schoon. Mijn Gimp was een rommeltje aan het worden.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
Gepost op: 26 juni 2012, 12:19:29
Ik bedoel dat in mijn directory C:\Users\Dekker een map .gimp-2.8 en een gimp-2.8 voorkomt.
Zonder punt weggehaald.

Werk met Windows 7 64 bit
Virtualisatie? Geen idee en kan er ook niets zinnigs over vinden.
Start zonder foutmelding op Twain na.
Onder Filters is geen Python aanwezig.
Hier wel: C:\Program Files\GIMP 2\Python

Succes met je eigen 2.8 :-)

Frans
Gepost op: 26 juni 2012, 19:50:16
Zo even wat geprobeerd. Ik had op mijn laptop 2.6 geupgrade naar 2.8 uiteraard met problemen. Wat heb ik gedaan.

1. Gimp verwijderd met Revo en dan advanced mode.
1a. Python met familie verwijderd in advanced mode. Gimp 2.6 plugins hebben nl Python 2.6 nodig.
1b. elke verwijzing naar Gimp uit het PATH gehaald (zat gelukkig niets in).
2. Elke maar dan ook elke verwijzing naar Gimp of een Gimp (gerelateerde)  directory verwijderd inclusief al mijn brushes, plugins, scripts, etc. Idee is om maar eens geheel schoon te beginnen. Ook de GEGL dir's verwijderd. Dit is handmatig werk.
3. Easycleaner (freeware maar wordt door malafide org's verkocht) gedraaid. Zowel Unecessary, Registry, Shortcuts, Claer files, clear cookies, MRU.
4. Prullenbak geleegd.
5. Ccleaner gedraaid zowel cleaner-tab als register-tab.
6. Zonodig weer de prullenbak legen.
7. Systeem opnieuw opgestart
8. Gedefragmenteerd (dit is optioneel)
9. Van www.gimp.org v2.8 gedownload en custom geinstalleerd. Let hierbij op dat Python is aangevinkt en selecteer eventueel nog meerder afbeeldingsextensies (.jpg staat bv niet direct aan Gimp gelinkt!)
10. Resynthesizer 1.0 voor windows 32 bit (schijnt ook op 64bit te werken) gedownload, uitgepakt en in de usermap van ....\.Gimp-2.8\plug-ins\ gecopieerd. Dus niet executeren!
11. Gimp opgestart en voila onder Filters-->enhance-->heal selection de gevraagde plugin.

Aantekeningen.
1. Python vind je hier: filters-->python-fu-->console. Als dat bij jou niet is dan heb je de verkeerde Gimp. De Gimp van Partha is nl zonder Python en dan zul je zelf de juiste Python versie moeten installeren.
2. heal selection werkt alleen in RGB modus (in ieder geval niet in de indexed mode)
3. Ik lees dus dat je je systeem niet geheel ontdaan hebt van Gimp. Toen ik het systeem van 2.6 naar 2.8 had geupgrade bleek dat Gimp de oude dir's had doorzocht/opgezocht en daar van alles uit had gecopieerd en in de nieuwe had geplaatst. Je raad het al inclusief bestanden die dus geheel niet hadden overgenomen moeten worden.

Inmiddels een lang verhaal geworden maar ik ben dan nog niet klaar. Voor Indexprint en Lineborder moet er nog wat gecopieerd worden voordat die willen draaien. De bestanden vind je op de registry bij Indexprint. Ik nog wat verder installeren en ga tzt een apart topic maken over de installatieperikelen van Gimp 2.8.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
Gepost op: 26 juni 2012, 20:51:36
Weer erg veel dank E.SE.
Voor ik je stappenplan ga uitvoeren: wat bedoel je precies met punt 1b PATH verwijzingen? Kun je daar een voorbeeld van geven?

Ook Virtualisatie zegt me niets. Ook graag een hint waar ik dat kan vinden.

De free Revo advanced, laat echt niets zien.

Frans