Oude dutchgimpers

• 14 Reacties
  • 6559 Gelezen
Gepost op: 19 januari 2009, 20:14:50
Kan ik alle posts van de oude website nog teruglezen, en zoja waar? Volgens mij was dit wel de bedoeling, maar misschien moet dit nog komen.
In ieder geval heb ik het nog niet ontdekt...
Tips bij het posten van comments: http://www.dutchgimpers.nl/forum/index.php?topic=142.0
Doenskie
*

Offline PKHG

• 1011
Gepost op: 20 januari 2009, 10:01:22
Peter
*

Offline admin

• 855
Gepost op: 20 januari 2009, 10:57:33
Bij het overzetten naar het nieuwe systeem is er wat fout gegaan met de oude forumpost in de database.

Als ik deze forum tabbellen terug wil gaat me dat ongeveer 40 euro kosten.
De vraag is of ik dat er voor over heb ???
Gepost op: 20 januari 2009, 11:10:07
Auw, dat is jammer, maar ik zou echt niet zonder die data moeten kunnen, zou ik zoiets ervoor neerleggen.

Volgende keer gewoon eerst even een backup maken ;)
*

Offline wowo

• 51
Gepost op: 20 januari 2009, 11:12:04
Bij het overzetten naar het nieuwe systeem is er wat fout gegaan met de oude forumpost in de database.

Als ik deze forum tabbellen terug wil gaat me dat ongeveer 40 euro kosten.
De vraag is of ik dat er voor over heb ???
Een bankrekening doorgeven en een bedelrondje?
Ieder € 1 of € 2 euries en dan moet het toch zo gepiept zijn?
Leendert jij hebt al zoveel in de website gestoken dat de andere Dutchgimpers dat toch wel voor jou over hebben!
Als de oude forumpost verloren gaat, vind ik dat toch wel jammer.
*

Offline admin

• 855
Gepost op: 20 januari 2009, 12:04:15
Auw, dat is jammer, maar ik zou echt niet zonder die data moeten kunnen, zou ik zoiets ervoor neerleggen.

Volgende keer gewoon eerst even een backup maken ;)

Er is ook wel een back-up bij het hostingbedrijf.

Maar ze schijnen daar één dump te maken van heel de databaseserver.
En daar kunnen ze niet zomaar één database uit halen.
Volgens de hoster moet hij eerst een hele nieuwe webserver gaan optuigen om hierop die dump te kunnen plaatsen. En dan kan hij op die server via phpmyadmin een export doen.
En dit kost dus wel een paar uurtjes werk, en dus ook geld.

Ik snap niet dat er geen eenvoudigerer oplossing voor is....

Gepost op: 20 januari 2009, 12:22:34
Dat klinkt niet bepaald professioneel ;)
Het zal toch wel vaker voorkomen dat slechts één database hersteld moet worden, dat is toch wel geld heel makkelijk verdiend op deze manier :(
Ik geloof er trouwens ook weinig van dat er geen backup server aanwezig is (al heb je alleen maar een virtuele host voor dit soort dingen)
Het is dus eigenlijk hetzelfde als helemaal niet backuppen zoals ze het nu doen.

Het feit dat phpmyadmin wordt genoemd vind ik overigens ook wel veelzeggend, via de mysql prompt een dumpje maken van 1 db is ook zo gebeurd.
*

Offline Ruby

• 173
  • Gimp Photoshop for Human beingns
Gepost op: 20 januari 2009, 13:30:46
Raar de meeste hosting vragen daar dus geen geld voor. Omdat het wel vaker fout kan gaan met databases. Waar host je trouwens?
You live once, so rock till you stop
*

Offline admin

• 855
Gepost op: 20 januari 2009, 15:10:25
Raar de meeste hosting vragen daar dus geen geld voor. Omdat het wel vaker fout kan gaan met databases. Waar host je trouwens?

Normaal maakt hij ook geen probleem over het terugzetten van een bestandje, maar omdat het in dit geval zoveel tijd kost....en de schuld niet bij de hoster ligt....

Dutchgimpers heeft een sponsor, dus de hosting kost me niets. Dan ga je ook niet moeilijk zitten doen he.
*

Offline Ruby

• 173
  • Gimp Photoshop for Human beingns
Gepost op: 20 januari 2009, 15:25:41
Okay nu snap ik het probleem  :P
You live once, so rock till you stop
Gepost op: 20 januari 2009, 19:58:28
Ik wil best wat geld doneren (5 euro ofzo) maar 40 euro is wel een heleboel. Dat krijgen we niet zo snel bij elkaar denk ik.

edit
Wat ik trouwens heel fijn vind aan dutchgimpers is geen reclame. Maar misschien zou het tog wel handig zijn om een kleine reclamebanner ergens te plaatsen voor meer geld?
Tips bij het posten van comments: http://www.dutchgimpers.nl/forum/index.php?topic=142.0
Doenskie
Gepost op: 21 januari 2009, 01:32:19
Zo'n google advertentie moet je nemen.
En dan moet iedereen verplicht 10x klikken op zo'n link, :p
Gepost op: 21 januari 2009, 02:11:38
Ik zal je gelijk maar uit de droom helpen: die ads leveren alleen op grote sites wat op ;)
Er is trouwens weinig meer op internet waar ik een grotere hekel aan heb, dus gebruik ik adblock.
Er is ergens een handige gimpsite, die van die ranzig flikkerende blokken op het scherm geeft, om zo mensen te dwingen adblock uit te zetten, maar dat heeft er bij mij alleen maar voor gezorgd dat ik daar nooit meer kom.
Gepost op: 21 januari 2009, 19:57:52
zou mooi zijn als de nieuwe layout erom heen zat  ;)
*

Offline jaapz

• 391
Gepost op: 1 februari 2009, 11:43:13
Zo'n google advertentie moet je nemen.
En dan moet iedereen verplicht 10x klikken op zo'n link, :p

Dat heet advertentiefraude, als je dat doet krijg je helemaal niks meer.

@gentooista: Die advertenties mogen de grote sites dan echt veel opleveren, maar met een goedbezochte site als dutchgimpers kun je er ook al redelijk wat geld mee binnenhalen. Ik ben niet voor advertenties trouwens, doe dan een paypal-donatieknopje ofzo. Ik haat advertenties echt :P.
Minder actief dan voorheen, drukdrukdruk :(