Wie bevestigd een fout in Gimp 2.6.11?

• 4 Reacties
  • 1883 Gelezen
*

Offline PKHG

• 1011
Gepost op: 18 september 2011, 09:34:19
Hi,  haal maar dit plaatje en bekijk de lagen, en dan de  animatie.
http://dl.dropbox.com/u/8767830/foutGif.xcf (het blijft hier staan t/m eind sep 2011 ;) )
't is een xcf van ca 7 MB  ;)
Bij mij is dat NIET in orde, er blijven artefacts over ... boven links en aan de rand rechts

Waaraan zou dat kunnen liggen, en is dat in jouw versie ook zo?

Peter
*

Offline FransR

• 1736
Gepost op: 18 september 2011, 09:55:29
De bovenste lagen hebben allemaal delen die buiten het vlak van de eerste laag uitsteken.
Bij de animatie worden deze niet overschreven door de erboven liggende laag omdat die niet alles afdekt door de transparantie. Dus is er steeds meer van de onderste lagen te zien, behalve in het ruitvormige gedeelte omdat die steeds overschreven wordt.
Zouden de lagen geen transparante ondergrond maar bijvoorbeeld een witte ondergrond hebben dan denk ik dat het "foutje" weg is.

Overigens wel een fraaie ademende figuur waar wellicht veel werk in zit om het te maken.
Een soort pauze filmpje waar je uren naar kunt kijken omdat er steeds iets anders te zien is, zoals die zwarte opening rechts-onder die mij doet denken aan de kieuw van een vis.....
Wat je wilt, dat kun je!
*

Offline PKHG

• 1011
Gepost op: 18 september 2011, 11:01:36
Bedankt FransR...  oorzaak is dus de 'transparantie' ???

Het maken is een fluitje van een cent, 't is een Blender 'modifier' die den 'animatie' voor zijn rekening neemt, men moet 'slechts' een object met genoeg 'vlakken' maken sommige kiezen en men is bijna klaar (enkele tijd, hoogte, en ... parameters) zetten, het object mooi aankleden ...
PNG's laten maken naar Gimp importeren en (na iets ...) als GIF exporteren ...

't is maar enkele minuten (als men weet WAT men wil  ;) )

Groetjes
      Peter
Peter
Gepost op: 18 september 2011, 11:28:16
Foutjes treden bij mij ook op. Niet alleen links en rechts boven aan de rand maar ook links en rechts onder aan de rand  waar de gaten zitten.

Als ik alle figuren apart zichtbaar maak en weer verberg dan treden deze foutjes niet op. Met andere woorden als de animatie wordt uitgevoerd door het ene figuur boven op de andere te stapelen (wordt overschreven) dan treden deze foutjes op en heeft fransR gelijk. Als het wordt geanimeerd door de figuren stuk voor stuk aan en dan weer uit te schakelen zit er een bug in het programma.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
*

Offline Caroline

• 312
  • Imagination has no limits.
Gepost op: 18 september 2011, 14:44:18
knap gemaakt!
ava by me
sig by sam