'bluescreen' lucht vervangen door foto lucht lukt niet

• 24 Reacties
  • 6994 Gelezen
*

Offline Al

• 10
Gepost op: 11 maart 2012, 12:44:32
Leuk Koen, dank je wel! (Al behoor je dan niet tot de doelgroep haha)

Op zich een goed idee, zo n foto uitprinten, maar het moet dan veel groter dan A3, dus dat maakt het lastig. Bovendien was ik hl enthousiast toen ik las over dat hele 'greenscreengebeuren'  ??? ::) wt een mogelijkheden heb je dan, dus ik wil het proberen zo voor mekaar te krijgen dat me dat gaat lukken ;D
Nu eerst; alle poppetjes onder de arm en gewoon buiten foto`s maken, ben ik even van het hele lucht probleem af...
*

Offline Soundwave

• 561
  • ~Soundwave
Gepost op: 11 maart 2012, 13:06:36
Leuk Koen, dank je wel! (Al behoor je dan niet tot de doelgroep haha)

Op zich een goed idee, zo n foto uitprinten, maar het moet dan veel groter dan A3, dus dat maakt het lastig. Bovendien was ik hl enthousiast toen ik las over dat hele 'greenscreengebeuren'  ??? ::) wt een mogelijkheden heb je dan, dus ik wil het proberen zo voor mekaar te krijgen dat me dat gaat lukken ;D
Nu eerst; alle poppetjes onder de arm en gewoon buiten foto`s maken, ben ik even van het hele lucht probleem af...

O, dan houd het op.
Greenscreen kan ook heel handig zijn.
Lekker weer is het he!
Gepost op: 11 maart 2012, 15:21:42
ESE bedankt, k weet niet hoe oud je dochter is, maar op voorlezendoetgoed.nl staan nog 2 fotofilmpjes (voor kleuters+groep 3) misschien leuk voor haar?

Kleuterniveau is ze al ruimschoots gepasseerd, ze zit in groep 5/6.

Ik heb even gekeken naar de site dat is gewoon prachtig wat de mensen in elkaar geknutseld hebben. De link mail ik door naar onze lagere school misschien dat zij er wat mee kunnen.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
Gepost op: 11 maart 2012, 15:29:38
« Laatst bewerkt op: 11 maart 2012, 19:04:51 door E. Sullock Enzlin »
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
*

Offline Al

• 10
Gepost op: 11 maart 2012, 21:24:03
Dat is ook hl mooi, vooral die 'gesluierde' wolken! Bedankt voor de tip ESE (en ook voor het compliment over de site!) Moet je dan eerst de achtergrond transparant maken of kan het op een geselecteerd stuk in een foto gebruikt worden? Ik las ook ergens iets over 'brushes' die je kunt downloaden, daar zag ik ook wolken bij. Is dat ook mogelijk op de blauwe achtergrond? (Heb tot nu toe alleen photoscape en een oude versie van windows moviemaker gebruikt!)

Ik moet lles nog leren, t is echt ploeteren als je gewend bent aan echte scharen en lijm :) dus vanmiddag maar overgegaan tot de allereerste tip: gewoon watjes erop! t is bijna lente de 'praatplaat' moet af, daarna ga ik verder gimpen en deze dingen uitproberen voor het zomerverhaaltje.

Gepost op: 11 maart 2012, 21:58:35
Dat is ook hl mooi, vooral die 'gesluierde' wolken! Bedankt voor de tip ESE (en ook voor het compliment over de site!) Moet je dan eerst de achtergrond transparant maken of kan het op een geselecteerd stuk in een foto gebruikt worden? ....

Neen transparantie hoeft niet.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
*

Offline FransR

• 1722
Gepost op: 12 maart 2012, 07:42:16
Handig om een verwijderbare lucht te krijgen is een effen blauwe, gele of rode achtergrond door bijvoorbeeld een stuk etalage karton te gebruiken.
Etalage karton is er in vrij grote afmetingen, heeft effen kleuren en is niet duur.
De lucht selecteren kan dan met een vrij kleine drempelwaarde.

Maar pas op dat de kleur niet overstraalt op het tafereel.
Wat je wilt, dat kun je!
*

Offline FransR

• 1722
Gepost op: 12 maart 2012, 07:55:04
Ik heb de voorbeelden op de site nog eens met volle aandacht gekeken en gehoord, prachtig allemaal en wat een werk zit daar in!
Maar alles is anders dan in de echte wereld. waarom zou de lucht dan wat echter moeten zijn dan die blauwe lap stof?
Het is een en al fantasie, dus ook die lucht begrijpt de doelgroep heel goed, vooral als contrast tegen het gras.
Laten zo en een paar watten bollen toevoegen.
Wat je wilt, dat kun je!
*

Offline Al

• 10
Gepost op: 12 maart 2012, 09:06:39
@Frans, ook dank je wel. Ik vind het geweldig dat jullie de moeite nemen om echt op de site te kijken. En wat een tips, daar kan ik echt een hele tijd mee verder! Etalage karton, is ook zo, dat ga ik halen. Ben nu eerst met watjes aan de gang gegaan en omdat het zo goed blijft plakken aan de stof kon ik er zelfs 'lammetjes' van maken, dus grappig en idd geschikt voor kleuters.
Binnenkort met een verhaal over de zomer aan de gang, dus daar kan ik me dan uitleven met mooie foto`s erachter, onweer, regenboog enz. :)) Het volgende print ik even uit voor mezelf:Bedankt!!!
Aandachtspunten:
-achtergrond wat verder weg
-heldere, felle blauwe kleur gebruiken
-belichting!

mogelijkheden:
-bv etalage karton!
-foto/behang/plaat erachter
-wolken erp maken met 'gimpscript' (link ESE)

Gepost op: 12 maart 2012, 14:12:10
Belichting:
mooie fotolampen zijn die van Falcon Eyes o.a. de FE3005-10 (24W ca 5500K) verkrijgbaar bij foto Konijnenberg. Dezelfde lamp hebben ze ook in 40W met reflector, gebruik ik zelf als ik bezig ben met fotobewerking.
Ook Conrad heeft daglichtlampen van Megaman (liliput plus nature color bv 15W ca 6500K). Deze lamp gebruik ik als algemene verlichting. Ook heerlijke lampen om bij te lezen!!
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin