Nieuw Jaar

• 52 Reacties
  • 16893 Gelezen
*

Offline FransR

• 1703
Gepost op: 24 januari 2012, 07:24:55
Ik zag het ook al. En dat terwijl de teller op 7 man-dagen werk staat.
Er is denk ik maar 1 persoon in z'n (of haar) vrije tijd mee bezig.

Zal er na 2.8 nog wel een nieuwe update komen.................? Ik vrees dat dit het eindstation is.
Wat je wilt, dat kun je!
Gepost op: 24 januari 2012, 07:52:04
Vast wel er zijn altijd mensen die de draad oppakken waar anderen gebleven zijn. Grootste probleem is de code, kan een ander die begrijpen wat er gebeurt? Zijn er formele methoden gehanteerd?
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
Gepost op: 24 januari 2012, 08:57:59
Ik denk ook dat gimp geen toekomst meer heeft.
We hebben het ondertussen niet over 1 of 2 maanden vertraging, maar ruim 2 jaar!
Gepost op: 24 januari 2012, 09:53:29
Hahaha ....vertraging? dat is normaal bij software ontwikkeling. Ik kijk er niet van op.

De laatste versie is 2.7.5 en als je hier kijkt zijn ze eigenlijk alleen nog bezig om de laatste bugs eruit te halen die in deze versie nog worden gevonden.
http://git.gnome.org/browse/gimp/tree/NEWS
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
Gepost op: 24 januari 2012, 10:33:21
Ik bewonder je optimisme, maar meer dan 2 jaar te laat is niet normaal voor iets als gimp.
Er zijn zelfs nog dingen geschrapt.
We weten dat er nog maar weinig hoeft te gebeuren, maar zoals Frans al zegt is blijkbaar nauwelijks iemand ermee bezig.
Gimp is als project op sterven na dood, al hopen we natuurlijk op een wonder, waardoor 2.10 ook nog komt.
Gepost op: 24 januari 2012, 11:54:14
Op sterven na dood?? Dat is amper te bevatten gezien de vele vrijwillige programmeurs. Ik noem het eerder hollen of stilstaan.

By the way.
1. Van jouw reactie kreeg ik wel bericht in mijn emailbox maar niet onder de kop "toon ongelezen berrichten....etc."  van dit forum. Waarom niet?? Ik heb het al vaker gemerkt dat dat fout gaat.
2. Heb/weet jij een moderator handleiding? Die van de SMF is wel erg summier.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
Gepost op: 24 januari 2012, 12:33:42
Tja, kijk eens naar een project als darktable, dat ontwikkelt zich momenteel op een razend tempo ;)
Gimp heeft een schreeuwend tekort aan mankracht, en ik kan helaas niet programmeren...

Je kunt je vragen over moderatie gewoon kwijt in het moderators deel ;)
*

Offline Soundwave

• 561
  • ~Soundwave
Gepost op: 24 januari 2012, 12:57:20
Misschien gewoon allemaal overstappen naar Photoshop? :D
Gepost op: 24 januari 2012, 14:22:12
Darktable lijkt als twee druppels water op Rawtherapee en UFRaw. Gaat uit van RAW bestanden en biedt dan wat simpele handelingen.
Overigens ik zag niet zo gauw een windows uitvoering om darktable even te proberen.

En ja dan is photoshop in het voordeel: blijft voorlopig wel even bestaan.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
Gepost op: 24 januari 2012, 15:05:32
UFRaw is zo spartaans als ze maar komen, ik vind het afschuwelijk om mee te werken, maar dat is het punt niet.
Ik heb nergens gezegd dat darktable dezelfde soort software is als gimp, alleen dat het binnen zeer korte tijd tot iets moois aan het uitgroeien is. Er is daar dus veel activiteit qua ontwikkeling.
Toen ik het voor het eerst probeerde, moest ik voor gentoo van de site een ebuild downloaden en installeren. Een paar maanden later waren ze al een paar (minor) versies verder en heeft gentoo het al in portage staan.
Er mankeert gerust nog wel wat aan, maar je ziet duidelijk dat het ergens heengaat.

Photoshop boeit me niet zo gek veel (en dat voor maar 700 euro, of was het 900?), maar als het op linux zou draaien, dan zou ik zeker investeren in lightroom.
Gepost op: 24 januari 2012, 19:13:57
De datum loopt overigens nog steeds op.
Gisteren was het 5 maart en nu (ik had het tabje nog niet gesloten) is het 6 maart.
*

Offline admin

• 854
Gepost op: 24 januari 2012, 19:32:34
Zal nog wel een maandje later worden programmeurs kennende ;D

Haha, moet ik me als programmeur aangesproken voelen ;)
(je hebt trouwens wel gelijk dat heel veel ICT projecten ver over de planning en budget heen gaan)

Ik vind het ook erg jammer dat er maar zo weinig vrijwilligers aan GIMP werken.
Al ben ik ook wel tevreden met wat GIMP momenteel is. Ik gebruik het ook alleen nog maar voor simpele fotobewerking.

Ze moeten ook gewoon de release cycle veel strakker plannen. Minimaal 2 keer per jaar een nieuwe versie (maakt niet uit dat er dan minder nieuwe dingen in zitten).
Het is gewoon zonde dat iets twee jaar geleden al gemaakt is en dat gebruikers er nog steeds geen gebruik van kunnen maken.
En dat is denk ik ook niet echt motiverend voor de vrijwilligers.
Gepost op: 24 januari 2012, 20:19:47
Ja ik heb nog een tijd als professioneel programmeur gewerkt zowel in de technische als administratieve richting en toen was het altijd van: nog een paar kleine dingetjes. En na die paar kleine dingetjes kwamen weer een paar kleine dingetjes enz. En voordat je het wist was je een jaar verder (eigen ervaring). Toen was het ook de tijd van die spaghetti programmeurs daar heb ik destijds veel last van gehad alles kon je opnieuw doen. Goede documentatie, en o.a. formele methoden en bewijzen dat iets goed geprogrammeerd is is van levensbelang voor een groot project zoals Gimp. Eventjes het van iemand overnemen is zonder voornoemde punten ten dode opgeschreven.

Goed ik programmeer nog steeds maar nu voor de lol. Van assembler en lager tot en met MatLab en C++.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
Gepost op: 24 januari 2012, 20:24:33
.......Al ben ik ook wel tevreden met wat GIMP momenteel is. Ik gebruik het ook alleen nog maar voor simpele fotobewerking........

En wat zou je er graag bij willen naast het simpele??
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
Gepost op: 24 januari 2012, 20:28:09
UFRaw is zo spartaans als ze maar komen, ik vind het afschuwelijk om mee te werken, maar dat is het punt niet.
Ik heb nergens gezegd dat darktable dezelfde soort software is als gimp, alleen dat het binnen zeer korte tijd tot iets moois aan het uitgroeien is. Er is daar dus veel activiteit qua ontwikkeling.
.......

Dat klopt daarom heb ik drie stuks raw bewerkers geinstalleerd allemaal min of meer spartaans. Maar ik zal darktable in de gaten houden misschien installeer ik het wel binnen mijn virtuele Ubuntu om het eens te proberen.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin